• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis

vill vara gravid nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
    sorry, behövde göra ett litet utbrott här...frustrerad!!!

• Frk Svår
    Pingla35 skrev 2011-01-24 22:21:12 följande:
    Men lämna mig inte kvar ensam när ni väl plussar! Flört
    Här hemma kör vi på som vanligt. Vi får se hur mycket det blir med stickor, jag är inte världens bästa morgon människa. tur att svaren kommer fort på stickan för jag har alltid bråttom.
    På de stickor jag har använt har det stått att det bästa är att testa senare under dagen, inte på morgonen alltså (om det är ÄL-stickor du menar). Skönt för mig som är morgontrött, jag brukar testa när jag kommit hem från jobbet
  • Frk Svår

Hur mycket koffein innehåller 0,5 liter Cola light och är det helt dumt att gå och småsmutta på den under dagen när ÄL förmodligen är på torsdag? Kollegan kom in med en flaska nämligen och hon vet ju att jag gillar Cola och jag har ingen bra ursäkt till att inte dricka (plus att den ser jäkligt god ut där den står på skrivbordet ). Jag som tänkte imorse att jag var lite stolt över mig själv som hållt mig borta från Cola en hel vecka! :-/

• Lavendia

Tack frk Svår för infon. Är "beroende" av cocca-cola och kämpat det senaste året att hålla det nere till helgerna pga bebisverkstaden men oj vad tufft det är. Igår var jag deppig och kunde inte hålla mig och drack 25 cl. Det är mitt kaffe. Jag dricker en massa te istället som kompensation men vet inte om det är bättre förutom för vikten Skrattande jag orkar inte tänka på allt man inte får längre. Måste få leva och må bra med. Jag tror det ger bättre effekt.

• Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-25 09:51:39 följande:
    Tack frk Svår för infon. Är "beroende" av cocca-cola och kämpat det senaste året att hålla det nere till helgerna pga bebisverkstaden men oj vad tufft det är. Igår var jag deppig och kunde inte hålla mig och drack 25 cl. Det är mitt kaffe. Jag dricker en massa te istället som kompensation men vet inte om det är bättre förutom för vikten Skrattande jag orkar inte tänka på allt man inte får längre. Måste få leva och må bra med. Jag tror det ger bättre effekt.
    Jag vet ju inte hur tillförlitlig infon är, jag läste bara den Men det såg ju bra ut så då kör vi på det, haha. Jag är Cola-beroende och dricker inte kaffe men det senaste året har jag faktiskt hållt igen rejält på Cola-intaget bortsett från den sista månaden men det har ändå inte blivit sådana mängder som det var förr. Snittade nog på 1,5 liter om dagen (light då, man tänker ju på vikten).
  • Lavendia

jag drack också 1,5 liter om dagen. Vågade knappt säga det till någon då det låter "hemskt". Skönt att inte vara ensam Skrattande min man blev lite chockad när vi träffades men dragits med.. Jag drack light förr men när jag var gravid förra gången (MF) lovade jag honom att börja dricka vanlig cola istället för light och nu är jag fast i den vanliga igen. Det gav extra kilon kan jag säga..

• Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-25 09:59:46 följande:
    jag drack också 1,5 liter om dagen. Vågade knappt säga det till någon då det låter "hemskt". Skönt att inte vara ensam Skrattande min man blev lite chockad när vi träffades men dragits med.. Jag drack light förr men när jag var gravid förra gången (MF) lovade jag honom att börja dricka vanlig cola istället för light och nu är jag fast i den vanliga igen. Det gav extra kilon kan jag säga..
    Jag gick över till light när jag var med i VV för lääängesedan. Jag kommer aldrig att börja med vanlig igen men är jag gravid kommer jag nog sluta dricka cola helt och hållet iofs.
  • Irmeline

Grattis Daniela!!  
    Sååå underbart! Solig

Spännande SannaK, hoppas du har rätt. Ibland så "vet" man.

Ni hänger väl vidare i gravidtråden?
    Och tittar till oss andra emellanåt?

• L Maria

Essalady - åh, krya på dig, det suger verkligen med maginfluensa!

Millan - Stockholmsveckan - det var en sjuuuukt bra omskrivning! Maken kommer nog att skratta gott, han gillar den typen av humor!

Pingla - jag kan - om jag ska vara helt ärlig - känna lite så också, "lämna inte mig kvar till sist"... Även om om det är ett enormt bra stöd och härlig stämning i tråden så är ju varje plus en person mindre på listan som väntar - och det kan kännas lite pressande det också. Missförstå mig inte - jag är hellre med än utan tråden, men man vill onekligen inte vara kvar till sist... Bästa hade varit om alla i tråden hade plussat samtidigt, i samma månad... Coolt det hade varit!!

Ego - är hemma idag också, tänkte gå till jobbet, men när jag kom upp imorse var det en envis värk som bestämt sig för att inte lämna min vänstra kind... Idag såg jag också att jag är lite gul ner mot hakan - har dock inte sett något blåmärke innan, och det kan man väl vara tacksam för...
    Här är Stockholmsveckan nu slut, 10 dagar och 6 matcher på centercourten, efter en sån omgång blir det lite matchvila innan vi eventuellt kör någon träningsmatch inför BIM... (Förlåt, jag har lite taskig humor )
    En fördel kan jag ju se med att ha en relativt kort lutealfas (ca 10-11 dagar) och det är att vi inte behöver vänta så länge på att få veta.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet