• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Suck... Skulle haft ägglossning 12-14 september men stickorna visar ingen glad gubbe... Bara och fortsätta testa och se om det blir några ägg. Skam den som ger sig!

• mallanis
    Ansi- tiden innan BIM går i slowmotion.... Hoppas det du känner är graviditet!!!

Gris- jag äääälskar grisar =) de är som hundar fast stora och rosa! Jag blir glad i hjärtat bara av att tänka på grisar....ja så knäpp är jag =) var på en ekogrisgård en gång. Läst en del om djur i min utbildning. De busade runt i halmen och lekte tafatt. såå charmiga när jag gifte mig tog vännerna med mig ut på möhippan till en grisbonde där jag fick hjälpa till hela förmiddagen =)
    Bor i norrlans och har ladugård (men inga djur än förrutom hund och katt) men mannen är inställd på att vi ska ha grisar! inte så många med några stycken vet inte vad de kostar men har "fått en" i 30 årspresent av min man och svärfar =)  
    oj mycket gris.... tillbaka till barn ;)  Att du är varmare är också ett bra tecken! Jag tempar ju och efter äl så stiger tempen och är man gravid så behåller man en högre temp genom hela graviditeten! Så hoppas det håller i sig!

Saft och bulle - Har du haft äl känningar då? Det med äl -test är inte helt hundra. Det finns vissa som inte får fullt utslag (vet inte om man kan få en halvglad gubbe ;)men tror inte det va?  ) men ändå ägglossar. Sen kan man också få fullt utslag på äl-testet men att ägget ändå inte släpper. Så det är bra kanske om man inte tar äl-stickorna på fullaste allvar, du kan ju se nästa månad om det är likadant då (men förstår att det känns sååå långt bort) Känn på din kropp om du tror att äl är på gång, man kan också hålla koll på sina flytningar....

Jag har fått många olika varianter när jag testat så därför tempar jag nu så jag slipper att fundera....fast funderar gör jag ju ändå ;)
  • emmafemma

Hej på er!

Vad roligt att ni är så många. Jag hoppar gärna in här. Jag har precis fyllt 30 och planerar första göra barn-försöket i slutet på oktober. Några veckor kvar, men inom räckhåll. Vi ser båda fram emot att "sätta igång" på riktigt och kan knappt vänta. Jag lägger till mig till listan om några veckor. Har en ÄL innanGlad

• Gris78

Hahah Mellanis, - en halv gladgubbe vilken kul tanke hihihi. :)

Länken jag klistrade in i mitt förra inlägg, på den sidan hittade jag ett ställe där man kan testa sig online! - helt sjuk men det är en gäng frågor man svarar på och sedan beräknas det procentuellt hur troligt/chans det är att man kan vara/är gravid. Det är självklart inte den samma som ett faktiskt sticktest men ändå.

Själv fick 55 eller om det var 60% men jag är rätt inställd på att mensen kommer i denna vecka. Min mage har försökt att mörda mig i em och imorse... - skulle man vara mot förmodan vara gravid så är allt förlåtet. Jag förlåter natur och min kropp till billjarders % flera gånger om.

:) 

• Pingla35

Hej!
    Vad roligt att ni är så många här och i min ålder.....
    Jag trodde att jag var själv i 30+ åldern med att börja med bebisverkstad.
    De allra flesta jag känner runt omkring mig är inne på den andra i flera fall den tredje.

Jag ska inte säga något ont om sambon för det är faktiskt nu jag för första gången har träffat prinscharming som vill det samma som mig. 
    Vi har försökt i några månader och jag har fått rätt i min lilla teori om att alla inte råkar bli gravida på en gång utan att det kan ta en stund.
    Som sagt vi är mitt uppe i försökandet och det är ju trevligt. Tyvärr så måste vi göra ett uppehåll på någon månad eller två. Då jag ska in på en konisering. Det är inget större ingrepp kroppsligt men ett mycket större emotionellt pga upphållet. Man bara ser en massa magar och vagnar överallt och vill inget annat än att vi ska få en kula på magen och vagn....

Skulle vara kul att följa era ups and downs.... Håller tummarna för många plus.. 

• Rosavit

Hej,

Välkomna alla nya! Vad roligt med så många! Trots det är jag fortfarande sist ut :(

Förstår din känsla Pingla77, det känns som de flesta i vår ålder är på barn två minst....
    Det var jobbigt att se alla magar och vagnar och inte minst alla vänner som blev med barn. Det var tufft!

Från det att min sambo och jag bestämde oss att skaffa bebis så har jag blivit lite väl hysterisk ibland känner jag. Vill verkligen att det ska ta sig med en gång och blir väldigt ledsen om jag tror vi kommer missa en ÄL. Men huvudsaken är ju att man har börjat sin bebisverkstad! Vad gör en månad eller två egentligen? Även om det kan kännas jättetungt så är man på g och det är ju toppen.. Glad

• L Maria

Mallanis - vet inte hur det "skulle varit" eftersom jag ätit p-piller sen jag var 14 ungefär... Nu verkar det varken vara nidblödning eller ägglossning - har nämligen haft lite bruna flytningar nu igår och idag också... Men - man letar ju tecken - och jag har haft mensvärk sedan en vecka tillbaka och kissar enormt mycket oftare än vanligt, + ömma bröst. Mensvärk och ömma bröst är väl i och för sig tecken på att det är just - mens... Eftersom det antagligen inte var ägglossning den 1 (eftersom samma procedur upprepat sig - tvivlar på två ägglossningar i samma månad) så får jag återgå till att tro att mensen kommer på fredag, det blir test då, eftersom vi ska på fest på lördag - vill ju inte dricka om det visar sig att det blir positivt... Åh, denna väntan!!

Ok, slut på ego-delen...

Vad gör ni när ni inte hänger på familjeliv...? Kan väl passa på att "lära känna" er lite, kan ju hända vi kommer att hänga här länge...

• Gris78

Det är toppen att vi är flera i samma ålder som försöker få till en bula nu då jag oxå har vänner och bekant som alla redan har småttingar....- lätt stressande om man får vara helt uppriktig. 

Fick en sketen  liten blödning av den mörkröda sorten så mensen står nog i dörren och vinkar... - eller hur skulle ni tolka det!?

:)

Tjena tjena alla nykomlingar! 

• mallanis

Jättekul att vi nu är ett helt gäng, jag säger det igen jag kände mig lite ensam tidigare så kul att hitta fler i precis samma situation!  Jag håller med många kompisar har redan satt fart och har ett par knoddar.

Välkomna ni nya!

Äsh, trist att ni tror att mensen är på väg! I snitt pratar man ju om att det tar ca 7 månader att bli gravid så lite is i magen är nog inte dumt.

Maria- Näe just det det var ju endast en äl du hade haft tidigare....Innan barnverstaden hade jag ingen aning om älkänningar , flytningar mm för att inte tala om äl-, gravid tester *s* Menstecken och gravidtecken kan ju vara hur lika som helst så inte lätt att sia om hur det är...

Pingla- konisering jag är inte insatt. Berätta gärna mer.

Jag kan berätta lite mer om mig själv och gärna att ni andra hänger på för det är ju kul att få lite mer info om varandra.

33 åring är gift sen 3 år tillbaka. Mannen och jag har varit ett par i drygt 7 år, har inte tidigare haft bråttom med att skaffa barn. Bor i Norrland och i hus på landet, har hund och katt. Jag ville ha fast jobb först innan barnverkstaden satte fart och har nu en fasttjänst. Har ett kul jobb som innebär en del resor och jag stressar nog för mycket ;) Barnlängtan har växt fram och efter sommaren tog vi ett snack och bestämde att händer det så händer det... Och det hände direkt men fredagen den 13 på VUL konstaterades ett MA i v 11. Jag trodde verkligen att vi skulle bli föräldrar så det blev verkligen ett bakslag. Bröt ihop och kom igen ;) Plussade igen i våras men denna gång slutade det i tidigt mf. Ingen chock denna gång nu är vi på barnförsök 3 efter senaste mf.
    När jag inte funderar på barn, så tränar och tävlar jag med hundarna.Djurintresserad i stort men grisar framför allt. Har tidigare gärna tränat bollsporter men pga mycket resor i jobbet samt att det är en bit in till stan så funkar det inte längre med lagsporter.

Från att vara snusförnuftig och bara ta det som det kommer med bebisverkstaden så tar jag nu äl-tester och tempar samt går hos akupunktör käkar naturläkemedel för att optimera mina chanser till en bebis. lite smått desperat altså ;)

• Ansi30

Maria F79: Hur går det för dig? Du har ju bim idag eller två dagar framåt. Håller tummen!

Pingla: Trist med koniseringen, men du är snart på banan igen här i verkstaden. Jag kom så långt som till biopsi men slapp konisering. Har dock kompis som gjort det och hon blev gravid 3 månader senare.

Jag är 32 år och bor i Stockholm. Bor ihop med min sambo och hans tonårsson i ett radhus. Jag är på grund av agorafobi och panikångest klassad som "icke arbetsför" men blev utförsäkrad  och går nu igenom arbetslivintro som för mig innebär just ingenting. Så om tre månader är jag tillbaka hos Försäkringsassan igen. Dock halveras min inkomst under dessa tre månader. Tack gode någon att jag har en sambo och föräldrar som kan stötta upp när det behövs. Älskar katter och hundar men har inget av det för tillfället. Min sambo är inte helt pigg på det. Iaf inte nu. Dock har mamma o pappa en underbar hund som jag har hos mig ofta ofta.

Nu har jag 6 dagar kvar till BIM och alla dom symptom jag känner kan lika gärna vara PMS. Svullen mage, kliande/ömma bröst , trött, varm och allmänt neg Känner mig inte alls gravid...om man nu kan känna det.

Mallanis? Vad har du för vovve?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet