Står era barn i bostadskö?
Hej. Hur har ni gjort, har ni ställt era barn i bostadsö och i så fall hur har ni gått till väga med det?
Hej. Hur har ni gjort, har ni ställt era barn i bostadsö och i så fall hur har ni gått till väga med det?
Nej, här står inga barn i bostadskö
Behövs inte här eftersom det är relativt lätt att få tag på en lägenhet sen när man vill ha en.
Här kostar det inget att stå i kö heller
Hmm ja det är väl skillnad på bospara och bara stå i kö..
Ställ era barn på kö! Min mamma var snäll och anmälde mig till hfab bostadssök direkt när jag fyllde 18 och det har underlättat så mkt! Det tar ju ett tag att få ihop poäng så man man lika gärna börja så tidigt som möjligt. =) Nu så ska väl 18 åringar kunna fixa detta sj iof, men iaf. ^^
Jag har inga barn ännu men tänker definitivt ställa dem i bostadsköer i de största studentstäderna i förebyggande syfte. I små städer är det i alla fall i dag relativt lätt att få bostad, så där känner jag inget behov att ställa dem i kö, men det kan ju komma att ändras och nytt beslut får i så fall fattas då.
Sen kommer jag också starta upp olika fonder åt dem så att även om jag vill att de ska lära sig att spara pengar själva och planera för framtiden så vill man ju ändå som förälder hjälpa dem en bit på traven!
Nä här är det 18 årsgräns så vitt jag vet.