Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Kiyona! Plötsligt händer det! Fina, starka tester! Jag har iallafall lärt mig att svaga tester betyder missfall för mig. Har nu hänt två gånger med missfall som följd.

Jag lever fortfarande i limbostate, väntar på att Karolinska ska ringa och tala om när vi kan köra nästa behandling. Har tagit reda på vad som gäller för äggdonation också. Vi kommer att försöka med en pgd till och sen gå in på äggdonation om vi får. Jag ringde Karolinska igår, men de sa att jag får vänta tills de som sysslar med PGD hör av sig.

Millan

• Kattflickan

Grattis Kaprifolen!!! Starkt test!

Mum: Trist med minus, men bra att du har ägg i frysen! Min syster lyckades med en frysis!

Millan

• Kattflickan

Jag kommer hinna med ett PGD försök till innan sommaren! Var annars rädd att jag skulle få vänta till augusti eller september.

Känns bra. Går det åt pipsvängen så ska vi se om det går med äggdonation.

Har börjat komma i form igen. Har nu tränat tre dagar på raken och börjar känna mig piggare. Tränade nog fyra dar förra veckan, så nu börjar det bli lite kontinuitet i träningen. Ett kg har jag gått ner också.

Finlandssvenska: Symptomen kommer och går de första veckorna. Jag mådde illa vissa veckor och andra inte. Ska du göra nåt tidigt VUL?

• Kattflickan

Maria: Kul att åka till Åre! Vi kom inte dit nåt i vintras tyvärr.

Marsflickan: jag fick mensen idag som beräknat, så jag börjar spraya om 3 veckor. Äggplock är veckan efter midsommar om allt går väl. Så det är ett tag framåt men innan karolinskas sommaruppehåll iallafall.

Idag har jag cyklat 6 mil, varav hälften i hemsk motvind. Försöker komma i form efter Ivf och influensor. Har tränat fem dagar den här veckan så det går rätt bra.

Millan

• Kattflickan

En helt orelaterad fråga, som jag inte kan fråga nån annan i min omgivning.

Jag och sambon funderar på att gifta oss, helt ensamma utan nån släkting eller vänner. Jag är inte så mycket för bröllop och inte han heller.  Men vi älskar varandra och vill vara gifta av juridiska skäl. Först tänkte vi ha ett litet bröllop men inte säga nåt innan, utan bara bjuda in till middag, men sen insåg vi att det var omöjligt att få ihop vår närmsta familj utan att säga till dem att det var viktigt och om de skulle missa det skulle de bli sura, så nu blir det bara vi två. 

Samtidigt skulle vi vilja byta efternamn, till ett släktnamn på min sida. Då måste man vända sig till PRV för att  byta namn först och sen skicka in hindersprövningen till skatteverket med mitt nya efternamn och sen kan min sambo byta till det namnet vid giftermålet. 

Men jag vill ju att allt ska vara hemligt, måste man byta körkort och säga till på jobbet att man bytt  namn direkt? Jag tänker mig att det kan gå några veckor mellan att jag byter namn och vi gifter oss.

Har nån av er gjort något liknande? 

Millan 

• Kattflickan

Lavinia: Bra svar, vi ska kanske vänta med att byta namnet!

Jag hoppas din operation går bra.

Maria: Jag hoppas verkligen på ditt plus! Förstår att du knappt vågar tro själv, vi får göra det åt dig! Kram! Millan

• Kattflickan

Gris: Jättetrist att höra att du fick missfall, måste ha missat det. Kram!

Millan

• Kattflickan

Gris: jag hoppas det går bra för oss båda nästa gång. Jojjo: skönt att höra att du har det bra. Vi har också köpt grill! Den gamla pajade. Maria: Hur ser tempen ut? Jag hoppas verkligen det går vägen nu! Anwen: trist med tanten. Hoppas det går vägen med IVF i höst. Millan

• Kattflickan

För min del kan vi strunta i listan.

Maria: Hoppas det inte är feber utan ett bra tecken att tempen är förhöjd.

Jag är så trött idag. Måste skärpa mig inför Ivfen och sova bra och stressa mindre.

Med våra bröllopsplaner har det inte hänt nåt. Har varit på kurs och inte kunnat ringa PRV för att höra mer om hur lång tid ett namnbyte tar. Vi kan inte göra hindersprövningen innan vi bestämt om vi ska byta namn före eller efter giftermålet. När jag vet mer ska jag ringa stadshuset och boka tid.

Om 14 dagar kör jag igång med sprayen inför vår andra Ivf. Försöker tänka att om två månader så har vi antingen ägg insatta eller så gick det åt pipsvängen. Två månader går ju rätt fort, eller hur?

• Kattflickan

Pingla: Går det inte att försöka avdramatisera det här med sprutorna. Verkar som om du kommit in i en negativ spiral. Har inte kliniken några tips? Förstår att det är jättejobbigt! Jag hade lite spruträdsla men den gick faktiskt över under min första IVF. Maria: Hoppas förkylningen går över snart.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet