• Nyfiken gul

Vilket är det värsta barnprogrammet?

Som frågan lyder, vilket är det värsta barnprogrammet tycker du?

själv har jag svårt för "Firma fantasiflytt" (imaginary movers i orginal)  - jag tycker vissa sånger är rent hysteriska och så gillar jag inte riktigt översättningen emellanåt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?
  • Lingonflickan
    Kelly1994 skrev 2010-10-04 14:24:41 följande:
    Och BAMSE! DÅLIGT gjort!!! Tre bakrundsbilder och en björn som blir HÖG! :S
    ??????
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Suck och suck
    norgesessan skrev 2010-10-04 21:51:19 följande:
    A A    AMIGOOO!!!!!!
    Tack sessan.
  • Nyfiken gul

något jag själv reagerar på är barnprogrammen för dom lite äldre barnen.. minns inte nu på rak arm vad dom heter men jag tittade med min 12-åring en gång (han ser dom mer än gärna) . Det var något tecknat om några dinosaruer och några grabbar drog kort för att få djuren att göra en massa utfall, sparkar och trix... bara en massa kortdragande hela programmet igenom... varför liksom???

urkasst!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • banansmoothie
    Eleonoratösen skrev 2010-10-04 18:25:22 följande:
    Jag gillar inte Zoe, varje avsnitt jag sett så ljuger hon och så fjantar de runt! 
    Musses klubbhus: Hua så fult, varför inte det klassiska tecknade och så när han ska sina musselredskap eller vad det är!

Angående Teletubbies och Drömmarnas trädgård så har jag barn i den åldern som uppskattar det och jag tycker de är rätt töntiga men även om Drömmarnas trädgård är estetiskt mer tilltalande så stör jag mig på att de bara kan säga sitt namn. Upsydaisy kan bara säga upsydaisy! Men i Teletubbie så pratas det av speakern och av den själva (då på bebisspråk) "framför", och bakom, och de upprepar samma ord ( "mind the puddle tinkywinky", jag råkat se det på nätet på engelska ett par gånger haha) och de räknar och lite så. Så jag tycker Teletubbies har ett litet större värde.

Men den stora favoriten är Fåret Shaun och jag tycker den är jättecharmig. Charlie och Lola är också favorit (men inte så snyggt gjord) Och Hurra för Kalle är också poppis och helt okej...
    Nehe, UpsyDaisy kan säga både UpsyDaisy och Daisy-Doo och lite annat . Och Makka Pakka säger även han båda sitt namn och Mikka Makka Moo eller liknade, haha. Plus att rösten pratar normalt. Det är bättre att de inte pratar riktigt språk alls än att de pratar baby-språk som är grammatiskt inkorrekt. Då lär de sig ju inte att prata ordentligt!

Det jag stör mig mest är att Niny-Nonken och Pinky-Ponken inte är skalenliga! Innuti är de massiva och utifrån är de antingen något större än figurerna, eller så är de som leksaker. Vad lär detta våra barn? Funderar på om det är bra eller dåligt ...
  • vidarsmamma

RRRRRRoorrrriii en racerbil, stör mig på de hemska sångerna.

• Fru Kohl

Nu är ju inte min son i tvtittande ålder ännu men det värsta jag kan jobba på är "Ika i rutan" från min egen barndom. Jag och min man har dessutom lovat varandra att aldrig låta lilleman titta på teletubbies :)

Jag bloggar om bebben på frukohl.xpy.se och sminkbloggen bor på kajalpennan.se
  • alvaereva
    vidarsmamma skrev 2010-10-05 08:49:29 följande:
    RRRRRRoorrrriii en racerbil, stör mig på de hemska sångerna.
    Åh det älskar jag
  • alvaereva

Tycker inte om alla sånadär datoranimerade filmer som ser billiga och platta ut liksom. Typ Barbiefilmer och liknande. Skulle aldrig köpa en sån film till min dotter.

• Kelly1994
    alvaereva skrev 2010-10-05 08:53:19 följande:
    Tycker inte om alla sånadär datoranimerade filmer som ser billiga och platta ut liksom. Typ Barbiefilmer och liknande. Skulle aldrig köpa en sån film till min dotter.
    Usch barbiefilmer är både tråkiga och ger fel bild av hur en kvinna ser ut och beter sig. Men det finns massor av datoranimerade filmer som har fin mening och som även kan få vuxna att börja tänka en extra gång. Horton t.ex :) Fast den filmen kanske inte är för mindre barn iofs.
  • alvaereva
    Kelly1994 skrev 2010-10-05 09:19:32 följande:
    Usch barbiefilmer är både tråkiga och ger fel bild av hur en kvinna ser ut och beter sig. Men det finns massor av datoranimerade filmer som har fin mening och som även kan få vuxna att börja tänka en extra gång. Horton t.ex :) Fast den filmen kanske inte är för mindre barn iofs.
    Jo visst finns det jättemånga datoranimerade bra filmer Men dom här man kan köpa typ två för hundra kr och så är det Barbie och diverse kopior på disneyfilmer och dom är sååå fult gjorda. Dom klarar jag bara inte av!

Sen håller jag med om att just Barbie inte är en bra film att visa för barn.

Barnprogram jag gillar är Charlie och Lola (tycker den är jättefint tecknad, till skillnad från någon annan här i tråden), storasyster och lillebror, de äldre disneyfilmerna, Nasse, och så kan jag ju inte låta bli att tycka om My Little Pony, kanske bara pga nostalgikänslan då jag var helt galen i dom filmerna som liten.
Svar på tråden Vilket är det värsta barnprogrammet?