• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Drömmen om Elin

3 dagar kvar till BIM känner ingenting, och tror inte jag hade nån ägglossning sist Obestämd.

• Pingla35

Det är skönt att komma in här i tråden och läsa.
    Skönt att ni/jag skriver det som dyker upp i huvudet och det är ju en del...
    Både lättsamt och jobbigt.

Jag själv hade en mycket trevlig stund igår. Myspys för första gången på över en månad. Snacka om att man har längtat. undrar om det är så par som fått barn känner då det har mys efter barnafödande. (Har hört att man ibland måste hålla upp med mysandet)
    Det var en stund med pirr i magen... Härligt!!

Nu är man riktigt på banan igen!! Nu kör vi hårt!

• Pingla35
    mallanis skrev 2010-10-14 17:02:57 följande:

Ego- Idag har jag fått sett en klimp! OCH ett tickande hjärta. Lite lättad även om jag är medveten om att jag inte är direkt i mål =) men glad idag iaf! Tjooohooo!

Ohh, vad roligt! Det måste vara en härlig och underlig känsla!
  • Drömmen om Elin
    Pingla35 skrev 2010-10-14 17:05:55 följande:
    Det är skönt att komma in här i tråden och läsa.
    Skönt att ni/jag skriver det som dyker upp i huvudet och det är ju en del...
    Både lättsamt och jobbigt.

Jag själv hade en mycket trevlig stund igår. Myspys för första gången på över en månad. Snacka om att man har längtat. undrar om det är så par som fått barn känner då det har mys efter barnafödande. (Har hört att man ibland måste hålla upp med mysandet)
    Det var en stund med pirr i magen... Härligt!!

Nu är man riktigt på banan igen!! Nu kör vi hårt!
    Haha! roligt för er Glad
  • Rosavit

Vad mysigt Mallanis!

Själv har jag fått glad gubbe på ÄL testet idag.. Tänkte köra en ny variant denna gången och inte berätta för killen utan mer bara verka sugen..Mest för att jag märker att han låser sig lite och inte tycker om att ha en nu måste jag "prestera"känsla..
    Känns lite hopplöst bara för jag har varit "sugen" varje dag i en veckan nu... Nu verkar han inte orka mer och då lagom tills jag har ÄL. Suck!
    Är det om 24-48h som det släpper nu då eller kan det redan ha hänt?

• The blonde one

Jag testade såååå breda streck för ÄL idag, hade mys med mannen i tisdagskväll..Undrar om det finns chans att det finns kvar nån liten rackare där inne?? (han är bortrest och kommer hem på lördagObestämd) Nån som känner/vet nån som har blivir gravid när dom hade sex så långt innan ÄL?

• Irmeline
    Rosavit skrev 2010-10-14 19:30:26 följande:
    Vad mysigt Mallanis!

Själv har jag fått glad gubbe på ÄL testet idag.. Tänkte köra en ny variant denna gången och inte berätta för killen utan mer bara verka sugen..Mest för att jag märker att han låser sig lite och inte tycker om att ha en nu måste jag "prestera"känsla..
    Känns lite hopplöst bara för jag har varit "sugen" varje dag i en veckan nu... Nu verkar han inte orka mer och då lagom tills jag har ÄL. Suck!
    Är det om 24-48h som det släpper nu då eller kan det redan ha hänt?
    Känner igen det där, barnskaffningssex är verkligen inte sexigt!

Jag kände när jag hade äl och då hade vi inte haft sex på några dagar, vi var ifrån varann hela dagen och kom hem sent. Vår diskussion blev helt absurd:
    Vi borde verkligen ha sex idag, imorn är det för sent. Ja. Men  nu känns det ju lite konstigt.
    Jo, och så är jag ganska trött också. Mmm, vi kanske ska skita i det? fast det vore ju dumt.. etc..

Till sist tog jag tag i det och förförde mannen och vi hade faktiskt väldigt bra sex.
    2 veckor senare plussade jag! Och ibland tänker jag, tänk om vi skitit i det, då hade ju inte den lilla varit i magen nu! Solig
  • Irmeline
    The blonde one skrev 2010-10-14 19:42:58 följande:
    Jag testade såååå breda streck för ÄL idag, hade mys med mannen i tisdagskväll..Undrar om det finns chans att det finns kvar nån liten rackare där inne?? (han är bortrest och kommer hem på lördagObestämd) Nån som känner/vet nån som har blivir gravid när dom hade sex så långt innan ÄL?
    Finns garanterat chans, även om de förbättras om  ni hade haft sex idag också.
    Lycka till! 
  • The blonde one

Härligt Irmelie!Flört

Men är det så att själva ägget släpper senare än när man får glad gubbe på testet, eller är det den dagen eller dagen efter det sker...nån som vet?...

• Ansi30
    mallanis skrev 2010-10-14 17:02:57 följande:

Ansi- TRIST! Men fram med skumpan och ost och annat du inte kan äta som gravid ;)

Astrogirl- Gött att du fått tid!

Ernlia- då kanske du kan få vul i stället! ;)

Ego- Idag har jag fått sett en klimp! OCH ett tickande hjärta. Lite lättad även om jag är medveten om att jag inte är direkt i mål =) men glad idag iaf! Tjooohooo!

Men vad härligt mallanis! Måste kännas liiiite lugnare nu? Du ska se att det går vägen den här gången. Vi är ju så många som håller tummen för er. 
    Irmeline skrev 2010-10-14 19:43:14 följande:
    Känner igen det där, barnskaffningssex är verkligen inte sexigt!

Jag kände när jag hade äl och då hade vi inte haft sex på några dagar, vi var ifrån varann hela dagen och kom hem sent. Vår diskussion blev helt absurd:
    Vi borde verkligen ha sex idag, imorn är det för sent. Ja. Men  nu känns det ju lite konstigt.
    Jo, och så är jag ganska trött också. Mmm, vi kanske ska skita i det? fast det vore ju dumt.. etc..

Till sist tog jag tag i det och förförde mannen och vi hade faktiskt väldigt bra sex.
    2 veckor senare plussade jag! Och ibland tänker jag, tänk om vi skitit i det, då hade ju inte den lilla varit i magen nu! Solig
    haha, ja jag känner igen det där med "tidspressarsex". Inte helt kul men kan också leda till lite komiska situationer. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet