• Nyfiken gul

Vilket är det värsta barnprogrammet?

Som frågan lyder, vilket är det värsta barnprogrammet tycker du?

själv har jag svårt för "Firma fantasiflytt" (imaginary movers i orginal)  - jag tycker vissa sånger är rent hysteriska och så gillar jag inte riktigt översättningen emellanåt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?
  • Bully

Den där Filofix är jävligt äcklig (och farlig) ibland. Sist så skulle man ta och mögla diverse matrester i burk för att det var "fint". Jag höll på att kräkas alltså. Dessutom sa de inget om att barnen inte bör ta ut den genommöglade maten heller. Nasty delux ;C.

• Bully

Just det! den där "Rampljuset" eller vad den nu heter är weird med.
    Barn i publiken, tonåringar som dommare och vuxna som tävlar.

• Suck och suck
    Bully skrev 2010-10-05 17:35:02 följande:
    Den där Filofix är jävligt äcklig (och farlig) ibland. Sist så skulle man ta och mögla diverse matrester i burk för att det var "fint". Jag höll på att kräkas alltså. Dessutom sa de inget om att barnen inte bör ta ut den genommöglade maten heller. Nasty delux ;C.
    Ha, ha,  Ja hon gör jädrigt konstiga grejer alltså, rent skräp, som man inte fattar vitsen med.
    Verkar något krystat.
    Gillar inte att dottern inspireras av vissa saker.
    Sist gjorde hon en fullständigt värdelös apelsinpress, som dessutom stänkte ner hela henne - Alltså man fattar inte vitsen! -
    allt bara för att, liksom. För att visa att det GÅR att göra något med en petflaska.
  • AngoStura
    banansmoothie skrev 2010-10-05 08:46:43 följande:
    Nehe, UpsyDaisy kan säga både UpsyDaisy och Daisy-Doo och lite annat . Och Makka Pakka säger även han båda sitt namn och Mikka Makka Moo eller liknade, haha. Plus att rösten pratar normalt. Det är bättre att de inte pratar riktigt språk alls än att de pratar baby-språk som är grammatiskt inkorrekt. Då lär de sig ju inte att prata ordentligt!

Det jag stör mig mest är att Niny-Nonken och Pinky-Ponken inte är skalenliga! Innuti är de massiva och utifrån är de antingen något större än figurerna, eller så är de som leksaker. Vad lär detta våra barn? Funderar på om det är bra eller dåligt ...
    Men, min världsbild faller i biter här, är inte Makka Pakka en hon?
  • Suck och suck

Min dotter avskyr också "Showtime" svt.se/2.119220/showtajm&lpos=lasMer förstår henne, de där extremt äckliga figurerna med sitt meningslösa inslag.
    Sen gillar hon inte Seaside hotell (jag förstår henne där också). Och så klarar hon inte av då "Dagens visa"kommer, men det beror ju på att hon vuxit ifrån. Liksom "Drömmarnas trädgård" som är för bebisar, tycker hon.
    Jag HATAR Planet Sketch och Kent Agent kom jag på!

• Myrongen

Precis när jag lärt mig leva med Teletubbies dök det upp: I Drömmarnas Trädgård. Fullkomligt vidrigt. Blir förbannad bara jag ser eländet...

• banansmoothie
    AngoStura skrev 2010-10-05 22:05:47 följande:
    Men, min världsbild faller i biter här, är inte Makka Pakka en hon?
    Jag vet faktiskt inte! Det är ju mycket möjligt!
  • Mupphuvud

Vet inte om det handlar om vad man växt upp med, men tycker att dom program som finns nu är helt vidriga.
    Förr var barnprogramen faktiskt bra. Jag kan ibland fasta och kolla när lite äldre barnprogram visasOskyldig

Tycker nog bäst om "Richard Scarrys äventyrsvärld".
    Tycker ILLA om Små Einsteins, och Musses klubbhus.
    Men värst av allt är nog I drömmarnas Trädgård!

Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?