• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Millan - Förstår att det måste kännas jobbigt att tänka att du skulle varit i sjunde. Hoppas det tar sig igen snart så du får ett nytt datum att räkna ner till. Låter kanon med träning o att du avstod godsakerna. Jag tror sunt leverne underlättar i verkstaden.

Själv börjar jag bli lite bättre.. Väldigt ont i magen dock och inte kunnat äta på två dagar.

När jag stod lutad över toan senast funderade jag på om det var så jag skulle må i flera veckor, i värsta fall flera månader, om jag blir gravid. Huga, vilken mardröm. Kanske borde skaffa katt istället för bebis. Ni här inne som är eller har varit gravida o mått illa - är det som magsjuka eller lindrigare?

• Kekke

millan: www.vuxen.se/sexigt-skolflicke-medium-p-5148.html
    tycker jag verkar vara bra.. :)
    har kollat runt lite på lite olika sidor för din skull lite snabbt.. men det verkar inte finnas nå härliga sjuksköterskedräkter..
    finns andra ist.. skolflicka mm.. maid funkar.. men kör på skolflicka..  :) det uppskattas nog ska du se..

sitter o jobbar för att alla killarna ska ha det bra..
    hoppas ni tjejer berättar att jag gör det jag kan för era gubbar.. eller förlåt.. allas lammkött var det juh.. med nått undantag..

• frifantasi

Jättegrattis till plusset Daniela01!! Så härligt Glad

Ansi30, det låter som en vinnande strategi Flört

Lavendia: neeej!! förstår det är tungt nu, men tänk på alla andra  tjejer här som har plussat efter lång tids försök, snart är det din tur ska du se.Kram!

Jag har också tänkt på detmdär med att bli stressad över att bli lämnad sist, inte så mycket här inne, men mer med mina vänner. två nära vänner som har vars en pojke har bestämt sig för att börja på nummer två till vår/sommar. De tänkte försöka tima varandra, de blev bägge gravida direkt förra gången, så de har ju tydligen inga problem... Jag blev så stressad!! Typ, jag måste hinna, jag vill  ha en åtminstone om de ska ha två........

Ja det där med kräksjukan! Tvåpå mitt jobb var/är hemma med det otyget. Min ena kollega kom idag och hennes dotter blev sjuk i fredags, hppas det räcker! Har hållt mig ifrån henne idag... Blir att ta fram handspriten som hamnat långt bak i hyllan efter svininfluensaskräcken!

EmilytheStrange: hej på dej o välkommen, jag är också rätt ny här, väldigt trevlig tråd du hittat till. Här har nyligen varit en del plus på tjejer som försökt ett tag, det ger hopp att det går till slut!

Ceke (och KekkeGlad) hoppas hoppas på spottigfritt i fortsättningen också! Med sån äggvita låter du onekligen lite sugen Ceke...Skrattande

MariaF79: tror det blir mindre tjafs när man har mer sex.. Lite lyckorus typ. Egentligen borde man nog prioritera mer sex även utanför bebisverkstaden!

Essalady: Katt OCH bebis :) Min katt har blivit lite av bebissubstitut, en riktig gosig en som snuttar och bäddar på min mage, jag får sådana moderskänslor!!

• Daniela01

Tusen tack för alla grautlationer!! Det känns helt overkligt, har inte riktigt förstått det än :) Fick ta ett extra test imorse bara för att se att det var så  :) Nu hoppas jag verkligen att det går vägen *hoppas hoppas* jag började tom gråta på eftermiddagen av ingen anledning alls.. alla dessa hormoner..

• frifantasi
    Polarlantis skrev 2011-01-25 08:09:32 följande:
    Jättestort grattis Daniela1!!! Så himla kul för er!!!

Mitt eviga tjat om bruna flytningar fortsätter...6 dagar nu och det verkar varken bli mer eller försvinna...hänger kvar i listan lite till...sedan blir det väl att skriva upp sig på februari...men ska ta ett test till i helgen först! Även om det säkert inte är ngt där...
    Jobbigt det där att varken veta ut eller in, har du kontaktat ngn BM för att få lite svar? Kan det vara en väldigt liten mens  eller blodblandade flytningar innan mens? Tycker själv det är svårt att bestämma vilken dag som faktsikt är mensens första dag ibland, jag har lite spottings innan. Första månaderna hade jag blodblandade flytningar en vecka innan mens, men det har väl avtagit nu, i alla fall senast. Hoppas det reder ut sig och stabiliserar sig....
  • Kekke

vet ni vad man får om man för sina fingrar fram och tillbaka över blygdläpparna?

en fladdermus

• L Maria

För er som är nya i tråden - Kekke är Cekes man och han är...sån...

• Kekke

ja, men utan mig vore den här tråden för seriös..
    jag försöker bara lätta upp stämningen med att ge er alla ett leende   :)

• Finlandssvenska

Kekke det uppskattas, är alltid bättre att ta saker med humor även om det verkar svårt ibland,  låter som att man nästan önskar fler hade en kille som du... Grattis Ceke,du verkar ha funnit en guldklimp...Flört

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet