• Nyfiken gul

Vilket är det värsta barnprogrammet?

Som frågan lyder, vilket är det värsta barnprogrammet tycker du?

själv har jag svårt för "Firma fantasiflytt" (imaginary movers i orginal)  - jag tycker vissa sånger är rent hysteriska och så gillar jag inte riktigt översättningen emellanåt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?
  • Suck och suck

Åh, han är så himla slemmig han i Cirkuskiosken.
    Och så Pomos piano (vilse i pannkakan-varning).

• Kimona

Chicken & Cow eller likvärdiga. Usch, eller det där men monstrena i kloakerna som ser ut som redskap man använder i hemmet.

Alla program med kiss och bajshumor.

Sen alla nya fula disneyprogram. De har förstör Nalle Puh, Musse och alla dom :(

Det BÄSTA barnprogrammet är lätt Tales from the Crypt :) Det växte jag upp med

• Ogabinne

Jag kan inte komma på ngt barnprogram jag stör mig på direkt i sig, men däremot är jag ruggigt trött på att de jämt ska visa en massa barnprogram på finska.

Varför??

Svenska barn fattar inte finska!

• MizzTez

nästan alla barnprogramm nu för tiden är hemska!! Hatar allt oljud och det här jä*la dravvlet med att allt ska vara så himla pedagogiskt, snällt, fjolligt, luddigt och lallande gör mig vansinnig!! Ska koppla ur den där barnkanalen och ladda ner en massa smurfar, bumbibjörnar, my little ponny, lady lovelocks, he man, sheera och annat kul..
    Värst är väl ändå Macka Packa (drömmarnas trädgård), yoko yakamoto och toto och teletubbies!

• MizzTez
    Bully skrev 2010-10-03 18:57:37 följande:
    hatar den där Pipi, Pupu och Rosmary....

där de sjunger:

" Vi söker överallt, det är varm och det är kall. Vi söker vår mappa eller pamma.
    Vi får säga vad vi fann, en kvinna eller man kanske en mamma och pappa i ett"

alltså letar de efter en shemale...typ.

but hey, det är ialla fall könsneutralt haha
    Åh den glömde jag!! Bläää!!! Där kan man tänka sig att det här med könsneutalt har gått för långt.. Hade min son kommit till mig och sagt "Mapa" hade jag seriöst funderat på att flytta till en öde ö...  
  • pluppfamiljen

tom och Jerry och så allt på Carton network och andra reklam kanaler

5 barns mamma
  • Amy1983
    sopes alva skrev 2010-10-03 23:34:19 följande:
    TELETUBBIES...så j*vla hjärndött!! dom lcd trippar  i sitt låtsas landskap...hej hej hoj hoj.tinkie winkie hej hej...BAHH

våran flicka kommer aldrig få se det programmet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Än så länge är dottern bara 3 månader men när det blir dags för barnprogram så är både teletubbies o drömmarnas trädgård förbjudna. Det är väl i princip de enda men USCH för dom!
    sopes alva skrev 2010-10-03 23:35:27 följande:
    vad hände med alla hederlig gammla program?? och var tusan har BJÖRNE tagir vägen??
    Mm undrar jag också. Och då ska det vara den "riktiga" Björne, dvs. Jörgen Lantz
    Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • festia

Lazy town, Teletubbies, Karlsson på taket (jag HATAR Karlsson, han är en egoistisk jävla tölp till skitunge som dessutom har en munkfrisyr?!) och Skrotnissarna. Riktiga skitprogram rent ut sagt.

När jag var liten var jag livrädd för Skrotnissarna. I somras kollade jag på ett klipp från Skrotnissarna på YouTube och upptäckte att jag än idag är rädd för dem.

• Faile

Jag tycker de flesta barnprogram som visas i svtb är rätt dåliga. Tycker det är jättetrist att det är så få program som faktiskt har med barn, istället är det vuxna som låtsas vara barn.

När vi bodde i Portugal hade de en kanal som hette Baby first som var jättebra. Många program med barn som lekte, dansade och sjöng, pratade olika språk, babygympa med barn och föräldrar osv.
    Det mesta var med barn som deltog eller var röster i de tecknade programmen. Det hade jag gärna sett mer av på svtb.

Men annars, jag är hiskeligt trött på Drömmarnas trädgård även om jag kanske inte tycker det är dåligt. Favoriten är Minusculous ( eller hur det nu stavas ).

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?