• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke skrev 2011-01-25 17:04:13 följande:
    ceke: ja, det har varit underbara dagar.. men jag orkar inte ligga ikväll.
    haha.. klart du orkar!
  • ceke

Varning för känsliga läsare...

Ojojoj.. ska man tro på den ofantliga äggvita jag skådat idag så är jag nog typ 15-16 år igen   Skulle upp o känna på tappen o fick med mig en 15 cm genomskinlig sträng som liksom hakade kvar på tappen så det knappt följde med ut. Haha. Den synen har jag inte sett sen innan p-pillerdebut i 16 års ålder! Hoppas det betyder nåt positivt! Min kropp kanske har sparkat igång ordentlit 8 månader efter p-ringsstopp.. får hoppas det i a f En bra start i a f!

Såååå, nu får min käre make gärna palla sig hem till sin kåta fru iklädd maid-outfit

Jojjo: Härligt! Första steget avklarat!

• ceke
    Finlandssvenska skrev 2011-01-25 22:51:06 följande:
    Kekke det uppskattas, är alltid bättre att ta saker med humor även om det verkar svårt ibland,  låter som att man nästan önskar fler hade en kille som du... Grattis Ceke,du verkar ha funnit en guldklimp...Flört
    Tackar Håller med. MIn allra underbaraste Kekke Hjärta
  • ceke

Ernlia: Underbart! Njut av er dag nu

Frk Svår: Ingen aning.. men kan det inte va så att det är en ÄL-blödning ändå? Att Äl kommer några dagar tidigare än du trott? Blir spännande att se tempen imorrn om inte annat.. Men annars.. som Irmelie säger.. fråga på utredningen.

Usch och fy.. nån som brukar må illa vid ÄL? Det gör jag idag.. kan dock bero på att jag åt en burk chilicorncarne igår.. orkade inte laga mat o hittade en konserv... båtmat... som nog inte kommer att provas igen!

Ska efter lunch på första kuratorssamtalet. haha.. känns ju smått tragikomiskt att jag ska dit när jag är som gladast i cykeln och mår bättre än jag gjort sedan i oktober typ.. men men... stor risk för att bläääämåendet och "min kropp suger"-skiten innfinner sig till helgen igen...

Hm.. på tal om annat verkar min kropp vilja bli opererad. Hittade ju en knöl i bröstet i höstas.. den såg snäll ut på bilderna. men de ville ha tillbaka mig idag för en återcheck. Den är kvar men verkar inte va nå elak.. Läkaren sa att jag absolut sätts upp på operation om jag tycker det är obehagligt att ha den.. Men nej nej, är den inge farligt så får jag nog se det som min lilla knöl som gott får va kvar där så länge den inte börjar växa och djävlas! SKulle det bli op för att diagnostisera endometrios kanske jag dock ska fundera på att be dem ta den också om de ändå ska söva mig... Hmm

• ceke

Essa: Kekke har rätt Gick in o läste och japp, kunde ha varit min pres

Irmelie: Tror det blir en soldyrkande dykare som älskar thaimat

Ego: Har varit hos kuratorn på kk idag. Det va bra! Blev helt slut dock.. Mår ju super dessa blödningsfria dagar o kände mig dum som gick dit först.. och trodde att jag inte skulle ha nåt där att göra. Men jodå. Det va nog bra. Jobbigt men skönt att prata. Och det bästa av allt.. hon har direktkontakt med läkarna och tillgång till journaler etc. Hon tog mig på allvar och ska till nästa gång (efter att jag ok:at det) prata med läkaren och höra vilka planer som finns, föra fram mina tankar, oro, etc. Känns skönt att prata med någon som liksom får betalt för att lyssna och prata, bolla och ge stöd.. och som är van vid just sådana hära frågor. Och inte bara få höra att vi inte försökt så länge än... samtidigt som hon normaliserar mina tankar och känslor, försöker få mig att ta en dag i taget, släppa kontrollbehovet eller i a f kanalisera det på olika saker som kanske ligger närmare i tiden och mer hanterbara att kontrollera.. Lite därför hon ville prata med läkarna också, för att se planen, så jag kan tänka utifrån dessa mindre steg istället för det stora att bara bli gravid.. Tja, ni förstår säkert vad jag menar... OCH jag inser också att dessa tankar ligger djupare än att jag bara mår dåligt när jag har spottings och bra nöär jag inte har det...

