• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

Najje79 skrev 2011-09-02 21:51:13 följande:
    timoa: Jag har VUL dagen innan jag går in i v 8, lite tidigt, men då kan jag få se att allt är ok. Hur går det till sedan om man vill ha VUL? Jag menar, jag kommer aldrig klara av att gå mellan v 8 till RUL utan att se att allt är ok! kan man ringa gynmottagningen eller någonstans privat?
    Hur mår du??
    spännande med vul!!! jag har gått runt v7-8 alla ggr, dock var det ngn gång jag gick i v6+6 då kunde de ej se hjärta men de sa att det KUNDE vara lite för tidigt att se, de blev osäkra varför jag fick vänta 8dgr till nästa VUL för att de skulle säkert se....(då var det MA)
    har hört att efter v6+5 SKA man kunna se ett hjärta.....så du bör vara "safe" i v8.

sen tycker jag du ska antingen prata med B & säga att du känner dig orolig (pga många MF) & önskar få ett UL i v12-13, alt ta ett sk Nupp/Kubb (oftast erbjuds man om man är över 35år, detta för att kunna se ev kromosomavvikelser) du kan ju ta ett sådant, å andra sidan råder jag dig till att vara insatt i vad det innebär, det är en ganska jobbig process då man får en sk riskfaktor, om allt ser bra ut är det ju lugnt men om du får en risk för DS eller annat kan det böra sätta griller & oro i huvudet....

vilket datum ska du på VUL?

allt bra med mig, men nu börjar jag få ALLA gravidkrämpor man kan få, ska inte gnälla över dessa i detta forum men börjar bli riktigt tungt nu ... .har bara 4v kvar så det är ju ingen tid i sammanhanget egentligen. ser fram emot när babyn kommer, känns fortfarande mkt overkligt,,,,

kram
  • timoa

annicap&marieh- fina ni, ja visst är det helt sjukt.... och tänk att det är snart 1år sen tråden startades...snacka om att den behövts & att den stöttat oss alla!

annicap-skönt att inte vara testnarkoman, det är/var jag....testade ÄL & gravtest nästan fler mornar än jag inte testade....

marieh- ok, pepping då...! synd det inte var äl liiiite tidigare än fredags, då hade du nästan kunnat testa på trådens 1årsdag
    jag skulle säga att du kan testa på torsdag om en vecka...pallar du det?

• timoa

ninni- haha jag säger som saft&bulle-på´na ara! har inte hört talas om en man som INTE vill ha sex, även om mitt i natta... vilket apotek du bunkrat upp, nu j**lar!

marieh- jepp....BIM-1....det är min utmaning till dig..:! lovar att jag ska heja på - så ott det går....hinner knappt vara inne på fl (datorn öht) längre, då sover ca 2h/natt nuförtiden....är helt slut, men nu inatt tar mamma sonen så jag får SOVA inatt!

mamma77- jag tar trombyl på kvällen...

• timoa

77 smulan- usch vad jag verkligen lider med dig!!! det är för j**la grymt att det ska behöva hända alls, men att vissa av oss måste uppleva detta fler än en gång, det är bara för sorgligt.
    Skickar en stor arm KRAM till dig & din man, vi finns härinne för dig!!

mamma77- men ååååh, varför lyssnade de inte på dig från början....?? vad onödigt... hoppas du kurerar dig fort iallafall, kram!

marieh- duktig testnarkoman! vi kommer alla peppa dig att INTE tjuva, svårt jag vet, men du kommer klara det!

• timoa

77 SMULAN- JAG FICK CYTOTEC BEHANDLING på det första MA, men allt kom inte ut så blev skrapning efter ca 1.5 v.
    andra gången bad jag att få skrapning direkt, "tror" inte på cytotec alls då de inte funkade för mig...Har hört många som ändå fått skrapats efter cytotec...
    lycka till & åk in om du inte mår bra!!!!

