• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

MI83- neeeeeej, det är inte sant....inte igen
    är så ledsen för er skull,usch-som du säger-varför ska vissa bara ploppa ut ungar utan några som helst problem medans vissa åker på den största kvoten av svårigheter...??
    kram på dig!

hej alla nya & välkomna! önskar jag kunde skriva mer men just nu hektisk period....

marieh- kram på dig, hoppas du får den bästa bröllopsgåvan ever!!!!!

går nu snart på en längre tids ledighet, så kommer inte vara inne så mkt men ska föröka logga in då&då på mobilen (har inte internet på landet bara i mobilen men det är grymt segt) för att se hur ni mår alla...

kram!

• timoa

annica- tycker du ska köra stickorna, tror dessa är bäst att förlita sig på....
    härligt med semester-start-njut!

jag mår bara bra, i v29 nu, känns som det gått fort .... är inte rädd för mf längre, däremot "glömmer jag bort" att jag är gravid, ser magen & reagerar...tror jag kan ha på mig vanliga kläder, dricka vin till maten, drömmer att jag tar grav test som visar neg....får en känsla av att om jag kissar på ett CB kommer det stå "ej gravid", trots att jag känner den hela tiden... men men, det är väl resultatet av alla besvikelser & MF....

Najje- lycka till nu, skönt du fick börja redan nu!

MARIEH- stort stort GRATTIS på er stora dag!!!! Hoppas ni fick ett fantastiskt bröllop!

• timoa
    Den lilla M skrev 2011-07-20 15:19:03 följande:
    Saftochbulle jag bor i stockholm men kan tänka mig att resa dit det finns en bra gynekolog, även en resor till norge eller danmark går bra.
    Hej.
    beklagar dina MF/MA, det är så trist när man UTÖVER det jobbiga man ändå går ingenom inte kan bli tagen på allvar...
    jag är nu äntligen gravid efter 3MF/MA förra året (v8,v8,v6) gjort IVF & fick gm kliniken utskrivet (progeseron, som man alltid får i samband med IVF) samt nu sista gången trombyl.
    Har en vän som jag TROR gick hit:
    Gyn Mattagning E Svanborg AB Hannebergsgatan 22, 171 68 Solna 08-83 90 00 () ‎
    men kan inte lova säkert, ska vara en kvinna iallafall, kliniken är en trappa ner när man kommit in i porten.
    du kan ju ringa & höra.
    lycka till!!!
  • timoa

glömde säga att hon gjorde ivf i danmark & denna kvinna tror jag hjälpte med medicin, men är som sagt inte alls helt säker så ring&kolla.

• timoa

Hej på er alla
    nu är jag tillbaka efter en låååång & härlig semester. Har tyvärr inte haft en chans att läsa igenom tråden, hade över 100 mail som jag fortfarande inte plöjt igenom men hoppas ni alla mår bra.
    såg dock sista sidan & ser du var låg marieh, hoppas du fått tillbaka lite positiv energi....låg måste man få vara ibland, särskilt när man går igenom det vi alla (tyvärr) i denna tråd gör/har gjort....
    deppa inte ihop dock för din ålder, du är ju inte 40 fyllda ännu, tänk på mig som snart fyller 42....
    allt bra med mig, är i v34 nu börjar så smått förstå att jag ska få bli mamma igen....även om det känns mkt avlägset. sonen började på dagis idag vilket var MKT välkommet då jag börjar bli trött samt en massa sammandragningar, så skönt att få "vila" lite.
    är det några som plussat i tråden som jag missat...? hoppas.... annars håller jag tummarna för att det rasslar in plus nu i höst, plus som ska STANNA!
    kram på er!

• timoa

annica&marieh- tack fina ni ! det värmer att ni känner så. jag hoppas ju SÅ av hela mitt hjärta att ni (och alla härinne) ska få gå hela vägen utan MF/MA. jag kan inte låta bli att fundera på huruvida trombylen hjälpte eller ej...det var ju efter de 3 MA/MF som jag till slut fick dessa utskrivna, sen gick det. men kan ju absolut bara vara slump.

ang IVF & ökade chanser.... har ju gjort ett gäng nu (tyvärr) och har oxå hört att det inte ska påverka om man får MF eller ej. blir du gravid på naturlig väg eller med IVF är risken lika stor (har tom hört att den KAN vara något större efter en IVF) saken är ju den, att de på klinikien kan omöjligt veta innan om det ÄR ett topp-ägg, det kan se så ut vid ET (isättning) men på samma sätt som en naturlig graviditet kan stöta bort ett fäst embryo kan en IVF graviditet (se på moi)
    däremot tror jag i fall som annicap-om det är svårt för dig att bli gravid pga ÄL-problem-DÅ är ju IVF en möjlig lösning.

thalia- härligt att höra!

• timoa

Najje- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, YES, JIPPPIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    shit vad underbart att läsa, jag ryser! stort grattis, nu J*LAR ska det gå HELA VÄGEN!!!!!
    har du berättat för maken eller väntar du tills han kommer hem.....?

ninni82- härligt med en sån underbar läkare, nu satsar vi på baby2012!

marieh- jepp, det var 1a gången jag testade med trombyl, hade bett om det 2ggr tidigare men min ivf läkare tyckte inte det behövdes, som ngn skrev tidigare finns det ingen "bevisad" effekt. men efter 3 MA/MF så skrev han till slut ut det & det var ju den gången som gick. har ingen aning, kanske hade gått iallafall, men med tanke på att det absolut inte kan skada/förstöra chanserna så tog jag det gärna. ska se om jag får några tabletter över, isåntfall kan jag ju bara skicka till dig om du vill.

• timoa

färnevik- härligt att det gått vägen för dig, fin liten dotter du har

fru HH- vlkommen hit- hoppas verkligen du klarar dig ifrån MF denna gång, förstår det är svårt att ta till sig, så hade jag oxå  början...man kan lixom inte tro att det SKA gå vägen ngn gång.... vilken vecka är du i?

mamma77- säger som Annicap-14 missfall??! lider verkligen med dig/er!!! jag med mina 3 höll på att kollapsa, förstår det måste tagit oerhört svårt på både dig & mannen.... hoppas så det går vägen för er snart!

annicap-kram!

marieh-kram till di mé

• timoa
    Fru H H skrev 2011-08-31 07:39:36 följande:
    Så fick jag missfall igår igen. Vårat 5:e Gråter. Visst börjar man bli van men det är ju ändå så att varje gång man inser att man är gravid så tänds ett litet hopp. Nu nu nu kanske.

Har i a f tagit kontakt med gyn nu så vi får hoppas att vi får komma in på utredning snart. Då jag är 39 år så känns det som vi börjar få lite kort om tid Rynkar på näsan

Kram alla
    ååå nej, jag har inte ord!!!
     kan inte fatta att det hänt dig igen....
    stor kram!
  • timoa
    Fru H H skrev 2011-09-01 08:03:58 följande:

Usch vad ledsen jag blev när jag läste listan som Annica P så vänligt kopierade in. O kände mig lite dum faktiskt också då jag insåg att vi som bara försökt 1 år var väl ingeting. Ni är helt klart ett gott kämpande gäng här. Inte roligt att tillhöra den här skaran :P Förlåt hoppas ni förstår vad jag menar, men det är skönt o veta att man inte är ensam.

Kram

Men så ska du absolut inte känna, det finns ingen gräns för hur svår sorgen över MF/MA kan vara, den går inte att mäta i antal år man försökt....du är så välkommen hit ändå- även om egentligen ingen härinne drömmer om att vara med i just denna tråd....men den är oerhört värdefull då man faktiskt kan träffa andra som förstår exakt hur uppgiven, ledsen, nere man kan känna sig.

najje- ska du gå på VUL i v8?? håller nu tumar & tår för att denna ska stanna!!!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?