• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis
    Vågatillslut skrev 2010-09-08 17:17:40 följande:
    Hej, här är en till 30 plusare... Har försökt ett år och precis börjat inse att den biologiska klockan tickar...Har helt enkelt inte varit redo förrän nu trots att jag levt med min make i 13 år (varit gifta i två). Börjar få lite panik att det inte kommer gå, men måste försöka!!
    Lycka till ni andra!

Välkommen Vågatillslut!

Kul att ni tagit steget! Har ni precis börjat försöka eller har ni hållt på ett tag?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-09-08 17:59:23 följande:
    Mallanis: Jag har inte provat att testa än, men ska prova imorgon. Tidigare har jag "bara" kännt ÄL. Men, men... vi har bara försökt sen april så jag känner mig rätt grön på det här området.

Go, go, go Vågatillslut! Klart du måste prova!
    Låter bra att du känner din kropp så bra att du känner när äl är på gång! Du har säkert rätt, kul att få bekräftelse på det nu då denna månad. Jag har haft massa kombinationer med älkänningar och inte och utslag på ältester och inte så man ska nog inte fastna för vad testerna visar heller ;)
    Jag hade tidigare ingen aning om när jag hade äl så jag började äl-testa när vi började försöka lite mer "allvarligt". Jag tog ett första test idag men inget utslag tror att den egentligen inte äl kommer förrän tidigast på fredag men men ;) jag tycker nog att jag har lite äl-värk.

Skriv gärna upp dig på listan så är det enklare att holla koll på varandra =)
  • MD77

Jag fyller på, vet inte exakt när jag får ÄL, men jag hoppas att jag har rättGlad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Ansi30
    mallanis skrev 2010-09-08 20:17:57 följande:
    Ansi- Hur har det gått fick ni till det i tid?
    Ja jag tror det att vi tajmade det rätt bra den här månaden
    Nu är det den här lååånga väntan fram till bim som pågår.  
  • Vågatillslut
    mallanis skrev 2010-09-08 19:07:38 följande:
    Välkommen Vågatillslut!

Kul att ni tagit steget! Har ni precis börjat försöka eller har ni hållt på ett tag?
    Tack tack! Jag slutade med P-piler för tre år sen, men har bara haft koll på ÄL i typ ett halvår. Tänkte länge att " blir det så blir det". Nu har jag dock kommit till en punkt där jag insett att jag verkligen inte vill leva ett liv utan barn. Förut har jag nästan hoppats på att inte bli gravid, men nu vill vi verkligen båda två. Börjar dock misstänka att något är galet när det gått så pass lång tid utan P-piller..Men, man får göra vad man kan Hade ÄL i helgen så finns ett litet litet litet hopp...

Hoppas det går vägen för er!! 
  • Rosavit

Hej,

Jag hoppar gärna in här med . Är 34 år och vi  har precis (idag) misslyckats med vårt första försök.. Men, men, det hade väl varit för bra för att vara sant att det skulle ta sig första gången.
    Nu sitter jag här med jättemensvärk och längtar så det knakar till ÄL om ca 10 dar.. :)

• Ansi30

Välkommen alla nya!
    Glöm inte att skriva in er i "bim-listan". Kul att kunna följa alla.

Dagarna här går sååå långsamt! 11 dagar kvar till BIM  

• mallanis

Rosavit- Välkommen!  Äch här i tråden misslyckas vi inte....vi tycker bara att det är så himla kul att försöka skaffa barn så vi försöker igen nästa månad *försöker vara positiv * ;) tio dagar det går fort!

Vågatillslut- Jag tänkte så förut blir det barn så blir det nog kul.... Nu kan inte jag heller se ett liv utan barn =/ jösses så jag har förändrat mig. Du vet iaf att du har haft äl är ju ett brasteg på vägen.

Ansi- Du är först ut på BIM-listan vore vällfin fint om du kunde inleda med ett plus så följer vi andra efter ....(så det gäller att skriva upp sig på listan)

Ego- Var hos akupunktören igår och för en gångs skull så skällde hon inte på mig.... men hon frågade om det kanske var dags att byta jobb (av någon underlig anledning får hon för sig att jag stressar *asg* ) Skönt med helg nu iaf jag ska faktiskt snickra lite ;) skönt att få vara lite praktisk istället för att bara vara "pappersvändare" som jag är på jobbet. Ser fram emot det och har jag riktigt tur så får jag lite skit under naglarna och några stickor i händerna ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet