• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35

Jag hoppas för er andra att oktober är en bra plus månad. Jag hoppas än mer i november.
    Trevlig helg och håller tant röd inte knackar på hos er... 

• MD77

Här händer det grejer! I morse fick jag pos. på ÄL-testet och det var bara att åka iväg. Eftersom att jag varit där förr så kände jag mig lugn och var ute i god tid, skulle vara där 14.00, kom dit vid 13.30 men det var stängt så jag antog att de hade lunch och att de snart skulle öppna igen. Efter 10 min kommer en dam och säger att de stängt och flyttat. VA!? Jo, de hade flyttat och dit jag nu skulle var jag tvungen att åka metron, så snabbt iväg och förvirrad sprang jag och letatde efter adressen. En snäll farbror visade mig vägen och jag lyckades komma dit 14.05 med andan i halsen! Vilken cirkusGlad Men de var hur lugna som helst där och idag fick jag en jättetrevlig BM som pratade svenska så jag förstod lite mer den här gången och kunde fråga lite också.
    Så nu är det klart och nu är det bara att vänta...som vanligtGlad
    Frågan är bara om man kan bli gravid när man har ÄL så sent som dag 26...kan man det eller blir det en sämre ÄL då?

Uppdaterar:

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    Saftochbulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 oktober
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • L Maria
    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 oktober, första riktiga försöket
  • Rosavit

God morgon härliga lördag!

Ansi30, jag tror man kan få nidblödning 3-8 dagar efter ÄL men min syrra fick en blödning samma dag hon skulle få sin mens. Så jag hoppas, hoppas, att det var det du fick Glad

Själv har jag fått glad gubbe idag så jag sitter här och undrar när jag kan gå in och väcka killen... Jag väntar max en halvtimma till...Tungan ute

Ha en bra dag alla!

• Pingla35

Usch, det är tungt nu. 

Att ha tant röd i två veckor till minst, suger!!! Jag är trött på det redan efter 4 1/2 dag.
    Jag vill inget annat än mysa. Men det är bara att vänta.....
    Det ända jag kan göra är att förbereda inför nästa månad.
    Rosenrot eller bidrottninggelé eller bisolvon, använder ni något?

Införskaffa teststickor, testlagret har jag hört är bra eller har någon något annat förslag?

Låter man desperat nu, måntroTungan ute 

• Daniela01

plus på äl- test idag! idag skall det mysas rejält :)

• mallanis

Kul med er som har äl och "jobbar stenhårt" hoppas ni lyckas tajma allt!

Maria- Uch så trist med mens!!!

Pingla- Nedräkning pågår för dig... hoppas att de två veckorna försvinner snabbt som en *grisblink*  ;)
    Jag har kört med testlagrets men senast köpte jag någon annanstans ifrån.... billiga tester tror jag de hette men de har jag inte provat ännu.

Ansi- hoppas hoppas på nidis! Har du någongång tidigare fått sådana blödningar?

Lillamillan- Hur är det? Några känningar?

Ego- I min tempning, så fick jag en dip vilket kan vara positivt MEN då jag varit ute hela gårdagen, sovit dåligt och tog tempen för tidigt så kan det lika gärna inte betyda ett skvatt ...ja ja det är bara att vänta och se.....

• lillamillan
    Uppdaterar BIM-listan .....sur och vresig och vill bara gråta!

Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt oktober, försök nr 13 första barnet
  • mallanis

Lillamillan -bllläää lider med dig! Känner ju så väl igen besvikelsen när mensen kommer .....=/  gråt och vråla lite vet jag, det får man banne mig!

Ego- åhhh det är så himla långt kvar till BIM!!!

• mallanis
    Flyttar fram BIM en hel dag...som om det inte var tillräckligt långt ändå....

Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept
    Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt oktober, försök nr 13 första barnet
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet