• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Urk.. Brukar ni må illa vid mens? Jag brukar inte det men både igår och idag har jag mått illa.. Nyss kräktes jag till o med, på jobbet..

• Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-24 08:51:53 följande:
    Dagen för ÄL börjar närma sig och nu ska man bara få till sånt där naturligt och spontant sex också Lycka till, säger jag bara (till mig själv...eeeh). Igår var ingen hit, idag ses vi inte så imorgon blir nästa försök. Man blir pressad, stressad, börjar bråka och vips så var all sexlust borta med vinden. Och så tänker man "men jag har ev ÄL på torsdag, vi måste fixa detta NU" och så har man ett moment 22 på halsen. Skitkul.
    Känner igen detta, himla typiskt nä rman MÅSTE liksom..hjärnan lägger sig i alltför mycket.
    Hoppas ni får till lite mys iaf!
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-24 09:18:58 följande:
    Urk.. Brukar ni må illa vid mens? Jag brukar inte det men både igår och idag har jag mått illa.. Nyss kräktes jag till o med, på jobbet..
    Hmm...intressant...är du SÄKER på att du inte är gravid???
  • Kattflickan

Essalady: Hur mycket blöder du? Har du gjort ett grav-test? Har mensen varit konstig? 

Annars så kan det tyvärr ju vara en vanlig magsjuka!

Om du inte är gravid så hoppas jag också på dubbel chans för dig nästa gång!

Millan 

• ifyouweremine

Kräktes två ggr på en timme, fick nog så nu är jag påväg hem. Tror nog det är gammal hederlig magsjuka tyvärr. Har sån karaktäristisk magkramp och ont över revbenen också. Fick mensen för 2h sen så har inte kunnat avgöra hur den är än men jag testade ju neg i lördags på bim-2 så.. Nu hoppas jag detta går över kvickt, var inte såhär jag tänkt inleda veckan..

• Irmeline

Essa: jag håller med de andra, är du säker på att det var mens? :)
    Det är vanligt att blöda när man tror man ska ha mens. 

• Kattflickan

Essalady: BIM-2 är ju inte helt säkert att testa på, se hur mensen utvecklar sig, avtar den så ska du kanske gravtesta igen?

Annars så får vi hoppas att din magsjuka avtar snart. Jag sitter hemma och jobbar idag på förmiddagen, plöjer rapporter!

Millan 

• L Maria

En till som är hemma idag - värken har inte gett med sig, så jag tar en lugn dag till. Skulle egentligen hållit i utbildning tillsammans med en annan person idag, men han får ta det själv och så ställa in ett par möten... Ska dock inte påstå att jag är jätteledsen, är lite si och så med hur jag trivs på jobbet (det är väldigt mycket, har ansvar för "allt" känns det som ibland) så det är rätt skönt att vara hemma ibland...

Millan - känner igen det där med att bli trött på det hela. Ibland känner man för att bara skita i det - men så vet man ju att om man inte anstränger sig för att pricka in rätt dagar så lär det ju aldrig ta sig - inte när man nu inte tillhör dem som blir på smällen direkt efter p-pillerstopp etc... Men jo, mensen känns ibland lite befriande, eller ja, inte första dagarna kanske, men sen - när man vet att nä, det blev inget och det är ett par veckor till det ska försökas igen. Det är nog den tiden under cykeln då jag tänker minst på det. From äl till BIM är det ju ett konstant undrande...
    Även om vi inte haft problem att prestera när det väl kommer till kritan så är det ändå pressande...kommer antagligen att ge mig på maken för tredje kvällen i rad, vilket typ inte hänt sedan vi var helt nyförälskade... I lördags var det lite jobbigt - jag hade ont och gick på massa värktabletter, var allmänt sliten och så ändå... Igår var mycket bättre - jag kom inte i lördags så jag hade väl byggt upp lite behov till igår! Och så idag också... Haha, det är ett slitgöra det här!

• ceke

Hehe.. här är en till som kommer kasta sig på maken tredje kvällen irad.. men det är bara kul.. Vi känner oss nog båda lite smått nyförälskade för tillfället Mysmysigt!

• Lavendia

Helsingborg bor jag i Skrattande

Millan: Det lät ju positivt att du hade håll innan graviditet. Hoppas, hoppas..

Jag börjar bli riktigt trött på hela bebisverkstaden, det är pressande. Över ett år sen vi började så om det inte tar sig nu funderar jag på att ta det lite lugnt ett tag och inte tänka så mycket på det men vet ju med mig att det är näst intill omöjligt. Jag vill inget hellre än bli med barn så kommer göra allt men kanske ändra lite attitude.

Frk. Svår: Det är tufft och hoppas ni kan släppa pressen något och tänka positiva tankar och få till mys.

Essalayd: Usch vad tråkigt att mensen kom!! Hoppas det inte är maginfluensa utan något annat..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet