• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

Petra- jo tack det e mycket bättre med oss men lite skrövvlig i halen och så e man fortfarande men det ska nog ordna upp sig till Tomten kommer hur e det hos er då?

• Peand

Ops!!! Det vekar var lika bra att ta på mössan då

• Brodsmulan

*asg* gr8 Johanna.. du gjorde precis min dag

• Peand

Här knallar det på- framåt hoppas jag. Jonas är fortfarande inte speciellt rolig, brorsan hans ligger i soffan och tittar på Disney pga att han har ont i magen vet inte om det verkligen är så eller en ursäkt för att få ligga i soffan och slöa. Hur som helst så ligger han där - snäll mamma han har Pappa Pelle går på ipren och börjar känna sig hängig.
    Och mamma Petra sitter här vid datorn och plockar ihop en julklapp....Ska göra en receptbok till en släkting med lite favorit recept.....Finns fler galningar i min släkt som gillar att laga mat och baka

• englamax

Cicci- va bra!

petra- urs va grötit halv sjukt det låter.. håller tummarna för att det inte bryter ut nåt hos er till jul! va skönt att ligga och ta det lugnt en stund..magen e ett sånt osäkert kort dom kör med för oftast e det juh det dom klagar på när dom inte vill gå till ksolan eller städa eller nått sånt jaha så pelle e hemma nu och försöker varva ner då eller..dumma förkylnings tider! jasså du påtar med julkapparna..jag tycker det e så kul att göra paket .. men recept bok funkar juh alltid och smart att göra en egen! kan juh va kul och få en lite speciell som ingen annan har du e bra händig du.. tänkte föröska mig på ett lass lussebullar i morn får vi se vad det i slutändan blev kanske nått hårt att kasta på grannarna som röker som borst spindlar här så fort vi ska öppna för att vädra *morr

• Peand

Johanna -Pelle är inte hemma, det är så många sjuka på hans jobb och så läng han inte har feber får han allt masa sig dit

Ont i magen vet man ju aldrig hur det är med, de är ju inte dumma Han försökte med det i morse också emn då fick han allt gå till skolan men att han skulle ringa hem om han blev sämre. Tror att han glömde det onda så fort han kom innanför grinden
    Men i och med att jag sitter här och är mindre trevligt sällskap tyckte jag att det är väl Ok men en eftermiddag framför tv:n. Gäller ju att även mammor är snälla så att tomten kommer - or not Får nog gå och köpa mig en egen julklapp...Pelle och jag byter inga men jag har köpt till honom från barnen. Skulle bli väldigt överraskad om han har gjort det samma, skulle väl vara första gången på våra 14 år som det händer. Fast nu var jag inte rättvis, Jesper har ju bara funnits i 7 år Fast de senaste åren har han faktiskt kommit ihåg morsdag - tack för det JESPER!!!! Dagis och skolan lär dem inte bara bus

• Brodsmulan

Petra.. här köper vi egna julklappar, förväntar mig inte några.. tror jag fått.. tja, jo, en gång på våra 14år.. hur stor är oddsen för att jag skulle få nått i år. En på 14, inte höga odds

• Peand

Cissi - har slutat förvänta mig något jag med, men visst vore det trevligt att bli överraskad någon gång

• Morots mamman

Johanna

Här har vi sjukt barn å mamma får absolut INGET gjort....

Svar på tråden LindeMammor2005