• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

God morgon på er! Här är det febrigt o hostigt...

• Peand

Maria - Har det inte blivit bättre??
    Jonas är det samma som igår men har nu feber på "endast" 38-38,5 grader så det går åt rätt håll. Det som inte käns bra är att hans mamma går här hemma och känner sig frusen och lite kulen och brorsan klagade på att han var hes (?). Han ville stanna hemma idag från skolan pga att han var hes, snacka om att även en lite karl är eländig när han är sjuk Tror mer på skoltrött än nnågot annat....

• Solhöjden

Nej, det har snarare blivit sämre idag. Jag har fått 39 grader och ont lite var stans i kroppen och Patric ligger kvar på sina 38...38,5... Hur går det med Jonas hostande? Är det rosselhosta eller torrhosta?

• englamax

cicci jag läste något och då tänkte jag på vårat penga prat: med pengar kan man köpa ett hus, men inte inredning. Köpa en säng , men inte sömn. Köpa en klocka ,men inte tid.
    Köoa en bok, men inte kunskap. Köpa en position men inte respekt. Betala en läkare ,men inte köpa hälsa. köpa sex ,men inte Kärlek.

du kanske redan läst det nån stans? så här mycket har ajg alldrig tänkt på att man inte kan köpa när man sitter och tänker efter vad man inte kan köpa för pengar man tänker typ kärlek och vänner men det finns så mycket mera!

• Peand

Maria - Det börjar bli lite mer rasselhosta än torrhostan han har haft innan. Ibland piper det lite i bröstet när han andas också, men inte så farligt och det låter inte så tungt - ännu!
    Men nu har han faktiskt sovit i nästan två timmar _ i vagnen _ vilket jag tolkar som ett gott tecken. Hoppas han är lite enklare att ha och göra med när han vaknar.
    Stackars dig med feber och ont....Mamma klagade igår över att hon hade ont i hela kroppen, vet inte om Jonas lyckades smitta henne i lördags....
    Ser inte lovande ut inför våran onsdag detta

Johanna - kloka ord!! Något att tänka till lite extra på ibland.

• englamax

petra- ja eller hur.. såg att det e inge vidare med jonas men skönt att det pekar åt rätt håll iaf..

linda S: stolen kostade 2195 kr. vad gav du för din och va det inte xtp eller?

• Brodsmulan

Johanna.. mycket sant, pengar gör en inte lycklig men underlättar ofta svåra situationer och beslut

Finns en till tänkvärd.. Nolte heter författaren bakom denna:
    (Vet inte om jag skrivit denna innan)

Ett barn som får mycket kritik - lär sig fördöma
    Ett barn som får uppleva fientlighet - lär sig att slåss
    Ett barn som görs till åtlöje - utvecklar blyghet
    Ett barn som ständigt får uppleva skam - lär sig känna sig skyldigt

Ett barn som behandlas med tolerans - lär sig tålamod
    Ett barn som får uppmuntran - lär sig förtroende
    Ett barn som får beröm - lär sig uppskatta
    Ett barn som får uppleva rent spel - lär sig rättvisa
    Ett barn som får uppleva säkerhet - lär sig tilltro
    Ett barn som får uppskattning - lär sig att vara tillfreds med sig själv
    Ett barn som accepteras och möts med vänskap - lär sig känna kärlek i världen

• Solhöjden

En överraskning kom minsann till mig på posten. En chokladask med kungaparet på värd 160kr!!! Snälla svärmor hade skickat in någon tävling i en veckotidning i mitt namn och i min svägerskas namn och VI VANN båda två!

• Peand

Grattis Maria!!! Söv Patric och sätt dig nu i soffan med ett doftljus brinnande och njut av lite choklad nu innan du åker och hämtar Lina. För hon är väl på dagis idag??

Här har fjant vaknat efter att ha sovit 3 timmar!!! Tog tempen på honom direkt efteråt och då var han faktiskt feberfri!!! Hoppas att han sov av sig alla bakterier...Men hostan och snuvan hänger kvar. Nu sitter han på golvet och leker medans jag försöker städa av lite så att vi kan börja julpynta här hemma.

Av en slump så passerar jag datorn lite titt som tätt och anser då att jag "förtjänar" att kolla om något har hänt Konstigt att det kan vara så!!

• Solhöjden

Ja det ska jag göra Petra! Har dock sett att det bara är en enda ynkans liten chokladbit jag tål. De andra innehåller nötter! Men jag är van, så brukar det vara i askarna, desto längre får den stå framme o se fin ut!
    Lina är på dagis, men Ö ordnar skjutsen till o från, jag känner mig lite som en rugguggla med skallebank o ljusskygg.... Inte kul att åka ut med varken mig eller en sjuk Patric då...

Svar på tråden LindeMammor2005