• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35
    Kekke skrev 2011-01-26 19:28:24 följande:
    Pingla: var brukar ni segla då?
    Sthlms skärgård och inne på mälarens vatten. 
  • Kekke

Pingla: kanske ses ute i skärgården i sommar då?
    vi träffade ett par förra året som vi fick kontakt med på bröllopstorget, vi hade en grymt trevlig kväll med dom.. drack lite som  var kvar från festen.. men ceke tyckte inte det var lika trevligt dagen efter..
    jag körde på o hon sov i ruffen   :)
    karma som jag brukar säga..

• Finlandssvenska

Är inte så mycket båtmänniska trots att jag jobbat på sjön både mellan sthlm -hesa och på medelhavet tidigare, men är däremot totalt beroende av havet, har därför byggt hus i skärgården , vid havet ( typ 3 meter från terassen till vattnet) uppe i österbotten i finland, så jag kan njuta av och får åka ut och fiska när jag vill, men har bara en liten motorbåt för fisket...

Har ett mycket stressigt jobb med många resdagar per år , (drygt 160 resdagar ) så havet är min motpol för att slappna av däremellan... Skulle bli tokig annars...

• Kekke

Finland: låter helt underbart.. har du byggt en rutchkana ner i vattnet då eller? 
    vad brukar du fiska då?

jag o ceke var och fiskade på vår andra dejt. det behövdes inte så mkt mer än så.. tog fram mobilen, valde ut en romantisk låt, sen låg jag med mitt huve i hennes knä i vindskyddet och sjöng med.. hon gillade min ljuva stämma..

• ceke
    Kekke skrev 2011-01-26 19:53:18 följande:
    Finland: låter helt underbart.. har du byggt en rutchkana ner i vattnet då eller? 
    vad brukar du fiska då?

jag o ceke var och fiskade på vår andra dejt. det behövdes inte så mkt mer än så.. tog fram mobilen, valde ut en romantisk låt, sen låg jag med mitt huve i hennes knä i vindskyddet och sjöng med.. hon gillade min ljuva stämma..
    Haha.. romantiska låt i form av "det är inte lätt att va ödmjuk"... och skulle nog mer säga dina spjuveraktiga ögon o superfina leende
  • Kekke

ceke: jag tycker det är en romantisk låt, den handlar juh om kärlek

• Kekke

Mats Rådberg och Rankarna - det är inte lätt att vara ödmjuk

ref. Det är inte lätt att vara ödmjuk, för den som är felfri som jag!
    Jag längtar så hem till min spegel.. Jag blir vackrare för varje dag.
    Och alla som ser mig vill ha mig, jag är en sjutusan till man!
    Det är inte lätt att vara ödmjuk.. Men jag försöker så mycket jag kan.

Min tjej har stuckit ifrån mig, hon klarar väl inte att slåss med alla som springer
    och skriker och bultar på dörren förståss. Men säg mig, vad ska jag med tjej till?
    Jag har ju mig själv och mår bra. Och ska vi vara ärliga, tjejer?
    Det är bara min kropp ni vill ha!

ref. Det är inte lätt att vara ödmjuk, för den som är felfri som jag!
    Det är inte lätt att vara ödmjuk.. Men jag försöker så mycket jag kan.

Jag verkar ibland lite ensam, men en cowboy är stark som en ....?
    För om jag skaffar mig vänner så blir jag en i mängden och då är det slut!
    En del grabbar har pengar i pungen, men jag behöver inga kronor i min.
    Jag tror det har nånting att göra med hur som jag fyller ut skinntajta jeans!

Det är inte lätt att vara ödmjuk, för den som är felfri som jag!
    Det är inte lätt att vara ödmjuk.. Men jag försöker så mycket jag kan

• L Maria

Ernlia - åh, vad roligt, grattis till så glada besked! Och grattis på bröllopsdagen!

Ceke - sjukt att jag och maken pratade precis om det igårkväll - han bekymrar sig för att jag blir så ledsen när jag får mens och menade att vi redan nu borde ställa in oss på att det inte blir något nu, så blir vi inte besvikna - men det är ju just det, vi funkar ju inte så...

Kekke - vi har planer på att bli båtfolk... Vi ska börja en kurs och få förarintyg; i april ska vi segla katamaran i tio dagar tillsammans med makens familj. Sen har mina svärföräldrar precis (juli -10) köpte en segelbåt och det kan ju vara trevligt att kunna ta sig ut med den. Och faktum är att vi gav varandra en seglarkurs i födelsepresent när vi fyllde 25 respektive 30 - vilket ni februari är två år sedan, vi har bara inte kommit iväg än... Skäms Så vi har i alla fall ambitionen att bli!

Haha, det har inte funkat på mig, det där med hur och när man gjordes - ingen hockeyfantast här... Pappa har kläckt ur sig att jag är gjord under hockey VM-finalen i maj -78... Var tonåring när han sa det och haha, det är väl liksom inte en sån sak man vill höra från sina föräldrar!

• Kekke

Maria: klart ni ska skaffa båt.. vi har förarbevis. tog det för ett par år sen.. vilket är skönt att ha nu när vi tar lite längre turer o behöver navigera..
    men det är segelbåt ni är ute efter?  varför inte en motorbåt?
    vår båt heter Inga Segel   :)
    men det var en bra present till varandra..

hoppas det var i en periodpaus du gjordes i.. :) så man skulle kunna säga att du är en periodare   :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet