• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Jag verkar vara ännu tidigare med BIM datumet. Enligt kalendern så har jag bim den 19/9.
    Äl den 5 -6/9

Häromdagen tittade jag på The Great sperm race, väldigt bra film och väldigt förklarande. Svårt att hitta ord för filmen men om man vill ur sina inbillningar så tror jag att filmen kan hjälpa en rätt bra.  Av den anledning så är den "deprimerande" oxå. Den svarar rätt bra på tidsfrågorna...

Vet inte om man blir peppad av dem dock??

Nägon annan som sett den?? 

• Rosavit

Tack alla!

Ja det är verkligen sant Mallanis. Här misslyckas vi inte! Det är ju faktiskt väldigt roligt att försöka bli med bebis Glad. Dock måste jag säga att det är lite tråkigt denna väntan fram till ÄL..

försökte lägga till mig och gris78, vet inte om jag lyckades :)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Gris78 ÄL 5-6 september BIM 19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober

• Gris78

Å tack för hjälpen! :) 

Läskigt att jag står först på tur då änsålänge... :) 

• mallanis
    Gris78 skrev 2010-09-10 21:56:59 följande:
    Jag verkar vara ännu tidigare med BIM datumet. Enligt kalendern så har jag bim den 19/9.
    Äl den 5 -6/9

Häromdagen tittade jag på The Great sperm race, väldigt bra film och väldigt förklarande. Svårt att hitta ord för filmen men om man vill ur sina inbillningar så tror jag att filmen kan hjälpa en rätt bra.  Av den anledning så är den "deprimerande" oxå. Den svarar rätt bra på tidsfrågorna...

Vet inte om man blir peppad av dem dock??

Nägon annan som sett den?? 
    Ja jag har sett den och håller med..... blir man inte lite nedslagen... Jag har ju ett ma och ett mf och då tänker man att man lyckats med hela den krångliga biten så funkar det inte ändå!  Men men det ger ju iaf en hint om varför det kanske inte tar sig direkt =) Min man orkade bara se första avsnittet...jag satt facinerad och kollade alla på raken =) Men tidsangivelserna varsom du sa mycket intressant!
    Tycker du det känns jobbigt med listan så ta bort dig,=) För min del tycker jag listan är bra så man lättare ser var ni andra är men känn inget tvång =)

Rosavit - Tiden fram till äl tycker jag inte är så farlig då är jag förväntansfull men sen dagarna mellan äl och bim....de är seeeega. Då lägger jag in extra jobb i kalendern så jag måste fokucera på annat *s*

Nu ska jag ut med hammare och spik =) ha en fin lördag!
  • Gris78

Mellanis: 

Ja som sagt filmen gör en lite nedslagen, jag såg oxå alla delarna på raken. Den var ju lite utbildande vilket ger en möjlighet att finslipa timingen av ens insatser inför framtida försök. Vilket  borde, logiskt sett, förkorta försökstiden... 

FL säger att de behöver upp till 24h.....filmen snackar 14-17h om jag inte minns helt fel. Fast det kanske inte spelar någon roll om det lever i över 24h

:)  Hoppet fortsätter!!

• Saftmedbulle

Hej alla!
    Lägger till mig här också... Hoppas det är ok?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september

Lite skojigt... Fick reda på att en jämnårig kompis just är i sjätte veckan. Hon har inte ens varit ihop med sin kille i tre månader och nu är hon gravid (inte planerat). Har läst om det här på FL hur skumt det kan vara att vissa försöker och försöker och andra bara råkar bli gravida.
    Håller helt med er, tjejer, det ÄR spännade att försöka bli med bebis, men det kräver lite is i magen också...

• Gris78

Morgon! :)

Hur mår alla idag då?

Mellanis - hur går det med trädgården??

Idag och  lite igår kändes det som att ta röd är på gång....  - det låter väl kul!?  ...........................NOT! Skrikandes 
    Iaf så närmar sig domedagen i en väldans fart, jag brukar få ändrat datumet i kalendern eftersom mensen brukar komma lite tidigare än vad kalendern förutspår 

• Daniela01

Hej tjejer!
    Jag hoppar in i tråden. Min mens har inte kommit igång sen vi avbröt grav. pga kromosomfe (tyvärr ej förentligt med liv).
    Lite mer om mig, jag är 30 år (31 snart) som bor i Gbg och har försökt att få till det med barn i snart 3 år med min sambo. Anledningen till att vi starta så sen, var för att jag gick i skolan. Har hunnit med 3mf och 1ma och tyvärr en grav. som fick avbrytas i v.18. Har gjort en utredning där de inte hitta ngt, utan det var bara slumpen som har slumpat till det så att det inte har gått så bra. Går nu hos en gynekolog för att se om det behövs lite trav på hjälpen.

Det var lite om mig Glad

• Daniela01

Glömde skriva att den biologiska klockan klämtar för fullt nu Glad

• lillamillan

Hej allesammans!

Är en tjej på 33 år. Jag och min man har försökt få barn en längre tid nu. Vi är på försök nr 12, första barnet och jag har BIM till helgen. Från början va BIM beräknat tills den 17/9 men äl kom 2 dagar senare än vanligt. Vi har käkat bisolvon och rosenrot denna månaden. Lägger till mig på listan.

Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet