• Alcaviola

Står era barn i bostadskö?

Hej. Hur har ni gjort, har ni ställt era barn i bostadsö och i så fall hur har ni gått till väga med det?

• Svar på tråden Står era barn i bostadskö?
  • Kokomo
    vittra skrev 2010-10-04 22:18:26 följande:
    Jag har bott i 6 olika städer runt om i Sverige sen jag flyttade från min uppväxtort. Har kunnat få lägenhet utan problem, i de städerna behöver man inte köa i 20 år för att få boende...

Och nej, vi har inte ställt några barn i bostadskö, det finns inget sånt här.
    Alright, vad bra! Men jag antar att det inte kommer som en nyhet för dig att det i vissa andra städer är svårt att få tag på boende?
  • Puls

Jag trodde också det var åldersgräns på bostadskön.
    Annars hade jag ställt dottern i den för länge sen.
    Nån som vet hur det funkar i Stockholms bostadskö?

• Puls

Den kommunala bostadskön menar jag då. *förtydligar*

• Busbellan
    Bonanza skrev 2010-10-04 22:02:05 följande:
    Det går väl inte att ställa barn i bostadsköer, man måste väl vara 18 år?

Vi funderar på att ställa oss/barnen i de stora studentstäderna; umeå, stockholm, lund, göteborg etc

Bostadssituationen i staden man bor i är väl irrelevant? Vem vill att ens unge ska bli en looser som bor kvar i samma stad hela livet?
    Bostadssituationen där man bor är väl inte irrelevant
    Väldigt många bor faktiskt kvar i samma område även som vuxna
    och som sagt hur ska man då kunna veta var man ska ställa barnen i bostadskö, nej det ordnar sig OM de nån gång vill flytta
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Matillin

Ja vi har ställt dom i skb bostadskö från det att dom var bebisar. Man får betala lite varje år men det är det förhoppningsvis värt. Vi står själva i sthlms bostadskö trots att vi bor i villa. Kan vara bra inför framtiden. Jag hoppas verkligen att dom vill bo kvar i Sthlm när dom blir stora och då underlättar det att dom har en bostad

• La Lola

Vi funderar på att ställa oss/barnen i de stora studentstäderna; umeå, stockholm, lund, göteborg etc

Bostadssituationen i staden man bor i är väl irrelevant? Vem vill att ens unge ska bli en looser som bor kvar i samma stad hela livet?
    Är man en loser om man bor kvar där man är född o uppvuxen?
    Varför det? Obestämd
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • nollåtta

Ja det ska vi göra, men det lär ju inte finnas speciellt mycket hyresrätter kvar i Sthlm när det är dags för mitt barn att flytta hemifrån

Jag står dock i sthlm stads bostadskö, trots att vi bor i BR. Har stått i kön ungefär fem år och får endast erbjudanden om lägenheter långt bort från stan alt. skitdyra nyproducerade lägenheter.

• TwistedSister

Haha är ni kloka eller? Står i köer och betalar avgifter varje år för att era barn ska slippa köa sen som alla andra. Kanske kan man lägga lite energi på att påverka politiker så att ALLA kan få någonstans att bo i framtiden. Eller? Nä just det huvudsaken att man räddar sig själv sen kan det gott gå åt helvete för alla andra, det drabbar inte mig. 
    Bara att kön råkar bli hundrafemtielva år lång när alla har ställt sina nyfödda bebisar i den! 

• La Lola
    TwistedSister skrev 2010-10-05 00:18:02 följande:
    Haha är ni kloka eller? Står i köer och betalar avgifter varje år för att era barn ska slippa köa sen som alla andra. Kanske kan man lägga lite energi på att påverka politiker så att ALLA kan få någonstans att bo i framtiden. Eller? Nä just det huvudsaken att man räddar sig själv sen kan det gott gå åt helvete för alla andra, det drabbar inte mig. 
    Bara att kön råkar bli hundrafemtielva år lång när alla har ställt sina nyfödda bebisar i den! 
    Drömmer
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Gunnell

Precis :D
Svar på tråden Står era barn i bostadskö?