• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Morots mamman

Halloj... Köpt bilstol i dag å usch så stor han0 blev när han satt i den

Johanna:. vilken va de du köpte?? duo flex tfp eller utan tfp...???

• englamax

linda- Duoflex xtp heter max stol!

• englamax

petra- va kul att det va så pass att du fick skratta lite åh va jesper på disco IGEN ..fick han dansa med nån "brud" då

ciccie- jaha fick ni inge brecanyl när ni var där? hm...det verkar som det beror på vem man träffar, angelika fick inget till tuva förut häller fast hon hosta som en kratta! ja max började rassla i andningen här om dagen men det gav sig efter 2 dagar men det e juh lite otäkt på natten man vaknade inte bara en gång för att titta att han andades *urs...jaha så ni drar till norrland ..julfirande då eller?

• Peand

Hej på er!!
    Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig 4:e advent

Här hemma blir det nog lite si och så med det, lillfjant är sjuk - igen
    Han har hostat och varit snuvig några dagar men det har inte varit så farligt. Men igår , en halvtimme innan vi skulle in till stan och äta julbord, upptäckte vi att han var lite varm...39,7, vilket inte kändes så himla roligt då min mamma skulle vara barnvakt. Men hon konstaterade att han kan ju lika gärna sitta i hennes knä och gnälla som i vårat. Så det blev julbord trots allt.

Sen har han nu legat mellan 39-40 grader och beklagar sig mest hela tiden. Han "sjunger" Jonas lilla klagosång, ungefär som när han ska somna ibland. Så här blir inte mycket gjort i dag.....

• Solhöjden

Åh Petra är Jonten sjuk igen... Vi oxå...nu när Lina är bättre har Patric o jag fått eländet...jag är så trött på att vara sjuk o trött....

• Peand

Maria - Usch inte nu igen för er också!!!
    Det är inte snygga hot jag har gett Jonas om han inte är frisk på onsdag men då kanske ni inte heller är friska....Men det måste ni ju vara.....
    Jonas sitter här i knät när jag skriver och beklagar sig menär nog på väg att somna nu av matthet. Hopppa att det går att lägga ner honom denna gång...Sååååå drygt att sitta emd honom och känna sig totalt låst medans han sover. Antar att det är väl att han vill känna trygghet nu när han är ynklig, han är ju trots allt en förkyld karl

• Solhöjden

Jag har också min lillkille i knät....han har så ont i halsen stackarn...och hostar illa.... han är duktig ändå att hålla humöret trots förkylningselände...
    Jag hoppas också vi är friska på onsdag...hoppas det. Sen får vi se om Lena törs komma med sin lilla kille, han är ju bara två månader, men vi får se hur veckan artar sig....
    Kul med discokungen Jesper som stuffar omkring på fredag-kvällarna!

• Peand

Johanna - Han fick naturligtvis dansa med tjejer men det skulle han ju aldrig våga
    Nä, jaga dem är mycket bättre....

Maria - Ja, vi får kolla av läget framåt onsdagen. Vill ju så hemskt gärna träffa er och Lena....Men vill ju inte smitta någon och framför allt inte Lenas lilla....
    Trot eller ej, men nu ligger han i vagnen och sover. Kanske för tidigt att roppa hej ännu men dessa 3 minuter var sköna

• Solhöjden

Hoppas Jonas sover en stund, så du får händerna fria Patric somnade i sängen för en stund sedan. Han kan behöva sova, eftersom han inte gjort det de senaste nätterna

Johanna - Hur är det med er? Har ni frisknat till

• englamax

maria- nej vi e fortfarande sjuka..jag kände mig något bättre i förmiddags men nu känner jag mig helt tjock ihuvudet och matt i kroppen igen! max hosta har blivit bättre iaf så d e skönt men han e oxå hängig och gnällig. det var en envis förkylning vi fått allihopa. men jag har tur som fått sova på nätterna iaf...han hostade mycket på nääternar tidigare iveckan men han vaknade alldrig själv av det men en annan flög ju upp men nu e det bättre!

petra- ja visst e det fruktansvärt synd om killar när dom e förkylda *morr.. magnus kan inte göra nånting.. och råkar man sätta sig på hans ben eller nå när han ligger i soffan säger han Aj akta jag e sjuk eller kan du göra välling :nej jag e juh sjuk. och detta tjat om att känna hur varm han e och hur ont han har överallt...ja jag vet inte jag kanske e ensam om detta..

Svar på tråden LindeMammor2005