• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

nenne87 skrev 2011-03-21 13:24:13 följande:
    Nu när du ä'r gravid igen, medicinerar du med nått??
    ja, denna gång fick jag trombyl utskriven av läkaren, har tagit en tablett från "isättning" alltså då embryot sattes in.
    sen tar jag folsyretabletter vilket man ju bör ta från att man försöker få barn (för att inte få barn med ryggmärgsbråck)

annicap- gulle dig-tack!
    trist inget har hänt ännu, men jag förstår tänket att man bara vill allt ska komma ut av sig själv. hade jag inte haft min ålderspanik & pressen att inte hinna med fler ivfer innan sommar/jul stängning så hade jag nog gjort så jag med...
    jepp-jag fick 3 proggisar/dag from isättning tom 18 dgr efter äggplock. sen beror det på, om man får crinone är det 2ggr per dag, lite olika från medicin till medicin.

ninni-lycka till idag då, hoppas du får ett vettigt besked, att antingen allt kommit ut eller iallafall en bokad tid för skrapning. snart är det över, vännen!
  • timoa
    Ninninn skrev 2011-03-23 13:07:10 följande:
    De gick riktigt fort trodde ja skulle få vänta längre men ja fick tid för skrapning redan på fredag.
    Nu ska den lilla krabaten inte behöva va där inne så länge till.
    ååå vad skönt att det ändå gick så pass "fort", fredag är ju kanon. önskar dig lycka till nu, hoppas ni får en skön helg sen efter allt detta är gjort så ni kan lägga det bakom er. kram!

vilaa- skönt ni snart är redo att köra igen, bra med målbilder-det är positivt!
  • timoa

ninni- ååå hoppas hoppas allt kommer ut nu.efter mina bägge skrapningar kom mensen tillbaka på dagen 3v efter ingreppet, blödde som vanlig mens & sen kom den regelbundet direkt efter det.

marieh- du är grym som kämpar på med alla örter&andra alternativa metoder! låter som du verkligen ått upp tron på din egen kropp, vilket är det bästa medlet tror jag! ska bli fortsatt kul att följa dig!

• timoa
    Annica P skrev 2011-03-25 22:11:02 följande:
    Första örtsatsen tillagad! I morgon blir det drickstart Glad
    hurra! luktar det gott?
  • timoa

annicap- hua, låter hemskt... får memory-flashbacks... hoppas det blir bättre & faktiskt resulterar i en liten baby snart

ninni- skönt att du blev skrapad så snart, och att allt är ute nu. det är ju egentligen först då man kan försöka lägga sorgen bakom sig & försöka på nytt....
    vet inte hur man ska göra om man bör vänta en mens, har hört det från fler håll att det kan vara bra. jag gör ju barn gm ivf så då måste man vänta minst en mens efter en skrapning.

ego- usch hörrni nu får ni hålla alla tummar ni har inför mitt kub imorrn....! är så sjukt nervös, kan inte tänka på ngt annat. det bara MÅSTE gå bra, jag hoppas sååååå på att få se hjärtat slå igen.
    sen såklart vore det jättekul om man fick en hög siffra som risk men det är verkligen sekundärt.... bara vi får ett barn!

• timoa

annica&marieh- tack underbara ni för tummar!

är imponerad av ert kämpande med dessa örter!!! jag gick ju igenom samma när ville bli gravid med första, och HUA vad vidrigt de smakade!!! oxå 2ggr/dag, och sen fick man olika beroende var i cykeln man befann sig...
    MEN jag kan glädja er med att efter ett tag (kanske et par v) blev edt faktiskt bättre! inte så man tyckte det var gott, men det var helt överkomligt.

marieh- beklagar din förlust! har aldrig haft en vän som gått bort, kan bara föreställa mig hur det skulle kännas.
    men vad underbart att ni planerar bröllop!! då har ni ju massor att se fram emot i sommar! vilken dröm det skulle vara om du blev gravid på bröllopsnatten, men gissar du redan tänkt den tanken ,haha.

• timoa

tack Najje & alla ni andra!
    åååååååååå vad lycklig jag är, det gick så bra idag!
    hjärtat slog på, det var en livlig varelse därinne
    fick bra siffra oxå, inte lika hög som med sonen, min ålder drar ju ner en del.
    men hon sade att det var en mkt bra siffra&att allt såg väldigt bra ut därinne så det kunde inte kännas bättre

tack för ert stöd allihopa!

• timoa
    Najje79 skrev 2011-03-29 15:50:49 följande:
    Timoa: Vad härligt att höra! Vilken vecka är du i??
    v 13 (12+4)
    ja, det känns helt overkligt...
  • timoa
    Ninninn skrev 2011-03-29 16:38:41 följande:
    Åh va roligt timoa, förstår att du måste vara jätte glad Glad jätte grattis till er.
    tack snälla!
    har du hört av lennart ännu?
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?