Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Isadora: jättebra att du fick veta det nu! Det är ju ett problem som är rätt lätt att åtgärda med medicin!

• Kattflickan

Känner mig knäckt. Fick idag illamående och tolkade det tillsamans med svullen trög mage som kanske något postitivt, eller att det berodde på progesteronet. 

Fick åka hem för att jag mådde illa (åksjuk), och jag frös så dant. Tog febern, 38,8! Inte bra! Jag som aldrig har  hög feber har nu haft två gånger på en månad. Influesan har jag haft så det kan inte vara det. Har ringt kvinnoklinikens jour och läkaren skulle ringa upp. Tänk om jag fått infektion? Men det molar bara till ibland i magen, gör inte ont. Har tagit 2 panodil. Eller tänk om det är utomkvedes?

Det är ju inte bra alls att ha feber i det här läget! Känner mig knäckt, kan inte nåt gå bra? Äggen kan ju stötas bort.

MIllan

• Kattflickan

Hejsan, det verkar vara matförgiftning eller magflunsa som jag har. Febern har nu gått ner till 37,1 och min normaltemp är 36,6. Så jag hoppas det innebär att jag är gravid. Jag är inte hård i magen längre, det vände i natt till det motsatta, men mår lite bättre redan idag, blir dock hemma.

• Kattflickan

Maria: Det kan hända att man blöder mycket och att embryot ändå är kvar. Men det är inte så troligt. Bra att de kan kolla så att det inte är utomkvedes. Har du ont i magen? Jag hoppas på att det trots allt är en riktig graviditet!

Jag har inga symptom tyvärr, har inga förhoppningar om plus på måndag.

Magsjukan är lite bättre.

Millan

• Kattflickan

Det har gjorts någon undersökning i IVF sammanhang som visar att stress inte påverkar förmågan att få barn. Jag har dock inte läst den själv.

• Kattflickan

Tack Marsflickan, imorgonbitti gäller det! Ingen mens iallafall.

• Kattflickan

Håller mina tummar för dig Maria att det inte är något allvarligt!

• Kattflickan

Antiklimax, ett svagt positivt test, borde ha visat starkt positivt vid det här laget om det skulle vara en graviditet. Troligen tidigt missfall

• Kattflickan

Hej,

Så här svaga var testen.

Nej, vi har ingen i frysen, tyvärr. Snart ringer Karolinska så får vi se vad de säger. 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet