• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

alltid lika kul och se vad ni har för samtals ämnen när man kommer in :fullkorn och samhälls klasser vilken salig balndning!!

petra- tyck synd om oss...vi e jätte förkylda och fick sitta på sjukhuset i 1½ timme idag för alla undersökningar och blodprov och provsvar och allt och inte nog med det vart vi utplaserade i väntrummet för vi inte skulle smittavarandras småttingar..hur sjukt verkar inte det! ja tills slut fick vi diagnos: vanlig förkylning och ett recept brekanyl mot hostan! haha...ja du jag har inte vart sjuk sen innan graviditenten ..kommer inte ihåg att det var så här jobbigt att va sjuk if du undrar varför jag tycker så synd om mig själv men OJ va glad jag e att vi antagligen kommeR va friska till JUUUUUUUUUL!! ""Nu gjorde jag en petra slider *svammel svammel ""

• Morots mamman

Johanna:: är du kvar de va så tomt här e ju ensam ju haha

• MaLevi

Petra - Vi höres imorgon om promenaden, annars kanske vi kan knatta över till er *bjuder in sig själv* Då får ju iaf jag en promenad

Cissi - Jag har oxå hemtenta över julen 2 st! Men den ena är ganska mild... hoppas att jag tolkat hans instruktioner rätt Läser du på distans? Jag läser både och Måste alltid ha fullt upp Vet inte varför men nån gång ska väl det betala sig att man pluggar livet ur sig Lycka till du med!!!
    Detta med fullkornsris har jag smygit in med det vanliga riset, ibland oxå vildris men det syns. Ibland går det utan ljud ibland inte. Det är som att ha 2 barn

Johanna - Skickar massor med *krya på er kramar* är inte alls roligt att ligga och vara sjuk OCH ha småbarn. Drick mycket varm och med honung i, (det säger alltid min mormor ).

• Brodsmulan

Jenny.. både och här med. Jag går på Campus Kopparberg, läser på plats i Kopparberg ca 2 dagar i veckan.. långa dagar 10-15 resten läser jag hemifrån, men går alltså distans till Örebro Universitet, Campus Kopparberg är ett av flera distansuniversitet till Örebro. Finns Grythyttan och Karlskoga.. men ska vara ett till har jag för mig.

Denna hemtenta blir nog inte sååå blodig, är om utredningsmetodik, vi får ett avidentifierat fall där vi ska granska utredningsförfarandet och komma med synpunkter på det som gjorts och vad vi anser skulle gjorts annorlunda.
    Den jag nyligen lämnade in handlade om ett annat fall där vi skulle analysera fallet ur olika vinklar.. symbolisk interaktiskt, etiskt, grupp processer och emotionellt/kognitivt. Så de hemtentor vi får är mer verklighetsbaserade, som om vi skulle jobba praktiskt redan nu. Men så har vi bara haft 10v praktik under dessa 2år. Ganska kort tid då detta är en väldigt inriktat program mot missbruk/behandling.
    Vad ska du pyssla med över julen då? Hur kan era hemtentor se ut inom tolkningen?

Johanna.. visst e de kul, men just att det ploppar upp lite saker närm an läser/skriver gör ju att det blir olika ämnen. Just nu sitter jag och funderar på motion.. huuu skulle så gärna vilja gå på aerobic, men tror jag faller ihop å dör om jag ens testar en gång, lär kanske ha nått mildare till en början *s*

• englamax

jenny-~TACK~ ...du förästen hur tycker du det e att läsa på distans? tänkte börja i höst att läsa till förskolelärare!

cicci- ja men du testa arobic det e kul..jag var där en gång då det va prova på men undertiden jag ammade så hade jag så lite ork men jag ska börja nu efter jul och då jag var där var det värkligen blandade åldrar och erfarenheter så jag lovar att du kan lugnt gå dit..man får se till att köra i sitt eget tämpo och inte göra som jag och föröska göra som istruktörerna ..va halv död efter halva passet*haha

• Brodsmulan

Johanna.. det tycker jag verkligen att du ska satsa på, kan du väl läsa från Masugnen va? De flesta universitet är väldigt förstående och driver faktiskt på mammor att läsa vill att man ska utbilda sig och underlättar i mångt och mycket, iallafall i Örebro.

hmm.. nähä, har de tagit bort programlistan på Masugnen.. aja, lärare vet jag att de har haft å samma nu har de uska också, visst, som för mindel har det kostat massa lån, men en mega fördel jag ser i lånen.. jag har fått vara hemma med mina barn sedan de va små, har enbart jobbat 1år av Rasmus 9år

Mja, talade med svägerskan och hon trodde inte jag skulle palla, men vill göra nått känner jag.. visst, gå ut med vovven.. säkert kul.. not.. vill ju göra nått i grupp där man verkligen försöker prestera. Men hon trodde alltså att det skulle vara snäppet för avancerat att börja med.

• Brodsmulan

Förresten, vill ni se hur en trött och genomförkyld mamam ser ut så finns bild inlagd i galleriet, tror banne mig Rasmus kommer bli fotograf eller läkare, älskar läkarprogram och visserligen va inte detta direkt bra kort, men har fångat många skitfina kort.

• Solhöjden

Halloj! Har varit o simmat o bastat i badhuset. Hur skönt som helst! Det kan jag rekomendera som motion Cissi! Lite vardagslyx att komma hem motionerad o ren o fräsch!
    Sen har de ju olika inriktningar på Sandströms, inte bara aerobic. Det finns ju "Hopplös"dvs utan hopp o nybörjar aerobic mm. De brukar annonsera i tidningen vid terminstarterna.

• Brodsmulan

Maria.. låter härligt.. men jag är sååå blyg.. hua för att visa upp sig i baddräkt på badhuset, gha.. känns som om man måste få bort dessa 30kgs övervikt först.
    Hopplös lät helt underbart, ungefär så man känner sig ibland tråkigt bara att jag inte har körkort och måste få med mig någon mer, men kanske kan locka med mig nå'n här uppifrån för skulle så gärna vilja komma ut på nått nyttigt.. å just aerobic tycker jag ser så kul ut, sen gillar jag att jobba till musik så det passar ju å nybörjare kan ju inte vara så farligt ska nog höra med en kompis om hon inte kan vara intresserad. Man måste väl kunna ringa till Sandströms också?

Svar på tråden LindeMammor2005