Vi över 30 som längtar efter första barnet
Mum: När har du testdag?
Imorgon är det äggplock, hoppas det blir några ägg.
Jag åkte motorbåt i Norge när jag var gravid, tänkte inte på att det kunde vara farligt.
Millan
Millan
Mum: När har du testdag?
Imorgon är det äggplock, hoppas det blir några ägg.
Jag åkte motorbåt i Norge när jag var gravid, tänkte inte på att det kunde vara farligt.
Millan
Millan
Tack allihopa! Det gick bättre än jag trodde, 8 ägg fick de ut!!!!
Nu hoppas jag att de befruktas och att åtminstone ett är friskt. Men nu känns det som om vi åtminstone har en chans!
Så fortsätt hålla tummarna!
Tack så mycket! Jag behöver alla tummar som ni har
Jo, det är faktiskt ägginsättning på lördag, om det blir nåt friskt ägg. De har ju stängt då, men en läkare får komma in för att göra vår ägginsättning. Blev så i planeringen då de även kommer analysera för trisomi 13 och 18,vilket tar en dag extra. På torsdag tänkte jag ringa och höra hur många ägg som gått vidare till analys.
Hmm.. är man för stressad på jobbet när man inte har tid att ringa och höra hur det går för ens ägg?
Det är bara för mycket just nu på jobbet. Har börjat tidigt på morgonen och inte kommit därifrån före kl 19 på länge. Jag vill ju inte vara stressad nu.
Jojjo, kul att höra av dig! Hoppas du har det bra i ditt nya hus! Sommaren är ju bästa tiden i hus.
Maria: Vill gratta dig i den här tråden också. Känns bra att du passerat vecka 12 med lyckat KUB nu!
Millan
Grattis Mum! En fantastisk känsla att få se ett plus.
6 av 8 ägg blev befruktade och har gått vidare till analys! Nu hoppas jag att åtminstone ett är friskt. Analys sker då det befruktade ägget nått 8 cells stadium, vilket 6 ägg hade.
Att testa dem nu ska vara lika säkert som MKP eller FVP. Det är bara om embryot har mosaik som man kan missa det. Blir jag gravid kommer vi ändå göra KUB, mest av psykologiska skäl, men inte MKP.
Mum: det ska ju vara högre chans med blastocyst och det verkar som om du dragit vinstlott!
Grattis Aruba!
Av de sex äggen hade två Downs syndrom, ett försvann pga tekniska problem i mätningen. Två var friska map DS men gick inte att avgöra om de var friska map trisomi 13 och 18. De kommer att frysa dessa ägg om det går och fortsätta analysen. Ett embryo var friskt och det såg jättefint ut, det sattes in i mig idag!
Vågar inte hoppas den här gången. Ska försöka tänka på det så lite som möjligt i två veckor framåt.
Med tanke på dagens resultat är jag glad att vi inte försökt på egen hand.
Grattis Aruba!
Millan
Tack allihopa! Är så glad över alla tummar ni håller för mig.
Maria: Testdagen är tyvärr fredag den 13
Å andra sidan är jag lite vidskeplig över att testa innan testdagen, alla gånger jag gjort det har jag inte varit gravid och de gånger jag väntat till testdagen har jag varit gravid. Kanske får jag vänta tills den 14 juli med att testa, eller så har mensen kommit då.
Nu sitter vi i sambons familjs sommarstuga. Ska bara ta det lugnt i en vecka.
Kramar!
Millan