Kattflickan skrev 2013-09-09 12:13:08 följande:
Bubbles: Jag gjorde det. Men det var ännu svårare val än första gången.
Skönt att höra att du mår bättre. Läste att ni vill försöka så snart som möjligt igen. Jag minns att jag också ville det men att mannen ville vänta någramånader. Det finns inget rätt och fel, gör det som känns bäst! Nästa gång kommer det att gå bra.
Nu vaknar dottern. Hon vägrar sova själv dagtid, så jag sitter i soffan med henne på amningskudden i 1-2 timmar på förmiddagen. Då är det skönt att ha en smartphone. Måste gå!
Vi är överens om att försöka så snart det går igen, det känns med skönt. Vi har liksom varit så himla synkade genom denna jobbiga "resa". Det har inte funnits tvivel när vi har ställts inför val. Eller jo klart man har funderat men slutsatsen har vi varit enade om hela tiden.
Däremot är familj och en del vänner lite mer försiktiga, säkert i all välmening.. typ ska ni inte vänta nu? Måste man inte läka fysiskt och vänta pga det?
Vi har ju ett MA och ett MF bakom oss på ett år nu så jag förstår deras oro men jag delar den inte.
Vi VILL ju så gärna och klockan tickar känner jag....
Sjukvården har gjort klart för oss att det finns inga hinder för oss att försöka så fort vi vill och orkar igen, det enda är ju att dom gärna ser att man har fått åtminstone en mens i mellan så man har koll på att kroppen är med så att säga.
Förstår att det är skönt med smartphone om det är enda sättet dottern vill sova på dagen ;)