• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Rosavit

Ansi30, det skulle inte förvåna mig.. För idag har jag mått illa hela dagen, kännt mig yr och har lite mensvärk.. Men jag ska egentligen ha ägglossning på söndag så lite mensvärk är inte konstigt. Vet inte om det är drottninggelet eller vitamintillskotten jag oxå köpte. Eftersom jag är vegetarian så är jag inte van vid att få i mig allt så jag trodde det kanske var vitaminerna.. Hmmm.. Jag har oxå ganska regelbunden mens och ägglossning. Däremot så blöder jag inte så mycket, därav drottninggelet.. Jag tror i alla fall att jag kör fram tom nästa ägglossning. Om jag får någon!

• L Maria

Hej alla!
    Testning imorgon kväll OM jag inte fått mensen - det känns som att den är på väg nu, så jag har inte stora förhoppningar!

Pingla77 - har också gjort en konisering (även bränt och fryst...) och jag hade som mensvärk och sedan blödde man lite i drygt en vecka. helt överkomligt! Men trist att behöva vänta med försöken när man är mitt i...

Antar att vi kommer att fortsätta även nästa BIM, med ny lista...? Vi kanske ska lägga till hur många försök man gjort...?

• emmafemma

Hej alla,

Vad härligt med Fredag - det är alltid en extra skön stämning på jobbet då. Av någon anledning går arbetsmoralen ner några knop strax efter lunchSkrattande

Gris78: Vi är nog ganska utspridda. Jag bor i Skåne.
    MariaF79: Tråkigt med mens. Men vilken bra idé att lägga till hur många försök man har gjort. Då slipper man känna sig så ensam.

Jag känner mig lite tramsig som skriver utan att ha försökt än, men snart så. Jag har bara en ÄL och mensomgång kvar innan det är dags. Det finns i princip inget som hindrar att vi testar innan, men det har blivit lite av en fix idé att vänta till efter bröllopet. För oss båda! Utan någon bakomliggande värdering.  

Trevlig helg på er!

• Fröken Ellen
    Jag la till mig själv på listan, jag hamnade längst ner och har alltså längst väntan framför mig... Nåja, nu får jag börja med att hålla tummarna för er andra. Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober
  • Ansi30

Fröken Ellen och MariaF79: Oktober är en bra månad för plus tror jag !

• Fröken Ellen
    Ansi30 skrev 2010-09-17 11:08:14 följande:
    Fröken Ellen och MariaF79: Oktober är en bra månad för plus tror jag !

Ja, visst verkar oktober vara en riktigt bra månad för plus? Glad
  • Ansi30

Jag tog ett test i morse på BIM minus 4. Inte ett tillstymmelse till plus. Dessutom känner jag mig väldigt mkt som vanligt så här veckan innan mens så jag tror jag kommer att få joina er som ska plussa i oktober.
    Men det är klart, jag har ju 4 dagar kvar att leva på hoppet så än ger jag inte upp.

• Saftmedbulle

Hmm, jag ändrar i BIM-listan senare när jag vet lite mer... Har väntat på ägglossningen som skulle komma för en dryg vecka sen, men ingen ÄL-gubbe i sikte. Står kvar med mitt BIM-datum (27/9) ändå så länge.
    Trevlig helg!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftochbulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober

• Ansi30

Idag nu på eftermiddagen har jag fått som en litenliten blödning. Frågan är nu om det är en nidationsblödning eller en extremt tidig mens (för att vara jag och min väldigt regelbundna cykel).

Måste nog googla runt lite för att läsa när man kan få nidblödning... ngn som vet?  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet