• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lavendia: Tack för peppingen!

Alkohol... jadu, vi har ju gjort det lätt för oss och berättat för många att vi försöker.. men för den sakens skull vill jag ju inte att folk ska få veta på en gång om vi lyckas.. Men... det är rätt sällan som vi hamnar i den situationen, så det löser sig nog!

Och då vi bor på vischan så behöver vi ju som oftast bilen, så jag kan ju alltid va schaffis...

Men jag håller med Zaila. Sjukt att man liksom inte bara kan få slippa dricka utan att folk bryr sig i det!

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-02-03 13:15:27 följande:
    Ja jag har inte druckit något på så länge så det är inte någon som undrar längre, hahaha! MEN det finns något mycket svårare... GRÖNMÖGELOST! Det äääälskar jag och skulle jag inte äta det med mina vänner så skulle de tvara högs misstänkt!!!
    SKRATT! Jaa, alla har vi nåt som "sätter dit oss" Du får skylla på nån ny diet eller nåt i s f! Går det ra med ägglossningen?
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-03 14:44:11 följande:
    För min del är det nog sushin som kommer att avslöja mig. Men det finns ju gravid-sushi Tills jag har plus på en sticka passar jag i alla fall på att äta så mycket sushi jag kan...som lunchen idag tex
    Mmm, men lite lax t.ex. nån gång ska ju inte va nån fara heller.. så passa på att ta den laxen i just sushi Fisken som serveras i sushi ska ha varit fryst, så då ska trikinerna (tror jag det heter) va borta...

Här har du en till sushiälskare!!
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-03 15:49:53 följande:
    Ja, jag tror ju egentligen inte att det är någon större fara, men samtidigt...blir man väl gravid så vette fasen om man vågar riskera någonting... :-/
    Sant.. men på sätt och vis är allt farligt på sitt sätt.. Min kusins barnmorska sa så här: "Så länge du mår bra, mår barnet bra. Det gör inget om du inte håller dig strikt till allting, men det kan va bra att inte vräka i sig vissa saker"

Tycker det lät rätt klokt...

Min stora grej om jag skulle bli gravid nån gång... är att inte få äta en blodig oxfilé när sådan mat bjuds på... eller annat sånt gottgott!
  • ceke

Mmmm.. jag tror detta sökande efter information om vad som händer sen helt enkelt kallas mental förberedelse

Med andra ord.. jag är nog inte mentalt förberedd än, för där har jag ännu inte hamnat

• ceke

På tal om bitch.. nån som hört av änglabitch? Hur går det för henne?

Själv har jag haft en mycket trevlig kväll med ett härligt gäng tjejer och killar. God mat och bowling satt fint Annars är statusen "spottingsdamen" fortfarande giltig. Kanske ska ändra nick till det. höhö.. Fy för bövelen. Nåja.. nu är det bara 6 snart 5 dagar kvar till BM (skippar I:et då det är typ uteslutet denna cykel, har blödit fööör mkt skulle jag nog säga!)

Ser fram emot nästa månad som förhoppningsvis är Proverafri! Och spottingsfri och mensfri såklart.. Ojoj, tre önskningar i en.. kan ju bara bli ett "kinderägg". Haha

Millan o Essa: kör så dt sprutar! Essa.. du ska se att det tar sig bara för att ni ska ut o resa....

• ceke
    Solig  BIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-04 15:51:37 följande:
    Fråga mig något mer jag inte vet Jag kan ju ha ÄL allt från dag 9 till dag 21 så jag antar att de söker något i blodproven som tyder på ÄL och att de kan se detta oavsett när ÄL är...ingen aning, jag jobbar tack och lov inte inom sjukvården
    Vad jag har läst på... och som även tas upp i "bibeln" är just det där det största misstaget kring dessa prover. Att de tas på fel dag då sjukvården skiter i vilken dag man brukar ha ÄL på riktigt och istället utgår från en standardcykel på 28 dagar. Därmed borde man be dem att verkligen se till hur lång cykel man brukar ha!
  • ceke

Maria: Jag blev tårögd när jag nu läste om att din mamma blev tårögd! Vilken härlig sak att få berätta! Sitter här med mina föräldrar då de är på besök och önskar vi hade en sån överraskning till dem. Men icke än..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet