• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Jag är sååååååååå nöjd just nu precis sålt lite böcker på tradera, fick på köp nu priset, *love it* och det gav mig drygt halva inköpspriset, då får man vara väldans nöjd.

Ska bli kul å se om man kan bli av med lite fler.. spännande nöje är det iallafall.

• Peand

Cissi - Vad kul, extra pengar till jul....Jösse det rimmade ju
    Själv håller jag koll på en åkpåse på tradera som börjar skjuta iväg i pris, den går trots allt inte ut förrens på tisdag och vi vet ju vad som brukar kunna hända i slutet...
    Fick ni den där sitt stolen? Har totalt glömt bort vad den heter, får bara upp Dumbo, den flygande elefanten i huvudet, men det är något liknande

• Brodsmulan

*skrattar* japp, vi fick... nästan Dumbo.. väl Bumbo, ska hämta den och en hoppgunga i Nora nära och bra.. kul när man ser säljare i närheten, två olika fast båda i Nora.
    275:- för Bumbon, kostar egentligen 450:- och 71:- för en hoppgunga.
    Har fått tag på en Flexitraxbana åt Morgan i födelsedagspresent också, hade en på 20m men den snodde nå'n inatt av mig skrutt, men orkade inte vara vaken till 02, men den sköt upp till 660:- utan frakten och den jag nu vann va visserligen bara på 10m men 'bara' 500:- med frakt istället.
    Jo, Tradera är mitt andra nöje förutom fl då förutom dessa saker har jag också köpt Markoolio och Gladiatorspelet. Helt nya båda för 245:- med frakten. Actionman ps spel och dvd för 135:- så det blir Morgans födelsedags presenter, lagom med 900:- för saker man fått ge bra mycket mer för i handeln tycker man om.

Är så nöjd.. jag har fått en rosa stjärna hi, hi.. man ökar i seriösheten.

• Peand

Cissi - Vad kul att det gick bra och att det var så nära så ni slipper frakten....Visst är det retfullt när man missar något och när man ångrar att man inte la ett lite högre bud...Och att hitta fynd är alltid roligt....
    "vi" har numera fått en röd stjärna och håller som bäst på att avancerar upp till en grön. Dock har min tradera make bestämt sig för att ta lite jullov nu med försäljningen, låter klok då jag inte tror att "leta bildelar på Tradera" står högst upp på folks lisot just nu

• Brodsmulan

Petra.. inte illa jobbat det inte.. huuu, dit har jag en bra bit kvar *s* typ 200 Fast har precis börjat sälja, men är ju lika kul som att köpa, dessutom får man ju lite att röra sig med också.. försäljningssumman kan man ju köpa för Men hittills böckerna och ett antiskällhalsband så va bara andra försäljningen.. lagom nybörjare alltså, däremot har jag väl köpt.. typ 120 saker.. ooops. Nä, men mycket kläder både till små och stora pojkar, speciellt Jocke tycker jag det är kul att köpa till, kläderna är ju i princip nya när de är så små.

• Brodsmulan

åh, farmor kommer bli tokig på mig imorgon. Hon kommer ringa och kolla redan klockan 8 om jag lagt in hennes beställning på en jacka på Haléns.. *suck* kan inte för de håller på att uppdatera shoppen, blä.. hoppas den kommer igång snart annars kommer hon va på mig hela dan tills den är igång, hon blir så nipprig så hälften vore nog.. kan ju inte ljuga heller å säga att jag lagt in den, kan ju va slut nu så här under julruschen.
    Fortfarande så sugen på att köpa trappmaskinen, men maken är itneh elt insmord än kan ju hoppas man hinner bearbeta han innan erbjudandet går ut.

• Peand

Cissi - Håller helt med om kläderna. Att hitt till de små är ju inga problem och det syns ju oftast inte att det är använda. Det är värre med de större barnen, de sliter ju kläderna på ett annat sätt.
    Jag köper nog hellre än säljer tur att jag har en man som säljer lite också.....
    När jag sålde lite kläder i höstas tyckte jag att det var ett himla bök med paketering och ränna till posten/bussgods titt som tätt. Dessutom var jag super nervös att någon skulle ringa och vara missnöjd.
    Men Pelle tycker inte att det är bökigt, han är ju van vid det nu....

• Brodsmulan

Vet inte om ni varit in på Allt för föräldrar och kollat julgodiset, måste ju tipsa om två saker... Baileys tryffel å Rocky road fudge, kan ju säga att snålvattnet forsade ju till bara man läste härligt, snart ska man få börja baka lite. Å 2cl Baileys kan väl inte vara farligt för Jocke va, när det är utblandat i 50 bitar? Annars får jag väl göra å köra ner till svärmor i julpresent.

• Peand

Cissi - Den lilla Baileysén kan han ju knappast känna av.....Jag smakade något liknande igår när vi bakade julgodis och inte blev det någon super stark smak av likören inte, och då kan det ju inte var någon styrka heller. Det enda han kanske känner av är att han får en väldigt glad och nöjd mamma som får unna sig lite "förbjudet godis"

Godnatt!!

• Brodsmulan

Mm.. dags att sova här med.. uscha, ny skoldag imorgon, gud så skönt att de har lov snart. Vi får 'lov' vi med fast med en hemtenta, men ändock inga halv sju morgnar, underbart.
    Men först ska jag läsa ut min läkarnovell, har fastnat lite i Harlequin igen.. farligt, vips va klockan väldigt mycket *s*

Natti natt

Svar på tråden LindeMammor2005