• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • simtim

ernlia grattis grattis!!!! Det ser väl plussigt ut det där
    Jag har inte hunnit titta på allt som hänt i tråden, ska försöka läsa ikapp senare idag.
    God morgon!

• mallanis

Grattis Ernlia! Nog ser det ut som ett plus allt!  Oroa dig inte för att det är svagt, det kan ju vara olika för olika personer!
    Grattis till graviditeten! =)

Tredje gången gillt!?
  • emmafemma

Jag tycker också att det ser ut som plus! Stort grattis!

• The blonde one

Vad det är kul att se alla plus! Trodde inte man kunde vara så glad för andras skull när man själv vill ha nåt så mkt, men det kan man!!? Tungan ute
    Jag har ÄL på fredag, mös igår och ska mysa järnet ikväll, hehe...Han åker bort imorgon bitti...Visst finns det en chans att nån liten en håller sig levande tills fredag då?...eller...:-/

• ernlia03

Tack snälla ni! Hjärta

Det är lite mer lättnad varje gång jag ser att testet iaf är lite starkare än senast. Men jag har väldigt ont i magen, som magknip, så är såklart orolig... Vet ju inte hur det SKA kännas! Förvånad Men magontet sitter högt uppe i magen för det mesta, kanske bara tarmarna eller magmunnen som redan är påverkade. Spännande hur kroppen beter sig pga något som ännu är så litet, så litet. Glad

• mallanis
    ernlia03 skrev 2010-10-12 11:32:20 följande:
    Tack snälla ni! Hjärta

Det är lite mer lättnad varje gång jag ser att testet iaf är lite starkare än senast. Men jag har väldigt ont i magen, som magknip, så är såklart orolig... Vet ju inte hur det SKA kännas! Förvånad Men magontet sitter högt uppe i magen för det mesta, kanske bara tarmarna eller magmunnen som redan är påverkade. Spännande hur kroppen beter sig pga något som ännu är så litet, så litet. Glad
    Det molar nog bara på, det händer ju en del där inne ;) även om det är litet!
    Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine
    ernlia03 skrev 2010-10-12 07:49:17 följande:
    Jag är på BIM +2 idag. Borde ha haft ÄL för exakt två veckor sedan och fick, vad jag antar var en nidblödning, för exakt en vecka sedan. Så ägget kanske inte har suttit fast så länge än. Det verkar ju vara väldigt individuellt hur tidigt och starkt man plusar så får intala mig det för att inte oroa mig alltför mycket. :)
    Jag har läst nånstans att lutealfasen nästan alltid är 14 dagar, så om du hade äl för exakt 2 veckor sen kanske du egentligen har bim idag, bara att denna måands menscykel är två dagar längre än vanligt? Det kan ju också va en anledning till svagt streck.

Själv har jag ju bim idag, men har jag inte fått mens ännu och har hittills varken haft kraftig mensvärk eller ömma spända bröst, så det kanske blir imorgon den kommer trots allt. Och bara för att jag skriver så kommer den säkert om en timme - bleh!
  • Astrogirl
    The blonde one skrev 2010-10-12 11:18:08 följande:
    Vad det är kul att se alla plus! Trodde inte man kunde vara så glad för andras skull när man själv vill ha nåt så mkt, men det kan man!!? Tungan ute
    Jag har ÄL på fredag, mös igår och ska mysa järnet ikväll, hehe...Han åker bort imorgon bitti...Visst finns det en chans att nån liten en håller sig levande tills fredag då?...eller...:-/
    Ja de små rackarna ska kunna leva upp till 4 - 5 dagar om det vill sig väl, så det är bara att mysa på. Flört
  • ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-12 12:29:16 följande:
    Jag har läst nånstans att lutealfasen nästan alltid är 14 dagar, så om du hade äl för exakt 2 veckor sen kanske du egentligen har bim idag, bara att denna måands menscykel är två dagar längre än vanligt? Det kan ju också va en anledning till svagt streck.

Själv har jag ju bim idag, men har jag inte fått mens ännu och har hittills varken haft kraftig mensvärk eller ömma spända bröst, så det kanske blir imorgon den kommer trots allt. Och bara för att jag skriver så kommer den säkert om en timme - bleh!
    Det kan du ju ha rätt i! Får helt enkelt hoppas på ännu starkare streck imorgon bara. Kanske jag t.o.m vågar ge mig på det digitala. Tungan ute

Jag tycker det låter väldigt lovande med icke-symptomen som du har!
  • mallanis
    ifyouweremine skrev 2010-10-12 12:29:16 följande:

Håller tummarna för att det du inte känner är gravidsymptom ;) Nja blödningar när man vanligen ska ha mens är ganska vanligt. Slemhinnorna kan ju också bli lite lättblödande vid sex så det är det jag hoppas på ;) första gången så fick jag reda på ma vid vul i vecka 10 men då hade det sluta växa någon vecka innan så jag tror att min "kritiska punkt" är någonstans mellan 6-8? På torsdag är jag på 6+3 och då är det dags för första vul!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet