• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Hepp! ÄNTLIGEN ägglossning (hade helt gett upp hoppet)! Hade väntat den 12-14 sept och idag är det den 22a... Hmm...undrar när det är BIM då? Ändrar inte i listan förrän jag vet...
    Lycka till alla!

• mallanis

saftochbulle- Skönt med äl!!! ja då borde väll bim flyttas fram lite när äl kom sååå sent?

Ego- åhhh vad det är seeeegt fram till BIM.... segare än vanligt!

Det SKA bli vår tur.........
  • Ansi30
    mallanis skrev 2010-09-23 07:45:55 följande:
    saftochbulle- Skönt med äl!!! ja då borde väll bim flyttas fram lite när äl kom sååå sent?

Ego- åhhh vad det är seeeegt fram till BIM.... segare än vanligt!
    Ja hur kan tiden gå så långsamt tiden mellan ÄL och BIM? Just nu inväntar jag ÄL men den väntan brukar gå lite fortare.  Tror tyvärr vi kan få det lite klurigt att få till det under äl denna gång. Vi kommer med största sannolikhet ligga vägg i vägg med mina föräldrar (dessutom i en våningssäng) uppe på landstället. Men vi får se till att göra det vi ska precis innan vi åker och direkt när vi kommer hem haha.

mellanis: det är fasiken inte lång tid kvar tills du kan testa nu! Har du kvar molvärken? Några andra symptom? 
  • mallanis
    Ansi30 skrev 2010-09-23 13:08:39 följande:
    Ja hur kan tiden gå så långsamt tiden mellan ÄL och BIM? Just nu inväntar jag ÄL men den väntan brukar gå lite fortare.  Tror tyvärr vi kan få det lite klurigt att få till det under äl denna gång. Vi kommer med största sannolikhet ligga vägg i vägg med mina föräldrar (dessutom i en våningssäng) uppe på landstället. Men vi får se till att göra det vi ska precis innan vi åker och direkt när vi kommer hem haha.

mellanis: det är fasiken inte lång tid kvar tills du kan testa nu! Har du kvar molvärken? Några andra symptom? 
    Ja när man väntar på äl så är det lite lättare och snabbare på något vis?

Mitt humör är ett symptom-jösses vad jag är lättretlig, sen överglad och växlar till något annat (lipade till extreme home makeover i går ;) ) sen har jag varit mogon pigg två dagar i red *asg* det är inte likt mig...och ja jag tycker att det molar fortfarande..... MEN allt det där kan ju visa sig vara pms =/ får helt enkelt vänta och se....

Kommer inte testa innan BIM då jag plussade så sent sist (BIM+10) så det känns liksom inte lönt....och kärringen kanske hinner komma innan jag testar.... åhhhh vad jag önskar att det är en knodd.
  • Saftmedbulle

mallanis: Ja, jag är glad att ÄL äntligen kom. Har testat som en galning. Maken fick jobba järnet igår ;) Hmm, jodå nog hjälpte jag till... Flyttar BIM till något preliminärt som kanske om 14 dagar (bara för att låtsas vara "normal")

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Mallanis: ÄL 10-15 sept BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• Ansi30

Nu du Mallanis närmar det sig BIM för dig! Tummen fortsätter att hållas!!!

Min mens är nu över och jag börjar fästa blicken mot ÄL

• Gris78

Mellanis: Hur går det? Fan en annan är tvungen att ta en paus mitt i hemmaträningen pga nyfikenhet.....
     Hoppas satkärringen lyser med sin frånvaro!

Själv har man chansen igen i veckan som kommer nu. Ska göra på min nya inställningar men 28 dagar cykel dvs standard på båda delarna. Cykel och lut-fas....

Någon mer som har äl den 29:e??

:) 

• mallanis

Hurru ni tjejer det har hänt!
    Jag har faktiskt fått ett plus! Nu är det min tredje graviditet de andra två har ju avslutats olyckliga men hoppas hoppas att det blir tredje gången gilt! Sist så plussade jag först på BIM+10 ! men i går på BIM så fick jag altså ett plus! Jag tycker det ser ganska starkt ut (? ) ni får gärna kolla på min sida.

Är himla glad men så oerhört skakisTungan ute med tanke på vad som hänt tidigare....hoppas hoppas på tredje gången gilt....(alltid tyckt att det är ett fåningt uttryck men hoppas hoppas att det stämmer nu ;) )

• Pingla35

mallanis-Stort grattis!! Ska hålla tummarna att det går hela vägen denna gång.

Snart är det väl dags för er andra att hålla era teststickor redo..

MD77-strongt gjort!! 

Själv är jag inne på vecka 2 med blödningar  och hoppas att det slutar snart. Så att jag oxå kan skriva upp mig på listan. Jag kikar in här då och då för att kolla er liteFlört!!

• Fröken Ellen
    mallanis skrev 2010-09-26 16:16:27 följande:
    Hurru ni tjejer det har hänt!
    Jag har faktiskt fått ett plus! Nu är det min tredje graviditet de andra två har ju avslutats olyckliga men hoppas hoppas att det blir tredje gången gilt! Sist så plussade jag först på BIM+10 ! men i går på BIM så fick jag altså ett plus! Jag tycker det ser ganska starkt ut (? ) ni får gärna kolla på min sida.

Är himla glad men så oerhört skakisTungan ute med tanke på vad som hänt tidigare....hoppas hoppas på tredje gången gilt....(alltid tyckt att det är ett fåningt uttryck men hoppas hoppas att det stämmer nu ;) )
    Grattis!! Så roligt att det blev ett plus den här gången, jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet