• timoa

4 missfall.. Finns det hopp?

marieh- det är din vanliga kämpar glöd som kommer fram igen, härligt att se!
    tycker absolut det är värt att fortsätta försöka, jag har en kompis till en kompis som fick 8 MF efter sonen, men lyckades till slut på 9e! om vi nu inte skulle se ett hjärta på vul nästa v kommer vi fortsätta med ivferna.... hade jag kunnat bli gravid på naturlig väg som du hade jag utan tvekan fortsatt.

ang ålder.... jepp det är ju den som spökar här dessvärre.... var nyss fyllda 39 då sonen föddes, sen har jag ju fått 3st MF/MA under 2010 då var jag alltså 40 (det sista nästan 41)

• timoa

marieh- vad du kämpar-eloge till dig!! jag fick vid 1a MA tabletter CYTOTEC som skulle få ut allt, men dessa var en katastrof för mig. skulle ta typ 9h innan verkade, men för mig gick det över en v varför jag fick tid för skrapning.
    nu kom blödningen igång & trodde väl allt var ute men gick ändå till den bokade tiden där de kollade-och precis som du säger- vid MA verkar det som allt inte kommer ut ändå med tabletter....så blev skrapning.
    nästa MA kände jag att jag ville ha skrapning på en gång, men har oxå varit orolig att det kan "paja" för framtida försök. nu har jag ju ändå blivit gravid 2ggr efter det, men börjar tänka-kanske är pga skrapningarna jag fått MA??
    men det hoppas jag verkligen inte. man försöker nog bara hitta alla möjliga förklaringar.
    skönt att läsa ditt inlägg vilaa

vilken grej marieh.....tänk att vara gravid i v16 utan att veta!! och hur OERHÖRT långt ifrån det är från vår skaffa-barn-värld nu...

• timoa
    Barbaboo skrev 2011-02-15 08:32:48 följande:
    Timoa, när ska du in på VUL?
    Du håller oss uppdaterade va?
    Jag hoppas INNERLIGT att det går bra <3
    gulle dig, tack!
    vul inbokat till 22feb, 6dgr kvar.... kommer självklart in här & skriver-antingen samma kväll alt morgonen efter....
    usch, jag får hjärtklappning bara jag tänker på det....! tycker det är så vidrigt. orkar inte med ett MA igen, med alla nya ivfer som följd...
    sen nu efter det som hände dig kan jag inte låta bli att tänka- jaha, tänk om vi nu SER ett hjärta, det är ju ingen garanti-du såg ju i v6 och sen inte....så kommer ju forsätta vara orolig till säkert v13-14....
  • timoa

usch låter hemskt jobbigt!
    hoppas allt går bra idag och att du får ut allt, slipper smärtan.
    intressant med kinesisk diagnos, det får du berätta om sen.

• timoa

näe, det här låter som en oseriös klinik, vad hemskt att skriva så!
    usch blir alldeles rädd.... detta får ju såklart dig att börja undra vad göra nu med operation...jag förstår det blir svårt att fråga en läkare för en 2nd opinion, då vi redan vet vad de säger.
    mitt förslag är att kontakta ett annat liknande ställe alt ännu bättre, kanske en akupunktör med kinesisk "utbildning".....bara fråga om det kan ligga ngt i det där de skriver om myom.
    men fråga 2-myom operation gör väl inte att man opererar bort livmodern/delar av??

skönt iallafall att du fått ut allt nu, din lilla kämpare!! kram

• timoa

vad skönt att du känner på det sättet! och då finns det ju lite mer bakgrundshistoria som vi kanske inte kände till.
    min 1a reaktion var lätt chockad hur man kunde inleda med att "du skulle kommit hit först då hade vi räddat ditt barn"... kanske inte det 1a man vill höra direkt efter ett MF... men glad att du känner förtroende för henne, det är det allra viktigaste, skönt du fick tid så pass fort

en fråga till er alla som oxå fått en massa MA/MF:
    när jag var gravid med sonen syntes lite mage 1st i v13, nästa graviditet (MA v8) hann inte synas alls.
    nästa grav (MA v8) hann det precis bli en liten bula innan vi fick beskedet om MA.
    nu denna gång.....helt ärligt...jag ser ut som i v13-15!! och är idag v7+0...!
    tom min man sade igår då jag hade kläder på att nu ser du verkligen gravid ut!!
    och då är jag "normal-smal" i vanliga fall.... undrar om det kan bli så att den växer tidigare för varje graviditet?
    hur var det för er?

• timoa

gulle dig som klippte ut det, tack!
    intressant, då fick jag en förklaring...känns så jobbigt bara då jag knappt kommer i byxorna... märker att folk på jobbet tittar lite... det är ju ok om det nu finns liv därinne...
    sen kan det ju ha att göra med alla dessa hormoner jag sprutar ii mig i samband med alla ivfer, det gör ju inte saken bättre...

• timoa
    Annica P skrev 2011-02-19 13:37:01 följande:
    PLUS!

Har inte koll på dagar, men tänkte att jag kanske borde testa idag efter att ha känt av brösten. Två streck på stickan! Puh, nu får jag gräva fram medicinerna och börja sticka osv. Vilken häst ska man satsa på? Jag kommer att köra fragmin och prednisolon. Om det blir progesteron vaggisar eller kräm får jag fundera lite på. Även på om jag ska satsa på akupunktur. Det känns inte som att jag ska dra sjukskrivningssvängen igen, men man vet ju aldrig vad som är rätt...

Ber om hållna tummar!

En del tankar som du marieh, känner igen mig i din beskrivning! Dock inte lika optimistisk :) Hoppas solen lyser på er andra, ska snart ut och njuta.
    WOW-stort GRATTIS!!!!
    vad underbart, hoppas det går hela vägen nu!
  • timoa
    Ninninn skrev 2011-02-20 16:21:32 följande:

Här har de också blivit ett plus äntligen, hoppas verkligen att Lennart Blomqvist kan hjälpa mig nu att behålla detta foster. Smörjer mig med progesterongele.

men åååååååååå vad underbart, stort GRATTIS!!!!
  • timoa
    flawless skrev 2011-02-20 22:47:51 följande:
    Stort härligt grattis till er som plussat !!  Solig

{#emotions_dlg.flower}

här har vi jobbat en del för att lyckats pricka in äl..nu e de bara å vänta.
    Ska väl ha mensen närsomhelst nu, eller inte ha mensen mena jag hiihi!
    Vill så gärna testa nuuuu,,,
    men ja har lite oregelbunden mens så det gör det svårare att veta när det är dags att testa??

Orkar inte med ett 4e mf nu..senaste va i sep. Rynkar på näsan 

Kram på¨er  
    ååååh spännande! hoppas du +ar denna gång.
    när ska du testa?

ego: VUL imorrn em, håll tummarna...!! då är jag 7+4 om vi nu får uppleva lyckan att se ett hjärta slå...!
    önskar SÅ att vi slipper MA denna gång igen,,,
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?