Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mum: Vad gör omega 3 för nytta för fertiliteten? Jag tog också det men minns inte syftet.

• Kattflickan

Jojjo: 9 ägg är en bra skörd!!! Jag hoppas på att menopur innebär bättre kvalitet på äggen för dig också. En tjej jag känner gjorde sin första ivf med menopur. Hon fick bara ut 4 ägg men 3 blev befruktade. Det som sattes in blev hennes dotter. Sen så testade hon av nån anledning inte med sina frysta ägg utan gjorde nya ivfer, två st med puregon. Blev fler ägg, men inget ville bli nåt barn. Sen testade hon med två av sina frysta ägg från första omgången med menopur och det blev hennes andra dotter. Säger inte att menopur är bäst för alla, för då skulle alla använda det, men det verkar som om olika preparat funkar olika bra på olika personer.

Jag håller tummarna inför att du nu får många fina befruktade ägg. 

Hej Kristin! Hoppas det tar sig snart för dig.

Millan 

• Kattflickan

Hemskt Jojjo! Jag hade verkligen hoppats att du skulle få tillbaka ägg.

Är äggdonation eller adoption uteslutet? Du har ju blivit gravid en gång, så resten verkar funka. Det kan ni fundera på senare. Nu får ni sörja att det här försöket inte gick.

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Jojjo: Låter bra att åka bort och försöka tänka på annat! Önskar verkligen jag kunde göra något för er!

Det finns annat i livet än barn och just nu är det nog bra för er att fokusera på dessa saker.

Ta nu hand om er!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Grattis Anwen! Samma utfall som mig ungefär. 8 ägg ut, 6 ägg befruktade. Eftersom jag gjorde PGD odlades de vidare till blastocyster, en är i mig nu och en i frysen. 

Hoppas, hoppas du får tillbaka en riktigt fin en som fastnar och växer till en bebbe! 

• Kattflickan

Stort Grattis Anwen! Jojjo: jag hoppas ni landar i äggdonation tillslut. Jag har haft mycket tankar kring det och kände att det var ett bra alternativ för oss. Att du en gång blivit gravid är ett bra tecken på att du skulle vara en bra kandidat för äggdonation. Men ni måste ju först känna om det är rätt för er. Kram Millan

• Kattflickan

Jojjo: Jag tror jag skrivit innan om min syn på äggdonation, men jag gör det gärna igen. Jag bestämde mig vid min andra Ivf med PGD att inte göra något fler PGD försök utan omvandla mitt sista försök till äggdonation. När jag väl bestämt mig så kände jag en stor lättnad, att få slippa funderingarna kring mitt genetiska fel och om det skulle kunna påverka mitt barn på något sätt som läkarna inte känner till.

Så, mentalt hade jag redan utgått ifrån att min andra PGD skulle misslyckas. När jag fick pluss blev jag glad men rädd och insåg att om jag skulle lyckas med att få barnet skulle oron fortsätta följa mig och på ett plan önskade jag att jag gjort ÄD.

Så, för mig kändes tanken på ÄD jättebra. Jag var däremot tveksam till adoption. Vid en ÄD bär man barnet i sin kropp i 9 månader, föder fram det osv. Jag tror inte jag skulle ha tänkt på att barnet inte hade mina gener.

Nu är lilla Klara här och jag älskar henne verkligen. Men jag oroar mig varje dag för att det ska vara något fel med henne. Hoppas hela tiden att hon brås mer på sin far än på mig.

• Kattflickan

Grattis Mum!!! Missade ditt inlägg. Vi fick vår Klara för två veckor sedan.

• Kattflickan

Jojjo: Förstår hur du känner dig. Jag trodde länge att vi inte skulle få något barn och under den tiden kände jag mig låg. Som om någon slängt en tung matta över mig. Försökte unna mig att göra allt jag tyckte var kul och prioriterade ner tråkiga saker.

Har du hört talas om dhea? Dhea ska kunna förbättra äggkvaliten. Annars hoppas jag att ni lyckas med äggdonation. Vid den första Ivf en fäste ju faktiskt ett ägg i dig vilket borde innebära att du är en bra kandidat för äggdonation.

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Kram till dig Jojjo! Skönt att du börjar må bättre. Helt rätt att leva livet nu! Jag upplever mina år när vi försökte få barn och hade motgångar som förlorade för att jag grävde ner mig i sorgen. Det hade varit bättre att försökt fokusera på annat medans vi försökte istället för att lägga livet på en hylla.

Det är en fantastisk vår/sommar vi haft hittills. Idag har jag och mannen byggt vidare på altanbygget medans Klara sov. 

Irmeline: Hoppas ni lyckas snart.

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet