• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kekke

finland: man måste försöka vara lite positiv också..
    men det är fler här inne som verkar ha bra o stöttande lammkött där hemma.. men det verkar bara vara jag som är här..
    Ceke har helt klart en guldklimp i mig, men jag har en diamant i ceke..

• ceke
    Finlandssvenska skrev 2011-01-25 22:51:06 följande:
    Kekke det uppskattas, är alltid bättre att ta saker med humor även om det verkar svårt ibland,  låter som att man nästan önskar fler hade en kille som du... Grattis Ceke,du verkar ha funnit en guldklimp...Flört
    Tackar Håller med. MIn allra underbaraste Kekke Hjärta
  • ifyouweremine

Kekke - vad fint sagt det om diamanten. :) Har en fin stöttande make jag med o en av de saker jag älskar mest är att han är så bra på att få mig på gott humör. Man är alltid nära ett skratt när man är med honom.

Just nu känner jag mig lite gråtmild. Säkert all värk, feber o att jag inte ätit på två dagar. Idag fick min 2,5 års systerson veta att jag är sjuk och kräks. Han blev helt upprörd, ringde och det första han sa var "Hej, har du käkts?" Hur söt får man bli. Men grejen är att han har tre jobbiga sjukdomar samtidigt just nu, varav vinterkräksjuka är en.. Och här sitter jag och tycker synd om mig själv, hur ynklig får man bli.

• Frk Svår

Jag behöver lite hjälp från er kunniga människor här inne! Och de som inte vill läsa om flytningar och blödningar får sluta läsa här

Tidigare har jag ibland haft en liten spotting 1-2 dagar innan mens men då har det varit en liiiiiten blodblandad flytning. Imorse när jag gick på toa var det en klarröd blödning i stolen och en stor dos blod i pappret och jag har beräknad ÄL imorgon. Inget visar på att jag har haft ÄL. Tempen var tom lägre idag än den brukar vara (36,1 mot 36,3-36,6), tappen var mediumhögt och "cervical mucus" (vad heter det på svenska...mucus låter ju inte sexigt öht!) visade att ÄL är på G de närmsta dagarna iaf. Så var kommer blödningen från?!? Det är inte utan att man blir lite orolig.

Fick förresten ett "bra" besked igår. På måndag har vi tid för besök hos Gyn för utredningen! Första besöket! Sambon är jättenervös över att han ska få runka i en mugg men jag försökte förklara att det är nog ändå det värsta han behöver gå igenom. Jag däremot räknar med spolningar, hormoner, massa undersökningar och hela fadderullan :-/

• Kaprifolen

Jag som var så duktig förra månaden och inte letade efter symptom, har jag trillat dit denna månaden ändå?

Jag befinner mig ca 7 dagar ef förmodad ÄL och ca 7-8 dgr före förmodad BIM (har lite längre luteal), sen igår har jag fått ömma bröst och har "stickningar" i tjejmagen. Brukar inte ha PMS riktigt så här tidigt, okej ömma bröst kan komma tidigt men stickningarna känner jag inte igen. Suck, varför kan man inte ignorera dessa spök-symptom. Men tjejer, ni som kan, OM ett ägg är befruktat var på resan befinner sig det nu då i kroppen m tanke på tiden sen ÄL alltså. Försöker det att fästa eller är det fortfarande ute på långpromenad mot livmodern?

• ernlia03

Var på VUL imorse och fick se ett hjärta picka så fint! Läkaren ville ha mig till 6+4, jag tycker minst 7+1. Men det ska förhoppningsvis inte spela någon roll. Ska försöka att inte oroa mig alltför mycket och istället njuta av bröllopsdagen idag!

• mumwannaB
    ernlia03 skrev 2011-01-26 09:33:44 följande:
    Var på VUL imorse och fick se ett hjärta picka så fint! Läkaren ville ha mig till 6+4, jag tycker minst 7+1. Men det ska förhoppningsvis inte spela någon roll. Ska försöka att inte oroa mig alltför mycket och istället njuta av bröllopsdagen idag!
    Vad skönt för er!! Ha en underbar bröllopsdag Hjärta
  • ifyouweremine

Frk Svår - Jag har ibland haft en blödning i samband med äl. Tror livmodertapp och sånt är extra känslig då. Har läst att det är helt normalt iaf.

Kaprifolen - Jag tror det är där nånstans ungefär som ägget ska plantera sig. Det är lite olika för olika kroppar och cykler.

Ernlia - Så underbart att höra!! Måste kännas fantastiskt och på er bröllopsdag och allt. Grattis till både och!

• Frk Svår
    ifyouweremine skrev 2011-01-26 10:18:26 följande:
    Frk Svår - Jag har ibland haft en blödning i samband med äl. Tror livmodertapp och sånt är extra känslig då. Har läst att det är helt normalt iaf.
    Jag blir ju jättenervös. Har hört om blödning när ägget lossar och när det fäster osv men det är inte på väg att lossa än på någon/några dagar och fästa kan det rakt inte göra än ju. Så här klarröd blödning har jag aldrig haft mitt i cykeln så jag blir lite orolig...
  • Irmeline

Kaprifolen: Jag hade stickningar och känningar redan 5-6 dagar efter ÄL när jag blev gravid. Dina symptom låter spännande!

Ernilia: Det är ju helt fantastiskt! Snacka om att bli gravid direkt! Skönt att du har en ny graviditet att se fram emot!  Denna gång bara MÅSTE det gå bra! :)

Frk Svår: Ingen aning om blödningen. Fråga på utredningen. Pepp! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet