• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • LindaD
    Bubbles skrev 2013-09-12 11:13:49 följande:
    Förundras över hur de kan säga så med brev eller ringa... Tänk om något händer med proverna eller vad som helst så de inte ens får besked idag. Vill inte skrämma upp dig men du fattar vad jag menar. Postgången är ju också som den är ibland. Tänk om det inte kommer brev imorgon liksom.

Minolia...
    Skönt att höra från dig Hjärta Vad bra att ni fått pratat med kuratorn nu. Jag är ju helt sjukskriven månaden ut minst. Fast jag har varit mkt sjukskriven hela sommaren pga utmattningsdepression och panikångest...
    Tror nog att du borde försöka få längre sjukskrivning iaf om du inte trivs på jobbet. En del mår ju bättre av att gå och jobba.

Massa kramar till er  
    Ja konstigt men få ja inget samtal idag el brev imån så ringer jag själv
  • Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 11:16:41 följande:
    Ja konstigt men få ja inget samtal idag el brev imån så ringer jag själv
    Det hade jag med gjort! JAg kom på en sak du kan göra, baka något Flört
  • minolia
    LindaD skrev 2013-09-12 10:50:52 följande:
    Man vet inte riktigt va man ska säga sitter själv o vänta svar o vet inte hur ja skulle reagera men e ändå inställd på de värsta bara att ja bli sur att de bli en lång dag då de sa att de ringer idag om de e negativt o få brev imån om d e positivt men ja skickar mycket styrka till dig o hoppas att du snart få bebis alla e värda de massa kramar <3

Jag vet precis vad du går igenom nu, väntan är hemsk. Jag hade många dagar då jag bara väntade på olika besked och så hörde de inte av sig den dagen som var sagt. Jag bara satt som ett ufo i soffan och glodde på telefonen. Jag håller tummarna, det kommer säkert gå bra. Kram på dig!
  • minolia
    Bubbles skrev 2013-09-12 11:13:49 följande:
    Förundras över hur de kan säga så med brev eller ringa... Tänk om något händer med proverna eller vad som helst så de inte ens får besked idag. Vill inte skrämma upp dig men du fattar vad jag menar. Postgången är ju också som den är ibland. Tänk om det inte kommer brev imorgon liksom. Minolia... Skönt att höra från dig  Vad bra att ni fått pratat med kuratorn nu. Jag är ju helt sjukskriven månaden ut minst. Fast jag har varit mkt sjukskriven hela sommaren pga utmattningsdepression och panikångest... Tror nog att du borde försöka få längre sjukskrivning iaf om du inte trivs på jobbet. En del mår ju bättre av att gå och jobba. Massa kramar till er  

Hade du inga problem med att få så lång sjukskrivning på en gång? Jag har fått ta en vecka i taget. Problemet med mig är att jag är så förbannat duktig jämt och vill göra rätt och har en hög arbetsmoral. Det gör att min hjärna är i konflikt nu för en del säger "jag vill inte tillbaka till jobbet" och en annan del säger att "nu borde du tillbaka till jobbet". Alltså det är lite kaos i hjärnan...
  • mteriksson

usch känner så väl igen den där förlamande känslan. Hoppade till varje gång telefonen ringde. Minns att någon ringde från hemligt nummer och jag kände att jag bara ville dö.  Började gråta innan jag svarade, och då var det bara ett samtal från sonens lärare.....huh...höll på att dö av skräck....

Den där väntan är hemsk....ovissheten....hela livet trycks på play... 

• WhifeM

Skulle gjort mkp i tisdags förra veckan, gick inte då moderkakan låg mot rygg. Fick tid till idag, då jag enl. Dr borde vara i v15+2. Åkte in imorse, skiträdd för provtagningen, missfallsrisken och självklart resultatet. Men blev hemskickad. Mätningarna idag visade att liten är 14+5 v gammal. Phuuuu, nu fick jag en tid till måndag. Så min väntan är förlängd igen! Jag blir galeeeeen.

• mteriksson
    WhifeM skrev 2013-09-12 11:54:13 följande:
    Skulle gjort mkp i tisdags förra veckan, gick inte då moderkakan låg mot rygg. Fick tid till idag, då jag enl. Dr borde vara i v15+2. Åkte in imorse, skiträdd för provtagningen, missfallsrisken och självklart resultatet. Men blev hemskickad. Mätningarna idag visade att liten är 14+5 v gammal. Phuuuu, nu fick jag en tid till måndag. Så min väntan är förlängd igen! Jag blir galeeeeen.
    oj vad jobbigt=(
  • Bubbles
    minolia skrev 2013-09-12 11:39:29 följande:

Hade du inga problem med att få så lång sjukskrivning på en gång? Jag har fått ta en vecka i taget. Problemet med mig är att jag är så förbannat duktig jämt och vill göra rätt och har en hög arbetsmoral. Det gör att min hjärna är i konflikt nu för en del säger "jag vill inte tillbaka till jobbet" och en annan del säger att "nu borde du tillbaka till jobbet". Alltså det är lite kaos i hjärnan...
    Nej faktiskt inte. Men det har säkert med att göra tidigare sjukskrivning. Då två veckor i taget. Har bara jobbat enstaka dagar men har inte varit redo alls sedan 6 juni i år. Nu hamnade jag i en akut krissituation så nu skrev han en månad direkt. 
  • Bubbles
    WhifeM skrev 2013-09-12 11:54:13 följande:
    DEt där är ju ingen rolig situation alls. Fy fasen :( Lider med dig.
    Kram  
  • WhifeM

Desto längre jag väntar desto mer frågor, bilder och oro dyker upp. Jag försöker undvika alla tankar men det är så svårt. Den lill* har börjat buffa runder och gör sig tillkänna ibland. Idag på undersökningen, när Dr. mätte kände jag av hen hela tiden. Tanken att förlora eller bli "tvungen" att avbryta gör mig galen.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!