Faktiskt.. nåt som kan va intressant för alla.. Hon pratade om att det här med att försöka få barn är en stress som är jobbigt för alla. Så långt inge nytt... men just det här att speciellt vi som börjar verkstan i senare år är vana att kontrollera och planera våra liv. Sen blir varje mens som ett misslyckade och en sorg i sig, som man aldrig hinner repa sig från ordentligt innan nästa sorgebesked kommer i och med mensen. Hon menar att man kan tänka att det inte borde påverka så mycket då många vet att det kan ta tid, men att vi människor inte funkar så enkelt alltid.. och att tre veckor inte är tillräcklig tid för att faktiskt läka en sorg. I mitt fall inte heller konstigt att mina spottings gör att jag mår dåligt, då jag har endast en vecka att "läka" sorgen på vilket är alldeles för kort tid, innan nästa kommer, samtidigt som jag hamnar i nån slags kris och sorg som jag ännu inte behöver va i då jag likställer dessa spottings med att jag inte kommer kunna bli mamma.

Tja.. intressant teori och nåt att fundera över. Klok kvinna

• ceke
    Kekke skrev 2011-01-26 19:53:18 följande:
    Finland: låter helt underbart.. har du byggt en rutchkana ner i vattnet då eller? 
    vad brukar du fiska då?

jag o ceke var och fiskade på vår andra dejt. det behövdes inte så mkt mer än så.. tog fram mobilen, valde ut en romantisk låt, sen låg jag med mitt huve i hennes knä i vindskyddet och sjöng med.. hon gillade min ljuva stämma..
    Haha.. romantiska låt i form av "det är inte lätt att va ödmjuk"... och skulle nog mer säga dina spjuveraktiga ögon o superfina leende
  • ceke

Kan tillägga till min käre makes inlägg med låttexten ovan.... att det sen blev vår bröllopsvals Många skratt bland gästerna Tror jag skrivit det förr dock.. men vi skämtade under den där andra daten om att det skulle va just vår bröllopsvals om vi nån gång skulle gifta oss.. och så fick det bli!

Maria: Jaa... jag fastnade för det hon sa kring det där. Har inte sett det på det sättet förut. Klokt! Själv försöker jag ju lura mig att jag ställt in mig på att spottingsarna kommer om 2-5 dagar... (ÄL igår el idag tror jag) men... insåg under samtalet att jag kommer bli precis lika besviken och ledsen denna månad. Suck.

På tal om ÄL-tester. Skumt värre.. Brukar få utslag 3 dagar.. och inte lika mycket eggvita som denna månad.. Denna månad har jag ju haft MASSOR äggvita och utslag (tror jag kan räkna det som postivt) endast en kväll. Hmm, nåt är det som är annorlunda så här långt i a f! Idag va det negativt igen.. jättenegativt tom!

• ceke

Findlandssvenskan: Va kul att odla sina egna grödor att jobba med på somrarna! Antar att det blir många goa måltider om du dessutom jobbat som kock i en massa år

Här har precis cyklats upp och ner Tror snart vi verkligen gjort vad vi kunnat denna månaden.. men hehe.. har fått mersmak på det här med sex ofta så Kekke får nog se upp några dagar till!  Ska bli spännande att se vad tempen säger imorrn... om den ökar än mer eller om ÄL ännu inte varit! ÄL-testet va ju neg i dag och jag är faktiskt osäker på om jag ska räkna gårdagens som ett positivt eller ej. Gillar inte dessa nya stickor från testlagret. Gillade billigatesters bättre, för att inte tala om CB:s ÄL-test...

• ceke

Hahahahaaaa.. och vi en städerska eller porrskådis för den delen... hmmmm

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet