• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Kan tillägga till min käre makes inlägg med låttexten ovan.... att det sen blev vår bröllopsvals Många skratt bland gästerna Tror jag skrivit det förr dock.. men vi skämtade under den där andra daten om att det skulle va just vår bröllopsvals om vi nån gång skulle gifta oss.. och så fick det bli!

Maria: Jaa... jag fastnade för det hon sa kring det där. Har inte sett det på det sättet förut. Klokt! Själv försöker jag ju lura mig att jag ställt in mig på att spottingsarna kommer om 2-5 dagar... (ÄL igår el idag tror jag) men... insåg under samtalet att jag kommer bli precis lika besviken och ledsen denna månad. Suck.

På tal om ÄL-tester. Skumt värre.. Brukar få utslag 3 dagar.. och inte lika mycket eggvita som denna månad.. Denna månad har jag ju haft MASSOR äggvita och utslag (tror jag kan räkna det som postivt) endast en kväll. Hmm, nåt är det som är annorlunda så här långt i a f! Idag va det negativt igen.. jättenegativt tom!

• Kekke

vem vet.. kanske blir en FL träff i sommar ute i skärgården   :)

• Finlandssvenska

Kekke, du får ju oss iallafall att skratta gott...Skrattande

Ingen rutschkana från terassen även om mina byggare hotade varje dag jag åkte på jobb att då jag kommer hem så ska dom ha byggt rutschkana...

Till saken hör att terassen är 3 meter från vattnet ja, , men dom 3 metrarna är ovanför vattnet så det skulle passa bra med rutschkana...Cool

Har faktiskt aldrig varit på en segelbåt trots att jag bor vid havet, skulle gärna prova på men vår skärgård är lite mindre och grundare än sthlms skärgård, så det funkar inte riktigt  med segelbåt med alla stenarna...

Fiskar abborre, gäddor, gös, braxen och om jag far lite längre ut så öring,sik och strömming....

Under 5 veckor semester ifjol somras var jag bara och handlade mjölkprodukter, bröd och dricka och sånt 3 gånger till  vår lilla bybutik, resten, fick jag ur egna landet eller på fisket...
    Är bara ett problem nu sen sambon flyttat in ,då han är fiskallergiker, medan jag vanligen nästan ätit bara fisk och skaldjur...

• Pingla35
    Kekke skrev 2011-01-26 20:26:42 följande:

" target="_blank">

Haha, vilken dum brud! Men egentligen säger det ganske mycket om  amerikanarnas oförmåga att se utanför deras egna gränser.
  • Kekke

Finland: gädda gillar jag att fiska, ceke föredrar regnbåge.. men jag vill ha lite mer aktivt fiske än att bara slänge ut ett bottenmete o vänta..
    surt att sambon inte klarar fisk då.. men skaldjuren är juh fiskmat, så det kan man inte äta..
    odlar du mkt?  är det som en liten by du bor i?

• Kekke
    En kvinna vill inte ha en mans åsikt, utan vill bara höra sin egen åsikt med en mörkare röst
  • L Maria

Kekke - alltså vi kommer nog inte att skaffa båt själva den närmsta tiden, men seglarkursen och förarintyget är mer för att vi ska kunna snika oss in på svärföräldrarnas... Jag skulle nog kunna tänka mig en lagom motorbåt också, köra ut en bit från kusten här och lägga ankar, jag har en bok med mig och maken spö...
    Vi har en kompis som visserligen bytt sin båt mot en Porsche nu, men till sommaren kommer han garanterat att vara sugen igen - då blir det förhoppningsvis att prova vattenskidor igen, det är svårt efter en segelbåt...

(Ser förresten på Kanal 5 nu, brittiska BB - vilken jäkla tradig man den ena kvinnan hade!!)

• Finlandssvenska

Jo fiske ska vara lite av en sport, därför är gäddor, abborrar och öring kul, men visst är rengbågen ok också om man bara är ut för att få mat...

Men roligaste jag varit med om är när jag fick en 23 kg: svärdfisk under en fiske semester... Det var en kamp som hette duga i 3 timmar och jag hade ont i muskler jag inte visste att jag hade i en vecka efteråt...

Bor i en liten by ca 4 mil norr om vasa. Åretom boende i kommunen är väl drygt 4000 vintertid och ca 25000 då stugsäsongen kommer igång med alla sommargäster...

Odlar för att ha att använda under säsongen, alltså för färsk potatis, tomater, örter, pumpor, majs, lök , sallader, bär och lite sånt...

Men jag odlar inte grönsakerna för att lägga in under vintern, då finns det bättre att köpa i butiken... 

Har kanske inte nämnt att jag tidigare varit kock och krögare i dryga 13 år, så jag vill ha färska råvaror att jobba med, massor av färska örter med mera...

Sen brukar jag alltid testa på lite ovanligare saker också att odla bara för att det är kul att se om det lyckas...

Gillar att pyssla i trädgården...Passar bra som motvikt till alla frack/långklännings galamiddagar och representation i nuvarande jobbet... 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet