• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

flawless- jag säger som marieh, tappa inte hoppet! det kan ju faktiskt bli ett plus....jag håller tummarna!

annicap- tack ! ja, nu är  det verkligen vår tur!!

• timoa

TACK Annica för dina tummar!
    nyss hemkomna från VUL och vi fick se ett litet hjärta slå, känns helt overkligt, är så lycklig så det är inte sant!!
    är i v 7+4, BF 6okt.
    man är ju långt ifrån "safe" så oron kommer nog finnas där ett bra tag till men detta känns ju som ett underbart steg på vägen....

att ligga där i stolen var vidrigt, det tog kanske 10 sek innan han sade ngt, men kändes som en evighet. jag började störtböla bara jag kom in på kliniken & träffade sköterskorna. shit, vilken press detta har varit.
    vi satt i bilen upp & pratade om hur vi skulle hantera ett ev MA, hur jag skulle sjukskriva mig osv....
    är ofattbart lycklig, och hoppas bara nu det går hela vägen.....

kram!

• timoa

tack flawless&marieh!
    ja visst är vi grymt starka!

nu har jag även läst ditt senast inlägg marieh-det låter ju som ett JÄTTEBRA beslut! moget övervägt & så känns det helt 100% i hjärtat. bra med tanken att göra så att kroppen har alla förutsättningar, och ta det från grunden, så har man som du sa-gjort allt man själv kunnat.

• timoa

annicap- skönt att du fick vaggisar istället , tror oxå de är starkare. (dock inget kul när det "rinner" ut....)
    när ska du på vul? vilken v är du nu?

• timoa

skön inställning
    ang vaggiskarna, vilka har du? crinone eller progesteron?
    har haft bägge, prog ska man ta 3ggr per dygn, och ett tips- funkar lika bra att ta dem "där bak" och faktum är att det inte rinner ut lika mkt, så jag brukade göra så inför att jag skulle jobba osv och så tog jag där fram inför natten.
    (sorry 4 details...)

• timoa

annica p- jag fick recept på 3ggr/dyg, dock minss jag ej styrkan men gissar vi har samma...
    men du, ska du inte testa att ta 2st/dygn och hoppa krämen helt då??
    skulle heller inte vilja överdosera men det låter väl som en bra idé?

marieh- spännande!!! ska bli sååå kul att följa dig nu med denna kinesiska medicin&metod! tycker det är så underbart att du är så hängiven, det är en bra förutsättning för att lyckas!
    din dotters kommentar var ju för härlig!

jag gick på akupunktur hos en svensk kvinna i sthlm inför ivfen som blev vår son (hon utövar kinesisk) och där fick jag tabletter som skulle tas i samband med mens, för att den skulle bli riklig & "blodig" typ. samt både jag & maken drack örter som man skulle koka i flera timmar, makens smakade samma jämt men mina var olika beroende på var i mens cykeln /ivfen jag befann mig. de var VIIIDRIGT äckliga!!! men, sen blev vi ju gravida, om det var akupunkturen&örterna får man ju eg inte veta, men jag tror det gjorde mkt till.
    hon sade oxå att jag inte skulle dricka kallt, undvika glass mm fram tom v12 iallafall, min andra akupunktör sade samma. så det tror jag på

• timoa

mamma77- glömde säga välkommen... välkommen
    frågar jag med-hur klarar man av så många mf....du måste vara stark  du...

annicap- jo, jag förstår hur du tänker, men när mina akupunktörer har förklarat låter det helt vettigt, tanken är ju att embryot ska ha det varmt & gott därinne, det ska vara en mild miljö och kommer det då ner iskallt så är det inget bra.... för min del är det det största uppoffringen-att inte äta GLASS..... värre än vinet tom.....älskar glass, brukar äta ca 1l/dag...

frågade om vetekudden till min akupunktör, men hon sa "absolut inte" då det skulle förvärra, och nu kommer jag banne mig inte ihåg VARFÖR..... hon tipsade om en slags tub av angora/silke som jag nu köpt (ca350kr) och har runt magen from ET till v12. man behöve inte köpa en sån, men viktigt är att man inte har bomull direkt mot magen (sade hon då) utan hellre då ett silkes linne under de vanliga kläderna.
    detta är spec viktigt under vinter såklart.

• timoa

marieh- underbart att du mår så bra & att du berättar. forsätt gärna

annica- hoppas du får komma dit snart....spännande. känner du ngt ännu? vilken v är du i?
    nästa steg för oss är BM besök, nästa onsdag gissar jag då får en remiss till kubb/nupp.
    är självklart mkt mer lugn efter att ha sett ett hjärta slå, men kommer inte ifrån nervositeten att det kan gå snett.... usch, vill bara se detta hjärta slå igen....har ju i minnet vad som hände marieh ..

• timoa

ninni-vilken v är du i nu? går du hos lennart, känns det bra? VUL?

• timoa

ninni-vilken v är du i nu? går du hos lennart, känns det bra? VUL?

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?