• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Tja.. och min kära är nog mer nyfiken än han vill medge Haha

Polarlantis: Hmm, men det är inte helt ovanligt att gå upp i vikt vid p-pillerslut.. som jag förstått det. Har du funderat på ÄL-tester bara en månad för att se att det har kommit igång?

Kurvan min är än mer intressant idag. Hm.. Funderar snart på att köpa ett sånt där testatidigt test bara för att inte få upp nåt hopp om det inte är nåt där!

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-01-09 09:22:01 följande:
    Tja.. och min kära är nog mer nyfiken än han vill medge Haha

Polarlantis: Hmm, men det är inte helt ovanligt att gå upp i vikt vid p-pillerslut.. som jag förstått det. Har du funderat på ÄL-tester bara en månad för att se att det har kommit igång?

Kurvan min är än mer intressant idag. Hm.. Funderar snart på att köpa ett sånt där testatidigt test bara för att inte få upp nåt hopp om det inte är nåt där!
    Testa testa testa testa testa!!! SÅÅÅÅ nyfiken!!! Flört
    Har också förstått det NU att man kan gå upp i vikt när man slutar, hur snällt är det? Både gå upp när man böjrar och när man slutar är inte SNÄLLT! Rynkar på näsan
    Jo, har funderat på ÄL test men det får bli nästa månad OM det inte blir frö i magen denna månaden... Om bara kroppen betedde sig som den skulle...då skulle man inte behöva massa tester till höger och vänster, grrr!!!
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-09 09:42:19 följande:
    Testa testa testa testa testa!!! SÅÅÅÅ nyfiken!!! Flört
    Har också förstått det NU att man kan gå upp i vikt när man slutar, hur snällt är det? Både gå upp när man böjrar och när man slutar är inte SNÄLLT! Rynkar på näsan
    Jo, har funderat på ÄL test men det får bli nästa månad OM det inte blir frö i magen denna månaden... Om bara kroppen betedde sig som den skulle...då skulle man inte behöva massa tester till höger och vänster, grrr!!!
    Haha... mjo, får se om jag gör det. Men nu fick jag färskt blod igen. Suck.. Jo, funderar faktiskt starkt på att testa igen och ev ringa gyn igen om det är neg. För nu hugger, bränner, molar och typ "hållar" det där nere så jag blir tokig. Hm.. Ska antagligen upp och skotta tak idag, eller åka längdskidor, eller både och... så det är bra för att skingra tankarna lite!
  • Polarlantis

Skotta tak är bra, man blir helt utsliten Glad
    Nu iväg och fika för min del och planera trädgård och sluta tänka på onda armbågar, viktuppgång och bebisverkstad!

• Kattflickan

Ceke: Jag vill inte höja dina förhoppningar för mycket, men ja, hållet känns längre ner än vanligt och jag var helt klart förstoppad. Var grymt irriterad över det då min mage såg jätteuppsvälld ut på min systers bröllop. Det syns på alla bilder. Det var 2 dagar före bim. Hoppas, hoppas att det är nåt pyre i din mage!

Essalady: Jag har blivit pikad både för att jag inte har skaffat barn redan och för att jag tänker skaffa barn nu, i den här åldern (min högsta chef). "Modigt av dig att våga skaffa barn i din ålder, man har ju inte samma ork som när man är yngre". Så sa hon förra gången jag var gravid! Man blir ju otroligt less!

6 kg! Nu fick jag förlossningsskräck!

Jag kommer inte göra nåt uppehåll i bebisverkstaden för att barnet kan födas i slutet av året. Vi började försöka med att få en vårbebis och som ni vet gick ju inte det så bra, så nu bryr jag mig inte om när barnet kommer, bara det kommer och är tillräckligt friskt! 

Millan

• L Maria

Haha, jag tänker också på er även när jag inte är online! För maken är det mest information om "nu är det en som blivit gravid" och "åh, nu var det någon som har fått missfall..." Sen har jag pratat lite om den diskussion som fanns för ett par sidor sedan, där en viss herre tyckte lite synd om sig själv som fick "ställa upp" i tid och otid...

Polarantis - en till som har första arbetsdagen imorgon (i och för sig börjar jag med kurs, så jag ska åka upp till Sthlm ikväll) efter ledighet sedan den 22 dec... SÅÅÅ himla lätt att snöa in på att jobbet är vidrigt och att man aldrig vill gå dit egentligen...fast jag vet att när jag väl är där så flyger dagarna förbi ändå!
    Här är det för övrigt plusgrader och igår regnade det = skånsk vinter som den brukar vara... Gillar den vita snön och -2 bättre!

Ego - tiden från BIM till äl går ofantligt långsamt nu.............

• Kekke

- Vad är höjden av kvinlig kåthet?
    - När hon sitter på golvet och får vattenplaning.

• Jojjo77

ceke - har också kännt lite hållkänslor i tjejmagen, aldrig mräkt något sånt tidigare...

millan - tränar på friskis så det blir lite blandat, därav mcyket träning

Hahaha, går också och funderar på hur ni har det på dagarna, ni kära vänner som jag inte känner eller kanske känner mer än andra jag känner i riktiga livet. Jaja, ni fattar va

• mumwannaB

Jisses, det blev till att krypa upp i soffan och plöja sida upp och sida ner :)

Vi har varit ett par dagar på spa och haft det så mysigt och ätit underbart gott. Plockade fram min CB-monitor den här månaden och fick ÄL-utslag redan idag på dag 10. Vi gör inte heller något uppehåll för att undvika julbebis. Jag är ju själv född i mitten av december och tycker inte att jag har lidit av det.

ceke - Vad nyfiken man blir! Tänk om det faktiskt är något eller någon där inne....

Nu ska jag ta mig en promenad medans det fortfarande finns lite ljus där ute. Naturliga D-vitaminer.

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-01-09 10:29:31 följande:
    Haha, jag tänker också på er även när jag inte är online! För maken är det mest information om "nu är det en som blivit gravid" och "åh, nu var det någon som har fått missfall..." Sen har jag pratat lite om den diskussion som fanns för ett par sidor sedan, där en viss herre tyckte lite synd om sig själv som fick "ställa upp" i tid och otid...

Polarantis - en till som har första arbetsdagen imorgon (i och för sig börjar jag med kurs, så jag ska åka upp till Sthlm ikväll) efter ledighet sedan den 22 dec... SÅÅÅ himla lätt att snöa in på att jobbet är vidrigt och att man aldrig vill gå dit egentligen...fast jag vet att när jag väl är där så flyger dagarna förbi ändå!
    Här är det för övrigt plusgrader och igår regnade det = skånsk vinter som den brukar vara... Gillar den vita snön och -2 bättre!

Ego - tiden från BIM till äl går ofantligt långsamt nu.............
    Ha, ha, sådär pratar vi oxå hemma (tänker oxå på er)... Är nog ändå glad att mannen inte hänger i tråden, för då väljer jag själv vad jag återberättar...

EGO: BIM -2.......... Tyvärr har jag känslan av att mensen är på väg, men så länge det inte är konstaterat lever ju hoppet (hoppas!).

ceke: Håller tummarna för att din kropp blir snällare mot dig snart.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet