• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis: Underbart ju!!! Grattis till ÄL-positivt  Nu vet du att kroppen är med och lekar så långt i alla fall! Inte dumt

Frifantasi: Usch då.. Det där känner jag alldeles för väl igen. ingen höjdare.. du ser ju vilken neggo jag blir av de där förbannade spottingsarna. Hmmm, välkommen in i spottingstråden www.familjeliv.se/Forum-1-3/m56207702.html  Eller kanske ...

Krya på dig också!

• ceke

Maria: Låter ju som att ÄL är på väg i a f! Ömma bröst är nog inget ovanligt kring ÄL och inte mensvärk heller vad jag förstått

Proveran fick jag för att de skulle ta bort spottingsarna. HAHAHAHA vilket skämt, är allt jag säger om det..

• ceke
    L Maria skrev 2011-02-02 21:10:31 följande:
    Jag hoppas att det inte är äl på gång nu, är på 10 DPO...
    Antagligen är tempen nere imorrn igen.. men jag brukar känna av äl 5-6 dagar inna och sedan fram till ÄL, så det var nog mer så jag tänkte
  • ceke

Men gu! Sorry.. missade det med DPO, tänkte dag 10. hahaha

Ja, men då får vi hoppas att det är andra positiva anlednignar till mensvärk o ömma bröst!!! Skrattande

• ceke

Låter ju superpositivt med tempuppgång idag!!! Håller tummarna. Är lite seg i kolan idag, tror jag visst

• ceke

Javisst Kollade precis på din kurva. Ser onekligen riktigt bra ut ju!! Att du orkar vänta med att testa!! Skulle inte jag klara

• ceke

Maria: Sådär ska det se ut! Tjohooo, underbart! Helt klart gravid! Grattis

• ceke

Maria: Inte bara grattis till plusset, grattis på födelsdagen också

• ceke

Japp! Gyn tycker nog att jag är rätt dryg.. det skulle jag ha gjort... men insåg att 28 februari är halvvägs in i nästa proverakur och fan i mig att jag vägrar att lyssna på barnmorskan som sa att jag ska skita i dem nästa cykel och sen träffa läkare och om läkaren så säger börja om igen för att det blivit ett glapp (som hon själv sa nu när jag ringde igen).. Med lite påtryckningar fick jag en tid nästa torsdag.

Sen sa hon så fint: Det är jättebra att du fört journaler själv och de ska du visa läkaren.. när jag då sa att "ja.. det är ju en telefontid, så kan ju inte visa dem".. sa hon "men i sådna fall får ni vid telefontiden komma överens om en ny tid då ni får titta på dem gemensamt, för vi vill inte att du skickar hit dem innan telefontiden". Nej nej nej.. Tänker INTE dra ut på detta skit ytterligare en månad efter telefontiden för att de inte behagar ge mig en 10 min tid på plats stället för en 10 min tid i telefon.. på plats kan jag ju ta med mig allt och för övrigt gillar jag inte möten över en telefon.

Jag sa väl tillslut att jag förstår att de börjar tröttna på mig men att jag inte direkt ringer för att jag tycker det är kul... I slutändan hittade hon HELT PLÖTSLIGT en tid nästa torsdag eftermiddag...

Japp, så återigen fick man "kriga tíll sig" en tid på gyn. Men jag har faktiskt inget dåligt samvete för den sakens skull.. Det KAN INTE va normalt att ha det så här. jag menar.. jag är på dag 22 idag och har nog redan blödit lika mycket som vissa gör únder hela mensen.. då det verkligen droppar rikligt när jag gör nr 2.. Bläääää

Undrar om jag får bannor av kuratorn nästa vecka.. hmm..

• ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-03 09:25:24 följande:
    Ego - Antagligen har det att göra med att utredningen tagit fart men det känns mycket mer harmoniskt i min kropp numera. Jag känner inte den där paniken, nästan ångesten, över att inte bli gravid och att livet rinner iväg och jag blir äldre och äldre och inget händer. När vi satt hos barnmorskan i måndags sa jag till sambon att om ett år är vi antingen föräldrar eller så är jag gravid eller så har vi påbörjat provrörsbefruktning. Det känns mycket bra. So what att jag inte blir förälder innan jag är 35 som jag hade hoppats på. Livet går inte att styra... Men förälder tänker jag bli, på ett eller annat sätt!
    Det där gillar jag! Ska försöka tänka så jag med!

Usch.. kekke tycker jag är knasig.. men jag borde väl känna mig glad när jag lyckats kriga till mig en tid nästa vecka.. men nu känner jag mig dum o osäker på om det va rätt istället. Suck. Man är rätt bra knasigt funtad!!

Jag vet inte riktigt vad jag vill. Ena dagen vill jag kräva igenom en titthålsoperation och nästa får jag en tro på att det kommer ordna sig ändå.,, Men på det sättet har jag aldrig velat inför sjukvården i a f. Alltid nåt.. Där är jag bara ihärdig patient som tror jag har endometrios... hmm
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet