frifantasi skrev 2010-10-12 22:28:52 följande:
Hej, jag ville gärna säga något i mitt förra inlägg med slant på knapparna :)
Här är en till som vill va med i tråden iaf.
31 år och sitter här med mens efter första försöket på första barnet. Även om det blev mens istället för plus denna månad så är jag så glad att vi är igång efter en del om och men och när. Jag har inte börjat med tester och stickor än utan tänkte att jag skulle försöka "känna in" min kropp de första 3 månaderna efter pillerstop och sen sätta in det tunga artilleriet

Mitt stor problem ,tror jag iaf, är att min sambo tyärr röker... HAn ska sluta, han vill sluta, men han gör det inte. Jag kan bara inte tjata mer, jag vet att det bara är kontraproduktivt. Får hopaas han har bra simmare ändå. Har alltid trott det mer handla om potensen än fertiliteten om män röker, men så var det inte har jag läst mig till nu, faaaaan.
Jag har inte läst alla inlägg sen trådstart men har ögnat igenom lite grann, verkar som vissa som varit med sen start blivit gravida, grattis grattis! Hoppas ni hänger kvar och hejar på oss andra.
En liten rolig historia är att min bästa vän blev gravid på första försöket för några veckor sedan. Hon blev såklart jätteglad, men kände sig snuvad på all sex hon skulle få nu när de skulle försöka bli gravida
Kör hört alihopa, jag satsar på nästa ÄL nu...
Där känner jag igen mig lite! Vi är på tredje försöket nu och även om jag hoppades på att det skulle ta sig på första försöker så är det först nu jag börjat få lite koll på hur min kropp funkar, menar
lite då (hade ätit p-piller i 15 år)...:) Så jag tror du tänker rätt att försökt lära känna dig kropp först!