Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelA: Två dagar innan BIM är det väl inte ovanligt att få minus? Tog du det på morgonen? Låter annars som gravsymptom tycker jag.

Jag håller på att gå åt i värmen, ska nog ner i källaren nu och kyla ner mig.

Millan 

• Kattflickan

Molvärk har jag tolkat som den typ av mensvärk man kan få i höjd med äggstockarna antar jag? Antar att det är det som är "tjejmagen". Hittills den här graviditeten har jag haft rätt mycket mensvärk, väntar hela tiden på att det ska börja blöda men har inte hänt än.

DubbelA: Ni behöver ju inte göra något fel, det är rätt många som det tar ett år för att bli gravida. Men har ni inte lyckats på ett år så kontakta vården så kan ni iallafall påbörja utredning medans ni försöker.  Det känns som om det är så himla mycket som ska funka för att det ska bli ett foster så det är konstigt att det lyckas överhuvudtaget.

Jag har haft en trevlig middag med svägerskan, fick berätta att jag var gravid då jag inte drack vin. Men vi ska försöka hålla det inom familjen så länge som möjligt.

Millan 

• Kattflickan

DubbelA: Ge inte upp! Bra att ni påbörjat utredning. På det ena sättet eller det andra kommer ni antagligen att få barn. Nu för tiden kan ju faktiskt de flesta få barn med hjälp om det inte går för egen hand. Min syster och hennes man hittade aldrig någon orsak till barnlösheten men blev tillsist gravida med ivf! Om ni inte använt preventivmedel på 3 år så är det ju jättebra att ni gör utredning nu.

Kiona: Tycker mig se ett svagt rosa streck! Fortsätt testa! Hoppas det blir starkare!

Millan 

• Kattflickan

Hoppas det gick bra Polarlantis!

Jag var på akuten igår med min pappa, han trodde han fått en stroke för han föll typ ihop på gatan, men de hittade inget på akuten och idag mår han rätt bra, men det var läskigt.

Ikväll var vi hos veterinären men det gick också bra.

Huuuh, jag som är så himla gravidtrött nu och bara vill sova! Nu käkar jag morröter och ligger i soffan. Mina bröst är ömmare igen och jag har känt mig lite åksjuk idag, bra tecken hoppas jag.

Millan 

• Kattflickan

Sophy: Helt seriöst så tycker jag synd om honom! Han föredrar nog livsstilsförändring än prostatamassagen. Det skulle iallafall min kille göra, jag frågade honom. Är det klamydia kan han ju ha gått med det riktigt länge och då har väl du antagligen fått det också, jobbigt!

Har bokat in tid för vul om lite mer än en vecka hos privat gynekolog och har kontaktat MVC som  skulle skicka remiss till sjukhuset för att göra moderkaksprov. Har dessutom fått tid för inskrivning.

Millan

• Kattflickan

Nemi: Skönt att du fått ägglossning! På honom bara! Desamma för dig Smiley! Min sambo var också trött när vi tillverkade "Febben" (Februaribebisen) och det gick bra ändå..

Precis som Irmelie skriver så om man får tidigt missfall före BIM så blöder man ändå inte före BIM.

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Jag kände samma panik som du efter missfallet. Jag tänkte att först ett barn med kromosomfel och sen ett missfall, hur mycket otur kan man ha egentligen. Kände att jag mest ville ge upp det här med att göra barn för det skapar så mycket ångest.

Vi har försökt sen mars 2010 och innan det funkade nu i början av juni så kändes allt rätt hopplöst. Men Maria: 3 missfall på raken är ovanligt! NI har lätt för att bli gravida och jag tror att det kommer att funka nästa gång för er.

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Irmelie: Hoppas att det bara var mätfel! Tempade du samma tid idag som förut i veckan? Kan inte det spela in? 

Jag tog ett digitalt test när jag var på 5+2 och då visade det 3+ i veckor. Ta ett digitalt test om några dagar.

Hoppas verkligen att det går bra för dig!

Millan 

• Kattflickan

Irmelie: Du har det uppenbart jobbigt i livet just nu! Även utan bebisverkstaden. 

Försök att ta det lugnt och tempa igen imorgon. Jag vet att det är svårt, men försök också att inte stressa för mycket på jobbet.

Förstår att det är jättejobbigt med din mamma, min mamma hade också cancer. Jag hoppas verkligen att det vänder och att hon blir frisk!

Det finns inget du kan göra mer än du redan gör för att förhindra ett missfall. Försök att slappna av och ta hand om dig själv! Lägg dig ner och försök att inte tänka på något alls. Sov sen ordentligt, då är det faktiskt lättare att hantera sin jobbiga tillvaro. 

Kramar!

Millan

• Kattflickan

GRATTIS fröken Ellen! Enträgen vinner! Jättekul att det gick vägen efter 1,5 år!

Jag har känt mig rätt åksjuk idag men har ändå lyckats städa halva huset iallafall. Annars är det inte så mycket nytt att rapportera utom att vi berättade för svärfar att vi är gravida. Han blev glad. Men vi är väl alla lite återhållssamma med tanke på vad som hände förra gången.

Jag har fått en tid på sjukhuset för moderkaksprov. Men jag tror den är på tok för tidigt, går inte att göra moderkaksprov före vecka 11. Ska ringa dem på måndag.

Är lite nervös inför vul på torsdag, tänk om det inte är nåt där? Sen har jag semester i 4 veckor, är kanske bra om jag bra om det inte går bra så att jag kan få vara ledsen ifred.

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet