• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Cissi - Hemtentorna för mig är att observera barns joller och skriva en uppsats om CI-implantat för och nackdelar. Dessa ämnen tror jag att jag kommer att välja.

Johanna - Rekommenderar verkligen att studera på distans. Om du ska läsa förskollärare så har jag säkert några böcker som du kan kopiera inom pedagogiken. Det enda som gäller är att ha bra självdisiplin. Här går den upp och ner men jag får godkänt hittills i alla ämnen

Maria - Har du tidningen? Skulle du kunna tipsa oss, som inte har tidningen, när de har terminstart, tider osv??? Har funderingar på att börja på något efter jul och nyår som alltid

• MaLevi

ICA tar inte in majskrokarna. De vill inte eftersom de är tvungna att ta in så mycket. Men det går att beställa via internet. Men då tillkommer fraktkostnaderna. Så jag undrar om det är några som vill beställa med mig och prova lite.

Produkten finns att läsa om på www.majskrokar.se
    Beställning med andra varor sker via www.allergimat.se

Det är en rolig sak att prova men vet att frakten är dyr, men är vi många så blir det inte så mycket. Men det kanske bara är jag som skulle vilja prova......

• Brodsmulan

Ah Jenny.. är CI-implantat detta 'nya' där de kan operera in? Har för mig att jag hörde talas om något liknande skulle göras på en tjej.

Nyfikna jag googlade.. va ju det jag trodde.. denna länk har du kanske, men om inte så kanske den kan hjälpa dig: www.mollerstrommedical.com/swe/medel_swe.html

Observera barns joller.. hi, hi.. de lät mysigt. Här är vi i full färd att just lära oss tala, försöker så gott han kan efterlikna vad vi säger, är ju det som joller är, försök att säga samma sak märks ganska tydligt om man ändrar sättet man säger saker på så blir barnen mjukare eller hårdare i sina uttal också fascinerande.

Johanna.. säger som Jenny, självdisciplin är väldigt viktigt, att avsätta just en tid för studierna, men samtidigt också försöka fånga motivationen om man har möjlighet när den väl sipprar till i down lägena för dek ommer för alla, närm an inte har lust med nått alls. Har läst massa pedagogik jag med, både barn & mer vuxet så behövs böcker finns böcker här med, bara du skriver ut vilka böcker du behöver så kan vi nog hjälpa för är det nå'n nackdel med studier så är det att litteratur är svindyrt

• Peand

Godmorgon på er!!

Johanna - Stackare.....Skickar massor av krya på dig kramar till er alla
    Hmmmm, kan väl säga så här att det hostas bra mycket hos lite här också. Har precis pratat med BVC (japp, även jag ringer dit )men det finns inget att gör så länge det "bara" är torr hosta....Får väl se om vi klarar helgen utan besök på akuten eller inte....Är så glad att det är denna fredag och inte förra iallafall. Då hade ajg varit en aningen orolig inför bröllopet...

Jag vill också träna efter jul och nyår!!! Vet inte om kondisen fixar det men meningen är väl att man ska träna upp den, eller hur

Jenny - Jag tar ingen prommenad i dag...Fötterna är bättre, dock ej helt bra, men det känns dumt att utmana ödet...
    Ni är välkomna över men du ska vara medveten att det snoras och hostas här hemma!! Ifall du är rädd för baciller alltså...

Beundrar er som fixar att läsa....Och beundrar er som vet vad ni vill läsa....
    Jag varken vet vad eller tycker att jag kan ta mig råd att läsa heller. Det som är mest skrämmande är att om jag skulle läsa mig till något nytt yrke och sen få jobb skulel jag förmodligen ha en lägre ingångslön än vad min lön ligger på idag. PLus att jag då har ett studielån att betala av på...Inte så inspirerande....Skulle ha fortsatt läst direkt efter skolan

• Peand

Måste bara gör en lite Johanna

Gissa om jag undrade va f*n min kund pratade om när jag fick mitt första samtal på TH om dessa Cl - implantat.....Fattade noll!! Men nu vet jag ju bättre
    Men det var inte helt ovanligt att föräldrar ringde och undrade om den täcktes av hemförsäkringen eller om det fanns någon specialförsäkring för implantatet....

• Brodsmulan

Hmm.. har precis talat med barnkliniken. Blir lite konfunderad.
    Rasmus har haft ont i magen av och till i flera veckor och för 2v sen va han ju hemma från ett disco som tur va eftersom han kräktes senare på kvällen. Talade om för dem på barn att han kan utan problem äta vanlig fil.. borde man itne vara allergisk mot det? Nej, i mindre mängd gick det tydligen bra.. men, kan inte komma undan misstankarna iallafall om att det inte är mjölk utan något annat, få se om jag kan ta mod till mig ikväll och prova det enda jag vet skulle slå ut.. nämligen att byta ut hans mjölk mot vanlig mjölk, han ser ingen skillnad på dem, möjligen kan urskilja på smaken.. men lite nervös ändå, för tänk om det ger utslag och han får mega ont i magen. Fast om det inte ger utslag alls så lär vi ju gå vidare å de får kolla hans mage.. svårt val

Petra.. kikade på denna formtopps sidan som de gör reklam för här inne.. huuu mitt bmi är hela 36.. ojje.. blir man nästan deprimerad å höll på att ramla baklänges när jag insåg att jag KRYMPER, ghhhaa.. jag har faktiskt en gång i tiden varit 170,5cm och bvc sköterskan fick det till bara 168cm, jag ahr krympt 2,5cm *ryser* hallå.. jag är inte ens 30 än hemska tanke, tänker bara på min korta lilla farmor nu *s*
    Jag har insett att ungefär 27kg skulle behöva av denna kroppen, ska banne mig beställa en motioncykel, eller köpa inne på ÖB och en så'n typ trappmaskin, det har jag valat haft ganska länge och finns ju att beställa ganska billigt.

• Morots mamman

Gomorron tjejer... usch va ni e jobbiga haha skriver massa mega långa inlägg så man får läsa en timme innan man kan skriva å "låsas" vara inne i samtalet ÄSCH jag hoppar de i dag hihi .....

Hur e de me er å barnen då???

• Peand

Cissi - Jag har också klurat på att köpa hem något att träna på men kommit fram till att jag behöver nog ta mig iväg för att göra något....Tror att risken är stor att det skulle bli ännu en dammsamlare i det Anderssonska hemmet
    Krympa låter inte roligt.....
    Min älskade bror sa här för nåra veckor sedan att visst ser han att jag har gått ner i vikt men det är inget han riktigt tänker på. Och att ajg skulle tad et som en komplemang då det innebär att han inte heller har tänkt på hur jag ser ut innan heller. DOCK sa han att det enda han hade reagerat över var att jag hade blivit kortare Gulle honom!!! Undrar hur mycket fett jag har haft och fortfarande har under fötterna?? Tänk om de sista 20 kilon sitter där, hur kort kommer jag då bli!!! Feta vader, lår, rumpa och magen men bara skinn under fötterna??? Törs inte mäta mig, lever i tron att jag är 167 cm. Har jag krympt innebär ju det att BMI´t blir högre = inte roligt.....

• englamax

jenny/cicci- ja men det dumma e att det är så lång utbildning på fsk- lärare och låg lön men jag tycker det e så kul att jobba på dagis och lönen lär väl höjas snart hoppas jag...min farbror tycker man tjänar bättre på att läsa till nått annat med högre lön när det e såå lång utbildnig men man vill juh trivas med jobbet och så blir man mer motiverad till studier när man värkligen e intreserad av det man läser! ja i höst kör dom igång fsk lärar utbildning på masugnen , har en bekant som håller på och läser till fsk lärare så jag skulle få låna hennes böcker men tack ändå

petra- hur var gårdaggens kväll ( om man kan skriva så?) var det inte hjalmar igår? ja du detta snorigheterna...urs...men max hostar slämm ska amn ringa bvc då eller?

• Brodsmulan

Johanna.. helt riktigt.. liksom, min filosofi är ju att vi lever bara en gång vad vi vet just nu.. hoppas på mer gör man, men nu har vi detta liv. Vill man då gå 30-40 år på ett arbete man inte gillar bara för att man tjänar megastora pengar.. ja inte jag iallafall. Min pappa sa han också att 'bara behandlingsass' och det skullej ag dessutom ta lån för att bli.. okej, kanske, men itne helt rätt för socionom men bara behass.. jisses..
    För min del så jag blir itne lyckigare av pengar, lättr naturligtvis, men lyckan är inget man köper, den skapar man och då är det ju rätt bra att börja med ett jobb man trivs med

Svar på tråden LindeMammor2005