• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

men åååååååååååååååååååååååååå marieh, detta är ju helt underbart!!!!!!!!!!!
    jag bara ryser!!
    nu banne mig ska pyret stanna!
    kram!!

• timoa

vännen....usch nu har det redan börjat.... oroa dig inte för att du inte har symptom, jag hade inga förrän runt v12-13... kram!

• timoa

marieh- bra val att vänta tycker jag! hellre att vänta så man blir helt säker än att eventuellt se ngt som man tror kan vara osv...

• timoa

är så ledsen för jag hinner inte läsa mer än denna sista sida.....är inne kort för att bara meddela att jag kommer ta en paus från FL ett tag nu, kommer såklart tillbaka när allt blivit bättre men ohållbart att försöka hinna med detta forum när jag inte ens hinner ringa ett vanligt samtal längre...
    just nu lever jag i ett töcken, får aldrig sova, babyn är vaken ca 20h/dygn (det ska vara tvärtom, normalt är att sova 20h/dygn) hon skriker hysteriskt, jag försöker få allt att gå ihop med sonen som numera får äta frukost,lunch & middag samt bli nattad under gallskrik. Baby,jag & sonen sjuka-vanlig förkylning men den slår ut henne verkar det som. De timmar per dygn jag får sova är på dagarna när hon ibland sover middag.
    Kommer gå in & kolla hur det går för er allihopa, oftast går det ju att läsa när man ammar, dock inte skriva.

Känns nästan lite fräckt att skriva som jag gör när jag förstår att man efter massa MF/MA kanske inte tycker det är så kul att läsa dessa klagande rader, men jag hoppas ni förstår. Jag är såklart oerhört tacksam att jag fick gå hela vägen denna gång, och detta hjälper mig även i de stunder då jag är svimfärdig av trötthet.

Ni är så fina allihopa, önskar av hela mitt hjärta att alla som (tyvärr) befinner oss i denna tråd får plussa & gå hela vägen! Läste förut ngn som skrev att vi kör i åldersordning, det låter vettigt-vi kör på det!

Marie- stort lycka till nu vännen, oj vad jag tänker på dig & lilla pyret, håller tummarna för ett till lyckat VUL nästa gång
    KRAMAR till er ALLA!!!

• timoa

marieh- gick in för att kolla hur det gick igår....fy f**n vad KUL!!! GRATTIS till tickande hjärta! förstår din oro, men NU banne mig är det DIN tur!

kärt barn....usch, vad jobbigt.... styrkekramar & hoppas det går hela vägen nästa gång.

kram till er alla!

• timoa

najje-  jag bara ryyyyser, åååå vad härligt att bägge lever & mår bra!!! vet ni kön??

marieh- förstår din oro & att det är svårt att tänka positivt,,,,du ställer dig redan in på MF, det gjorde jag med sista gången, man känner man vill gardera sig...men nu kommer det går bra, vännen!!! kram

stumpan- lycka till idag!!!!

kram alla ni andra oxå

• timoa

stumpan- NEJ...! kan inte fatta det du skriver. är så ledsen för din skull. man undrar ju bara VARFÖR vissa ska behöva drabbas så oändligt många fler ggr än andra....10ggr....ofattbart. stor kram på dig!!

najje- tack, allt är mkt bättre nu, får sova lite mer på nätterna så inget kraschläge längre. men fullt upp, men såklart väldigt välkommet! hur mår du??kramen

• timoa

YES!!!! vad underbart marieh, NU ska du väl kunna slappna av lite... när är bf?? är så lycklig för din skull!!

hoppas det gick bra för dig idag oxå humlan!

kramtill alla, !

• timoa
    lod82 skrev 2011-12-14 18:44:02 följande:
    Är det någon som gått hos Sofie Lagercrantz akupunktur eller hört något om henne? Hade ju hoppats på att Trombyl skulle hjälpa mig denna gång, men icke..så nu behöver jag gå vidare med något annat så därför akupunktur. Bor 2 timmar från sthlm men hittar ingen bra akupunktör närmare där jag bor.....
    Ja, jag gick till henne då vi försökte med första barnet, dock inte pga MF/MA som jag då var lyckligt odrabbad av (blev sen 3st förra året) Vi gjorde IVF för att bli gravida & gick till henne i samband med IVF-behandlingarna. (även innan) jag tyckte hon var grymt bra! sen vet man ju aldrig om det var tack vare henne som jag blev gravid med sonen (första IVF misslyckades, sen fick vi plus) men jag fick mkt förtroende för henne.
    hade säkert gått till henne igen när vi skulle försöka få syskon, men dels flyttade vi en bra bit bort från stan, dels så kände jag att tid inte fanns med en liten hemma.
    (nu gick det till slut utan hennes hjälp,men gick till annan akupunktör-som inte höll på med örter)

Marieh- vilka underbara nyheter!!!!! äntligen lite flyt för dig vännen!! grattis, NU kan du pusta ut va...?

Najje- men jisses vilken inkompetent första-läkare....tur nästa hade lite vett... skönt att bägge abrnen mår bra, är så glad för din skull!

Ego- mkt bättre nu, är inte på kraschläge längre...babyn sover lite bättre, och är mkt gladare på dagarna skriker inte så mkt längre. men hinner fortfarande knappt läsa mailen & så, men jag följer er alla genom både roliga & tråkiga nyheter.

kram!
  • timoa

ville bara titta in & önska alla fina tjejer här en riktigt GOD JUL!!

• timoa

annicap- jiiiihaaaaa, vad underbart!!! stort grattis, nu ska det gå hela vägen för dig med!!! kram & grattis
    (stressa inte över örterna, tror det kommer gå vägen denna gång ändå )

• timoa

nickis- yeeehaaa, vad härligt att se dig här! eller ja, inte härligt att du behövde landa i MF tråden, men du fattar nog vad jag menar
    läste nyss i den andra tråden du även ska kolla om linné gör MF utredning. vad jag vet gör de inte det, iallafall inget jag fick. däremot fick ju jag efter 2a MA en remiss till sophiahemmets MF-utredning. Där fick jag nobben av läkaren, det var "ingen idé att kolla upp mig då det med all säkerhet är min höga ålder som gör att jag får MF/MA", kändes ju sådär. fick ju sen ett till MF efter det.
    hoppas du får ett bra möte på tisdag, är det med din favvoläkare?

marieh- v16!!! galet vad fort (eller långsamt egentligen) det gått! härligt att du nu börjat ta till dig din graviditet & fatta att du faktiskt SKA bli 2barnsmor om ett par månader

together- varm styrkekram!!!

annica- härligt med sådana symptom, hoppas du klarar "din" gräns nu....kram!

lilla M- grattis jag hade INGA gravidsymptom varken med sonen för 3 år sen eller nu senast med dottern, kanske dök upp runt v12-13. så du behöver inte oroa dig om du inte känner ngt.

donum- du är självklart varmt välkommen!! här får du stöttning&peppning, känslan av att du inte är ensam samt hopp om att det faktiskt kan gå till slut !

• timoa

saft&bulle- ååå vilken lycka!!! ett steg på vägen, som ska nå hela vägen fram

nickis- ja visst är det så
    jepp, nu har man fått liiite mer rutin på allt, lilltjejen är riktigt snäll & inte alls så "jobbig" som i början. hon skrattar & hänger med. har varit lite sjukstuga över jul&nyår men nu är vi alla friska (förutom hon då som är konstant snorig&hostig.)
    lycka till med norrmannen imorrn, hoppas på bra samtal! kram

• timoa

together- jag förstår dig o du ska inte känna efter huruvida du reagerar konstigt eller inte. nu är du i din situation & då finns inget rätt eller fel på hur man reagerar. såklart det känns för dig att läsa.
    sen tycker jag personligen att det beror lite på vilket tråd ni är i, om jag ska tycka hon var fräck som skrev så.
    i en sån här tråd tycker jag ju det, jag själv försökte iallafall inte skriva om det var jobbigt & så, eller iallafall inte vräka på om det, kunde kanske skriva att just nu är det tungt med foglossningen men är så glad ändå att jag är gravid osv.

sen är det ju alltid så att man är sig själv närmast: min kompis har just förlorat sin mamma, jag skulle aldrig drömma om att säga att "åh vad min mamma är tjatig" eller liknande.
    har en annan kompis som är singel & högst ofrivilligt sådan, skulle aldrig säga "åh vad mysigt vi ska ha ikväll, bara jag & mannen vi ska mysa i soffan"..... men till just henne skulle jag ju kunna kräma på om mina gravidkrämpor eller säga att mamma var tjatig.

min syster hade precis fått ett barn med en svår kromosomskada när hennes bästa väninnas barn fick ett mindre ögonfel & skulle bära glasögon. oj vad hon var knäckt över detta, ringde min syster & var så ledsen....DÅ kanske man inte riktigt tänker sig för.
    men i ett annat sammanhang kan man förstå att hon såklart tyckte det var tråkigt....

långt detta blev...

• timoa

hej på er
    är knappt inne längre , just nu dessutom har jag maginfluensa, men ville bara titta till er & ser till mig stora glädje att du annicap fått sett ett hjärta-jiiiiiiiihhhhhhhhhhhaaaaaaaa!!!!!! åååå vad underbart, bara ryser här! grattsi grattis  !!!

och najje- tänk att du redan är i v29!!! galet. underbart. äntligen!!! kram!

babooo (stavade jag rätt nu..)- visst är det magiskt att få känna sparkarna varje dag, vad härligt att du äntligen kan slappna av! bara det att du skänker bort dina stickor är ju mkt positivt

till alla er andra, många av er har ju kommit nya - styrkekramar till er som behöver det & stort grattis till er som fått se pickande hjärtan!!!

allt bara bra här (förutom en hel del sjukdomar men det är ju väntat denna årstid), det går inte en dag utan att jag ser mina barn & känner sån enorm tacksamhet att det äntligen gick vägen för oss till slut. rebecca är nu 4mån & är en ganska "lätt" unge, hon garvar mest & är nöjd.

kram på er alla

• timoa

halloj tråden. jag ÄR fortfarande med, även om jag inte skriver lika ofta längre...

vilaa- jamen....GRATTTTIS!!!!!!!!!!!!!!! yeaaaah vad underbart!! hoppas det går hela vägen nu!!

barbaboo- (svårt att inte skriva ditt gamla alias..) - galet vad långt gången du är nu!! läste det du skrev om oron, trots man är så långt gången, jag hade likadant även om det minskade för varje vecka. men oron byter egentligen bara "form", först är man ju rädd för mf, sen allt som kan hända fostret, sen när du närmar dig förlossningen kommer alla tankar om vad som kan hända där...sen plötslig spädbarnsdöd, sen ....ja det tar ju aldrig slut.
    jag var rädd för förlossningsskador, fick samtala med en BM genom ett sk aurorasamtal, kan varmt rekomendera!!
    kan säga att jag FORTFARANDE har den där känslan av nervositet när jag torkar mig efter jag kissat, om blod ska finnas på pappret....detta trots att vi typ inte kan få barn utan ivf (och en sådan har jag alltså inte genomlidigt..)
    samt att vi inte ska ha fler barn nu.... det sitter väl i, dessa men -för oss alla som haft alla dessa mf/ma...

ang ålder som det skrivits om....jag är född -69 och fick 2a barnet nu i oktober2011, så det finns ju faktiskt hopp för även de "gamla"...

milja-välkommen! trist med 2mf, man måste inte ha en lång lista med mf bakom sig för att vara med i tråden...det räcker ju med att man varit med om det en gång så vet man ju hur man mår....särskilt som vi alla härinne inget hellre vill än att få behålla ett barn.
    jag har gjort 5 ivf samt 1 fet, av dessa blev jag gravid alla gånger utom en (mao 5 ggr) 3 mf/ma senare sitter jag nu med 2 barn. jag ändrade eg inte så mkt i min livsstil eller medicinering så kan inte "tipsa" om ngt. mf/ma kom efter 1a barnet, och jag fick mf-utredning efter 2a ma men läkaren sade jag var för gammal för att göra en utredning, svaret låg i att jag var....just för gammal. kul att höra. not....

efter 3e mf fick jag trombyl, och jo-det var ju faktiskt då det gick vägen... sen vet man ju inte om det var trombylen eller inte som gjorde det.

hursomhelst-kram på er alla nya som gamla

• timoa

Hej alla kämpar&väntar
    kommer nu lämna tråden, då jag känner jag inte tillför så mkt längre. Håller tummarna för er alla, lycka till nu baboo&annica-snart är era mirakel här! kram på erGlad

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?