Irmeline skrev 2010-10-12 17:09:26 följande:
Spännande!
Jag har inte bokat något VUL än (är på 6+0 på torsdag).
Ska på inskrivning på måndag vilket ska bli spännande.
Hur bekräftar de att man är gravid då, blodprov, urinprov eller gyn-undersökning eller alla tre?
Ska bli kul!! När man träffat en barnmorska och pratat om det känns det lite mer på riktigt.
Har hört att det är 13+0 som är den "magiska gränsen". De närmaste sju veckorna kommer vara såå långa!
Jag tänker inte gå på inskrivning förrens jag vet att det är en klimp där inne ;) Och jag var ju på ett inskrivningsmöte för ett år sedan, då pratade vi om mat och alkohol och det känner jag att jag kan vad som gäller ;) Men håller med dig det var först då man riktigt fattade att man var gravid. Jag fick ta ett blodprov som vissade att jag var gravid och kollade lite allmänna värden på mig (kommer inte riktigt i håg men sänka, järnvärde mm) Inte alla BM som kan/har apparater för vul tyvärr... ja när man passerat 12 veckan så ser ju oddsen mycket bättre ut!
Essalady - skit också med mensen, men det är gott med vin och skinka ;) Visst är det intressant med tempningen ;) fast ägget kan fästa ändå även om man inte får en tempdip (kan tydligen även bli en temphöjning eller ingenting alls).
Astrogirl- Jag körde både äl-stickor och tempning men efter någon månad så lär man ju sig hur cykeln ska se ut och kan förutspå vilken dag äl brukar ske. Temphöjningen ska ute bli om man inte har ägglossning (iaf den höga temphöjningen som gör att FF kan sätta ut det röda krysset) det var därför jag ville tempa så jag verkligen visste att jag hade äl-lossat.
Maria- uch så trist! Men hoppas att ni kan fortsätta att njuta av semestern!