• timoa

Marieh- säger som AnnicaP- TACK för att du startade denna underbara tråd!!!!
    Tänk att det gått ett år.... undrar var vi alla är om ett år.... förhoppningsvis är ALLA gravida eller mammor
    Du är duktig som kämpar. Bra att ställa in helgens saker, nu är det DU som gäller!
    vet inte vilka proggisar jag tagit under alla ivfer, men har inte haft några direkta symptom, tack o lov...

• timoa

Vila- det är bara inte sant det jag läser. Har inte ord. Är så fruktansvärt ledsen för Din/Er skull. Att det måste hända samma personer hela tiden, kan inte fatta. det var ju DIN tur nu.... jag har oxå hört att om man ser ett hjärta så är den värsta risken över...
    förstår detta knäckt dig. det är en sån lång utdragen väntan, man pendlar mellan hopp&förtvivlan, men eftersom hoppet ALDRIG överger en, blir fallet så hårt den dagen man får ett konstaterat MF/MA.
    jag hade ju liknande förra sommaren, dock utan att se ett hjärta-men de trodde jag var på VUL lite för tidigt, så fick vänta 8dgr sen komma tillbaka. trodde längst in att jag skulle få se ett hjärta slå, men icke... sen kommer allt det jobbiga med att återställa kroppen igen. usch, detta unnar man ju ingen.
    stor stor kram till dig & din man!

najje- måndag alltså....nu kommer nog hela tråden sitta som på nålar den dagen, det bara MÅSTE gå vägen för dig! det där med oron är ju ngt de flesta gravida brottas med, men vi som upplevt det vi gjort blir den ju om möjligt ännu värre.... men om u nu ser ett hjärta slå kommer oron så småningom minska, jag kände efter kub/nupp i v13 att jag blev någorlunda lugn.

• timoa

välkommen hit, kärt barn! det är en tråd ingen egentligen vill tillhöra, men den är oerhört stöttande & varm att finnas i när man dessvärre råkar ut för dessa vidriga MF/MA.
    jag har skrapats 2 ggr förra året, första gången kom knappt ngt blod alls, andra gången kom först inget, men sen efter en vecka började jag störtblöda...fick åka in till kk men allt såg normalt ut...
    tycker ändå du ska åka in om du är osäker....

smulan- skulle nog åkt in imorrn om jag vore du, bara för att veta allt är ok....

• timoa
    Kärt barn har många namn skrev 2011-09-11 22:10:43 följande:
    Tack!
    Blödde färsk och det minimalt endast natten efter skrapning o sedan bara pytte bruna flytningar, igår o idag kommer det färskt blod. Man blir så trött på eländet.
    Har som mensont också... Ja jag ringer direkt imorgon bitti.
    Fick remiss på utredning. Någon som gjort det här? Är det bara tester o vul?
    fick remiss till utredning men sen ringde de från sophia & sade de inte ville göra ngn på mig då jag är för gammal, är man över 40 så är det troligtvis anledningen anser de...
  • timoa

kärt barn- hm, låter ige bra. jag skulle faktiskt åka in idag eller imorrn om jag vore du, bara för att kolla att allt ser ok ut.
    borde kanske skrivit att jag är gravid nu, lyckades till slut efter 4 IVFer (med detta syskon, har en son född-09) men glömde bort att du var ny i tråden & inte har koll på oss alla.... ska få om ca 3v. men det var tungt när de sade jag var för gammal för utredning... hoppas du får klara besked snart!

NAJJE- alltså jag bara RYYYYYYYYYYYSER & får tårar i ögonen och allt!!!! det är inte sant!!!!!!!!!!! shiiiit vad lycklig jag blir!!!!!! ÄNTLIGEN!!! vilken lycka att få se två oxå !
    (vi satte ju oxå in 2st, och hade gärna sett 2 hjärtan)
    nu ska det gå hela vägen! när blir bf då, i april-maj 2012??

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?