Vi över 30 som längtar efter första barnet
Å Maria! Jag är så glad att det ser ut att gå åt rätt håll den här gången! Jag håller alla tummar jag har att det ska gå bra!
Å Maria! Jag är så glad att det ser ut att gå åt rätt håll den här gången! Jag håller alla tummar jag har att det ska gå bra!
Jobbigt Pingla! Hoppas det går bra för de två äggen. Har du lågt AMH?
Säger som de andra Maria, det är för tidigt att se nåt. Symptom kommer och går också, de går inte att lita på. Förstår att det blir en jobbig vecka. Jag hoppas verkligen det går bra för dig nu, vi har kämpat för länge nu i den här tråden tillsammans.
Jag börjar med sprayen på fredag, klimakteriet, here I come!
Pingla: Hur gick det?
Grattis Mum! Hoppas det går bra.
Pingla: Hur gick det?
Maria: Hur känns det för dig? Fortfarande hög temp?
Jag har börjat med sprayen men har inga biverkningar än.
Grattis Pingla!
Progesteronet ger tyvärr lite gravkänningar. Jag håller tummarna för er!
Maria, skönt att tempen är hög, att du bara har lite känningar behöver inte betyda nåt. Det är vanligt.
Jag har börjat spraya på dag 21 i cykeln och ska göra det i ca 3 veckor innan jag tar sprutor i 12 dagar, sen är det ytterligare nån dag innan äggplock.
Maria: Alla tummar hålles stenhårt här!
Usch, är så grymt stressad på jobbet, fast jag bestämt mig för att jag inte får vara stressad under min ivf. Det märks för idag glömde jag först mitt visakort i en parkeringsautomat, hämtade det på banken där nån snäll människa lämnat in det. Sen gick jag och köpte en middagssallad, för jag behövde stanna kvar på jobbet. Tror ni inte att jag glömde kortet där med??? Jag har aldrig glömt mitt visa-kort förr och nu två gånger på en dag. Butiken ringde mig iallafall, den ligger nära jobbet och de känner igen mig. Så det var också lugnt. Min sambo är dessutom bortrest nu, så jag får inte tappa bort mitt kort, då har jag inga pengar i helgen.
Igår var jag på akupunktur, tycker att jag känner av effekterna faktiskt. Är varmare och känner mig lite trött och yr när jag går därifrån. Igår somnade jag nästan med nålarna i mig.
Grattis Finlandssvenska! Känns som en omöjlighet att jag nånsin ska få uppleva ett bra kubtest.
MIllan
Mum: Jag hoppas det var anledningen! Nu ska jag hålla hårt i mitt kort
Lavinia: Hoppas du får till en fin slemhinna nu!
Grattis Maria! Fantastiskt! Har ni gjort nåt annorlunda mot tidigare?
Pingla: livet går upp och ner när man försöker få barn. Jag har slutat skjuta upp saker för "jag ska ju snart vara gravid".
Har börjat söka andra jobb då jag inte trivs på mitt nuvarande, tränar som vanligt, köper kläder utan tanke på om jag kommer gå i dem eller ej om jag blir gravid.
Det känns bra faktiskt.
Jag har tänkt jobba i trädgården idag men drar mig för att gå ut, grannen har barnbarnen där, bl a en bebis och hon brukar alltid prata med mig och ofta kommer frågan upp om inte vi ska skaffa barn. Jag har börjat tycka det är jobbigt med spädbarn. Samtidigt så vill jag ju kunna vara i min trädgård när jag vill.
Pingla: Testet ger utslag på HCG, inget annat, så prograteronet kan inte ge utslag. Ägglossningssprutan kan däremot ge utslag, var det mer än 10 dar sen du tog den? Om det är det så vågar jag mig på ett GRATTIS!