• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35

Jaha tillbaka efter operation....
    Låter mer dramatiskt än vad det är. Jag blir sövd av några snälla rara sköterskor och en gyn.läkare skär bort en liten del av livmodertappen med laser. Jag vaknar något förvirrad och är helt hundra på att jag  de senaste minutrarna pratat i  sömnen. Blir tillbaka rullad till mitt lilla rum där sambon lusläst den lokala morgontidningen i ett kalt och kallt rum. Vi får fika och åka hem.

Så nu sitter jag här framför datorn, sjukskriven. Tillät mig vara det idag även om de säger att sjukskrivningen inte är nödvändig.
    Äter inga värktabletter och enligt läkaren kommer det BARA att vara som att ha mens i några dagar. jippie!Flört

Hur hamnar man i min sits???
    Jo , jag och sambon har ju levt ihop ett tag men när sexet för något år sedan började göra ont och jag började blöda ibland fick mig att fundera. Trodde först att det var att jag gått från p-piler till minipiller men slutade sedan med piller helt och det fortsatte. Det slutade med att jag först googla lite och sedan ringde barnmorskan. Fick tid bara någon dag senare och tog cellprov. Fick svar på det fort via tel. Cellförändringar... Fick en läkartid för biopsi och den visade att det behövdes göra en konisering. Vilket jag nu gjort..

Inget sex på några veckor. Stopp i bebisverkstaden... Det är som tidigare sagt det som suger mest.

Nog med egotripp!!!

Ansi30-  Det låter tufft med din agorafobi och panikångest.
    jag håller tummarna för att det är 7 månader oavsett hur mkt arbete det ligger bakom.

Ernila03- känner igen din panik. Men vi får peppa varandra här!! 

• Ansi30

Pingla 77: Välkommen tillbaka och skönt att koniseringen nu är gjord! Snart är du tillbaka i bebisverkstaden på heltid igen

• mallanis

Välkomna! Åhh så kul att vi är så många nu, vilket gäng!

Pingla77 - skönt att det är gjort snart är ni på banan igen!

emmafemma - sundast är nog att ställa in sig på att det tar ett tag  (och jo Ansi du har i snitt tar det 7 månader) och blir det tidigare så är det ju kul! Man blir nog knäpp annars, jag har ju försökt i ett år (fast inte alla månader då jag har varit gravid 2 gånger) och det gäller att inte bli altför deppig om mensen kommer (igen) ..

Ernlia- vi kommer nog att sitta där med våra små tillslut!

• mallanis

Flyttar fram listan lite lägg gärna till er så är det lättare att ha koll på vandra =)
    Gris jag tog bort dig fyll gärna på med nytt datum!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober

• mallanis

Maria - testning i morgon? ;)

Lillamillan- Hur känns det? Känner du något hopp eller tror du att det var dina vanliga flytningar innan mens?

Ansi- Tänker du testa innan BIM?

• ernlia03
    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
  • Gris78

Hallå hallå,

Mellanis det gör absolut inget att du tog bort mig, det är ju överspelat för denna gång.

Säger som alla andra trevligt att det tillkommit fler och att det är fler som är i samma läge och i ungefär samma ålder. Minskar ev stress och ångest känner jag, hoppas att det är fler som känner så?!

Har ändrat min cykel nu till standard dvs 28 dagar, hade 30 innan.  Måste nog använda äl stickor tillfället som kommer här näst för att bli lite mera säker.  I allafall så med 28 istället så ska det enl kalendern vara äl den 29:e om jag inte minns helt galet.  

Ni som har barn redan och nu satsar på utökning, hur gamla är de små krypen?  
    Var i landet bor alla? Själv är jag i sthlm...känns som att vi är rätt utspridda eller??

Det är fredag imorgon!!!! Tjoooohoooooooooooooooooooooooooo 
    ÄR det nog som ska på party eller aw kanske??? 

:)

• lillamillan
    mallanis skrev 2010-09-16 18:46:17 följande:

Lillamillan- Hur känns det? Känner du något hopp eller tror du att det var dina vanliga flytningar innan mens?

Vet inte riktgt vad jag ska tro. Skulle haft BIM i morgon och det har inte kommit igång ännu, det har inte varit mycket färg i flytningarna, bara pyttelite en gång, så svårt att säga ännu. Min BIM har jag flyttat fram tills söndag istället då ägglossningen va 2 dagar sen. Men hoppas gör jag väl som alla andra ända tills mensen har startat på riktigt. Tog ett test i dag som va negativt. Är lite av en testnarkoman tror jag. Men nu får jag vänta, har inte mensen kommit på söndag så får jag fixa nya test.

• Rosavit

Hej alla,

Jag var på hälsokosten förra veckan och köpte bidrottninggel. Det var kvinnan som jobbade där som rekomenderade det. Bidrottningen får många, många barn sa hon Glad. Hon tyckte inte jag skulle ta rosenrot (som jag frågade efter först) för det var mer för deprission och sexlusten.. Så då tyckte jag att jag kommer säkert behöva det sen... . Men, men, jag undrar om något hjälper..Min syster hade dock  försökt i nästan ett år när hon började med rosenrot och bisolvon och det tog sig med en gång. En tillfällighet? Kanske..

Ha en bra kväll alla!

• Ansi30
    mallanis skrev 2010-09-16 18:46:17 följande:

Jag tror jag testar innan BIM. Förra gången jag var gravid (det tiiiidiga missfallet) plussade jag på BIM minus 4. Så det är i morgon. Har gravtest hemma, får se om jag tar ett i morgon när jag vaknar. Det är ju lite tidigt men vem vet. Får jag neg kan jag ju leva på hoppet ett par dagar till
    Rosavit skrev 2010-09-16 20:07:35 följande:
    Hej alla,

Jag var på hälsokosten förra veckan och köpte bidrottninggel. Det var kvinnan som jobbade där som rekomenderade det. Bidrottningen får många, många barn sa hon Glad. Hon tyckte inte jag skulle ta rosenrot (som jag frågade efter först) för det var mer för deprission och sexlusten.. Så då tyckte jag att jag kommer säkert behöva det sen... . Men, men, jag undrar om något hjälper..Min syster hade dock  försökt i nästan ett år när hon började med rosenrot och bisolvon och det tog sig med en gång. En tillfällighet? Kanske..

Ha en bra kväll alla!
    Vet inte om det är rosenrot eller bidrottninggel som många som har regelbundna cykler har fått knas med mensen med. Kika runt lite här på forumet. Jag köpte också bidrottninggel men sen innan jag hann börja äta googlade jag runt och blev lite avskräckt. Jag har alltid haft en extremt regelbunden cykel både vad det gäller ÄL och mens så det vågar jag inte riskera att paja det. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet