• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

pillade lite i listan...lite mer lättläst?

BIM-lista. Vi över 30 som längtar efter första barnet

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 sept
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 september, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 september BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 okt
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet

• Ansi30

Här kom mensen idag Så nu ska jag först kurera mensvärk och dåligt humör och sen blickar jag framåt.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 september, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 september BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 okt
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Ansi30: ÄL:  1-3 oktober, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• Ansi30

MD77: Kul att du kom iväg och nu börjar ju en superspännande tid! Håller tummen!

• MD77
    Ansi30 skrev 2010-09-20 12:59:48 följande:
    MD77: Kul att du kom iväg och nu börjar ju en superspännande tid! Håller tummen!
    Ja, nu är det spännande dagar. Bra att du håller tummen! Alla tummar behövsGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • mallanis

MD77- missade ditt inlägg. Härligt att du kom iväg jag håller tummarna ja med!

Ansi - åhh så trist =/

Nu står jag och saftochbulle helt plötsligt längst upp på listan.... !  Inbillar mig lite molvärk men varje månad  vid den här tiden så sitter jag ju och känner efter men jag har redan glömt hur jag kände förra månaden vid samma tid Skrattande

• Ansi30

mallanis: Ja nu väntar vi in era plus Och kom ihåg att inte deppa ihop totalt om det inte tar sig denna månad, det betyder ju att ni kan hänga kvar hos oss som nu inväntar oktober Bara en sån sak haha.

I eftermiddag ska jag köra min första bilskolelektion. Har övningskört privat i 4-5 år så köra bil är inget problem. Min agorafobi och panikångest vill ju inte att jag ska lämna huset så det är det som är det kruxiga. Men nu VILL jag ta mitt körkort. Och att ev bli mamma peppar mig totalt till det.Vill slippa vara utan körkort om jag får barn.
    Så nu får jag hålla ihop mig själv och göra det här. Min sambo åker med både till bilskolan och sitter med i bilen under tiden så det känns iaf bra. Men UJ det är är läbbigt för mig.

MD77: När beräknas du kunna ta ett gravtest?

• ernlia03

Lever lite i ingemansland just nu. Inväntar ÄL som borde vara på måndag, kan ju inte göra så mycket mer än att öva just nu... Men hur mycket man ska öva är ju också en fundering! Har testat köra varje dag i ca 8 dagar innan ÄL och nån dag efter, har testat varannan dag och försökt pricka in ÄL-dagen och dagen efter. Inget av sätten har ju uppenbarligen fungerat. I en annan tråd jag är med i gjordes en "undersökning" bland dem som lyckats bli gravida. De flesta av dem hade inte haft sex många gånger innan eller under ÄL. Så antar att det trots allt är slumpen. Men man vågar ju inte chansa! Vill ju att det alltid ska finnas några starka rackare som ligger och väntar på ägget. Tungan ute

Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 september, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 september BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Ansi30: ÄL:  1-3 oktober, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• MD77
    Ansi30 skrev 2010-09-21 13:06:34 följande:
    mallanis: Ja nu väntar vi in era plus Och kom ihåg att inte deppa ihop totalt om det inte tar sig denna månad, det betyder ju att ni kan hänga kvar hos oss som nu inväntar oktober Bara en sån sak haha.

I eftermiddag ska jag köra min första bilskolelektion. Har övningskört privat i 4-5 år så köra bil är inget problem. Min agorafobi och panikångest vill ju inte att jag ska lämna huset så det är det som är det kruxiga. Men nu VILL jag ta mitt körkort. Och att ev bli mamma peppar mig totalt till det.Vill slippa vara utan körkort om jag får barn.
    Så nu får jag hålla ihop mig själv och göra det här. Min sambo åker med både till bilskolan och sitter med i bilen under tiden så det känns iaf bra. Men UJ det är är läbbigt för mig.

MD77: När beräknas du kunna ta ett gravtest?

Vet inte riktigt...eftersom att jag är lite av en testnarkoman så kommer det säkert att bli till helgenGlad Sista gången jag inseminerades så hade jag en lutealfas på 10 dagar och om det är samma nu så är BIM den 28/9 vilket i så fall betyder att jag på lördag är på BIM -3. Men om jag nu har en 14 dagars lutealfas den här gången så är inte BIM förrän 1/10. Svårt det här men jag kommer nog att tjuvtesta på lördagGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • mallanis

petar lite till ;)

Mallanis: ÄL 10-15 sept BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 sept, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• mallanis

Ernlia- ja det finns många teorier- Jag har denna månad sett till att sexa dagarna innan äl så att det finns spermier i "röret" får se om några dagar om det funkarde för oss ;) det kan ju vara så att när man kommer upp i åren (nu menar jag inte att vi i denna tråden hör till den kategorin ;) ) så kan äl utslaget komma lite sent altså efter äl skett. Denna månad så har jag inte chansat utan tror att vi sexat på ganska bra innan äl utslaget (och under).

Ansi- denna månad är jag lite extra förväntansfull då jag inbillar mig molvärk nu... min tempkurva ser också "spännnande ut" ..... håll tummarna! Annars kör vi på mot nästa månad!! Va du är stark som jobbar på körkortet, det måste vara bra att ha den lilla extra sporren att du vill ha körkortet när du blir för föräldraledig!

MD77 - va kul att testa på lördag!! Jag har "alltid" plussat sent så jag kommer inte testa innan BIM om nu inte mensen kommer först... Uppdatering av gravtest KRÄVS i denna tråd ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet