• Nyfiken gul

Vilket är det värsta barnprogrammet?

Som frågan lyder, vilket är det värsta barnprogrammet tycker du?

själv har jag svårt för "Firma fantasiflytt" (imaginary movers i orginal)  - jag tycker vissa sånger är rent hysteriska och så gillar jag inte riktigt översättningen emellanåt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?
  • Underbara ungar

Teletubies, drömmarnas trädgård och liknande "fjanteri" program. Barnen däremot gillar det.

Horrid Henry, Hemska Harry på Sve. Ogillar verkligen det programmet. Han gör allt för att vara elak.

Barnen ogillar "sjungande hakor" typ Humle och Dumle...

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Argo
    MizzTez skrev 2010-10-04 00:25:50 följande:
    nästan alla barnprogramm nu för tiden är hemska!! Hatar allt oljud och det här jä*la dravvlet med att allt ska vara så himla pedagogiskt, snällt, fjolligt, luddigt och lallande gör mig vansinnig!! Ska koppla ur den där barnkanalen och ladda ner en massa smurfar, bumbibjörnar, my little ponny, lady lovelocks, he man, sheera och annat kul..
    Värst är väl ändå Macka Packa (drömmarnas trädgård), yoko yakamoto och toto och teletubbies!
    Den som tycker att dagens barnprogram är för långsmma och pedagogiska var inte med 70-talet. Sådant här var vi tvugna att titta på - och då fanns det inte en massa olika barn- och disneykanaler att välja på om inte det ena passade. Det var det här som gällde, eller så fick man göra nåt annat.

Vi fick bland annat lära oss vad "flicka" hette på norska:

Eller hur kroppspråk fungerade (signaturmelodin kommer jag fortfarande ihåg):

"Nu hotar jag Ulla! Det var dumt gjort!"

"Ja det finns många olika saker som vi människor kan tala om för varandra ..."

Och det här må vara en parodi, men den är gjord på 70-talet och väldigt nära hur barnprogramen faktiskt såg ut.

"Om du nu har en burk hemma...."
  • mapena

Dora är det värsta barnprogrammet alla kategorier. Och Teletubbies. Men I drömmarnas trädgård har jag däremot ingenting emot och sonen älskar det!

• Argo
    De allra sämsta barnprogramen idag är alla dessa skrikiga japanska manga-serier. Pokemon och vad de nu heter. GAp och skrik och ingenting för epileptiker (eller föräldrar med för den delen).

Andra program för lite yngre faller ju bort om de inte uppskattas.

Någon som kommer ihåg "Gerald McBoing-Boing "? Rolig och nyskapande på 50-talet, men bara extremt irriterande i sin remake på 00-talet.
  • banansmoothie
    lurv skrev 2010-10-03 17:10:22 följande:
    I drömmarnas trädgård alla kategorier. Hur kan man göra ett barnprogram avpassat för 2-åringar med en hel massa svåra namn i (pontipiner, oopsiedaisy, ahoerna, tombeloboer, tinkywinky, pinkeponke och ninkenonk)
    Min tvååring ÄLSKAR det programmet, och han har inga som hellst svårigheter med namnen. Jag tycker heller inte namnen är speciellt svåra. Jag tycker tvärtom att det är BRA för då övar de sig på andra ljud än de är vana vid i dagligt språk.

För att svara på frågan. Program jag inte står ut med är Waybaloos och liknande t.ex. Wot Wots (vet inte om det finns i Sverige). Alla program där de inte pratar grammatiskt korrekt. Då ser jag hellre att de inte pratar ALLS (som i drömmarnas trädgård).

Sen ... jag vet inte om det verkligen är ett barnprogram, men Ben 10? Jag såg en liten bit och det är fan skitläskigt. Skulle aldrig låta ett barn under typ 12 år titta på det. Men jag vet inte riktigt målgruppen.

Finns dock många bra program. The little princess, Arthur the Aardwark, Charlie and Lola. Dessa tittar jag gärna på tillsammans med min son .
  • Shaun the sheep

Jag avskyr:

Specialagenten Oso, Små Einsteins, Higglystans hjältar och en maaassa annat.
    Sen vi skaffade Playhouse Disney så är det dock mest den som går.
    Fast när det är Rorri Racerbil, Fåret Shaun och de gamla klassikerna så blir båda barnen som paralyserade - det är deras favoriter =)

Men om det är nån som sett Specialagenten Oso, så måste ni ju hålla med mig om att om hemliga agenter var som han, så hade jorden gått under för länge sen

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Lady Namárië

Jag hatar Mighty B. Fult tecknat, vidrigt berättat, dryga karaktärer och helt, totalt värdelöst.

So say we all
  • Bumblebina

Många av de program som går på Nickelodeon som mina ungar älskar... Fairly odd parents, Svamp-Bob Fyrkant (framkallar direkta kväljningar!) och de andra i den stilen Typ Mighty B, Danne fantom och djungel george... Fruktansvärt fult tecknade och den sk handlingen ska vi väl inte prata om...

Bananer i Pyjamas är ett annat kräkmedel som mina två yngsta älskar...

Däremot har jag inget emot teletubbies som alla mina älskat.

• luckynumber

Jag säger bara en sak: Cartoon network!
    Drömmarnas trädgård är också hyfsat vidrigt!

Men Små Einsteins däremot, vad är felet på det? Sonen älskar det och till och med jag tycker det är helmysigt

• Escha

Det värsta jag någonsin sett var Katja-Kaj och Bente-Bent. En lång och smal figur och en kort och tjock. Tecknat som en skiss i svart och vitt tror jag. Det var ett antal år sen jag såg det, så jag tror inte att det finns kvar. Men det programmet var helt sanslöst, fattade ingenting...(såg det i övre tonåren) nej, tacka vet jag ursprungliga Lorang, Mazarin och Dartanjang (stavning?)
    Gamla Björne, Bumbibjörnarna, Smurfarna, Lillastrumpa och systeryster, Trasdockorna osv.
    Ett annat puckat barnprogram var väl ändå Pippi Pelikan. Minns ni?

">

Ja, sen har vi ju Joelbitar...det hatade jag som barn. Dock tyckte jag att Ika i rutan var rolig, men jag hade nog inte låtit dottern titta på det idag.

Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?