Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lavinia: Förstår att det är tungt. Känner verkligen med dig. Skönt att ni har en bra läkare iallafall. Det är så jäkla tungt när man blir nedslagen i skoskaften om och om igen. Men jag tror på er läkare. Om han tror ni har bra chanser nästa försök så har ni nog det. Allt kan gå annorlunda då och jag hoppas du också svarar bra på menopur.

Jag har läst om flera som får antalet hormonsprutsdagar förlängda för att få äggen att mogna. Jag är rätt säker på att det är antalet sprutdagar som förlängs, inte tiden från ÄL-sprutan och ÄP.

Ta hand om varandra! Jag hoppas verkligen ni lyckas nästa gång. Jag hade gett upp inför den här PGD omgången men det gick ju faktiskt vägen. Hoppas på detsamma för dig!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Jojjo: Det är ingen extrem dos. Jag fick maxdos, 450 ie.

Jag tycker du är stark Jojjo! Efter motgångarna kommer du igen. Stärkt och du vet vad du vill.

Jag hoppas verkligen det går bra för er båda. Jag vet ju hur jobbigt det är.

• Kattflickan

Jag kände inte av sprutmedicinen alls! Kanske lite, lite molvärk i äggstockarna dagarna innan äggplocket. Men så är jag svårstimulerad också. Sprayen kände jag av litegrann. Det konstiga är att jag annars påverkas jättemycket av hormoner. Fick sluta med p-piller för över 10 år sen för att jag mådde dåligt av dem. 

Hoppas du reagerar mindre på menopur än på det hormon du tagit vid tidigare ivf'er. 

När börjar du? Om du undrar nåt över tillblandningen, ställ gärna frågor!

Millan 

• Kattflickan

För mig kom mensen som den skulle. Dvs, ca 28 dagar efter senaste.

• Kattflickan

Jojjo: Hur går det? Är du igång med din Ivf?

• Kattflickan

Å Anwen, jättekul att du är igång! Missade ditt inlägg! Jag körde också långa metoden. Det var helt ok!

Lavinia: Typiskt att cykeln ska strula nu!

Kom ihåg att ta d- vitamin inför er IVF, särskilt som det har varit en dålig sommar och höst.

• Kattflickan

Lavinia: jag hoppas verkligen detta är guldägget och att det fastnar. Ta det lugnt nu några veckor framåt! Det är inte min ensak hur du gör men det finns studier som visar att chansen att lyckas vid Ivf är mycket större om man drar ned på kaffet.

Mitt lilla Ivf embryo är nu 25 veckor och sparkar för fullt! Hoppas det är så för dig om 25 veckor!

Jojjo: Drar ni igång efter jul? Är du beredd?

• Kattflickan

Lavinia: Du verkar verkligen göra allt du kan för att kroppen ska må bra och vara mottaglig för ett embryo! Jag förstår dig verkligen. Jag slutade med kaffe och alkohol vid nyår, innan vår första Ivf för att ge mig själv en bättre chans. Vid min andra Ivf, när jag lyckades gick jag också på akupunktur. Vet inte om det var tur eller kombination av allt jag gjorde som var orsaken till att det lyckades. Men jag kände att det var viktigt för mig att göra vad jag kunde.

Jag känner verkligen att jag haft tur som lyckats, känns overkligt ibland och jag hoppas verkligen ni får uppleva detsamma snart.

Anwen: Trist med mens men kul att du snart kommer igång med behandlingen.

Millan

• Kattflickan

Mum: Jag har funderat mycket på B12- brist. Hur har det yttrat sig för dig? Äter en multivitamin med B12 men är rädd att det inte är tillräckligt. De problem som människor med Downs har kan i princip jag också få, då jag är mosaiker. De har ofta B12 brist och därför är jag orolig över det. Hur kom de på att du hade det? Varför togs provet?

• Kattflickan

Dåligt minne har jag haft, men det är bättre nu när jag får Levaxin. Faktum är att jag är mindre förvirrad som gravid än innan. Mitt Hb-värde är bra. Pulsen har jag inte mätt. 

Jag är inte vegetarian utan äter kött, men dock ingen inälvsmat vilken jag har hört är rik på B12. Undrar om jag borde fråga om de kan kolla min folsyra och B12-nivå. Jag tar extra d-vitamin och folsyra. Äter ca 1 mg folsyra per dag. Min puls har jag inte kollat men tror inte den är hög.

Tur att du fick dina värden kollade. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet