Står era barn i bostadskö?
Hej. Hur har ni gjort, har ni ställt era barn i bostadsö och i så fall hur har ni gått till väga med det?
Hej. Hur har ni gjort, har ni ställt era barn i bostadsö och i så fall hur har ni gått till väga med det?
Jag trodde också det var åldersgräns på bostadskön.
Annars hade jag ställt dottern i den för länge sen.
Nån som vet hur det funkar i Stockholms bostadskö?
Den kommunala bostadskön menar jag då. *förtydligar*
Ja vi har ställt dom i skb bostadskö från det att dom var bebisar. Man får betala lite varje år men det är det förhoppningsvis värt. Vi står själva i sthlms bostadskö trots att vi bor i villa. Kan vara bra inför framtiden. Jag hoppas verkligen att dom vill bo kvar i Sthlm när dom blir stora och då underlättar det att dom har en bostad
Ja det ska vi göra, men det lär ju inte finnas speciellt mycket hyresrätter kvar i Sthlm när det är dags för mitt barn att flytta hemifrån
Jag står dock i sthlm stads bostadskö, trots att vi bor i BR. Har stått i kön ungefär fem år och får endast erbjudanden om lägenheter långt bort från stan alt. skitdyra nyproducerade lägenheter.
Haha är ni kloka eller? Står i köer och betalar avgifter varje år för att era barn ska slippa köa sen som alla andra. Kanske kan man lägga lite energi på att påverka politiker så att ALLA kan få någonstans att bo i framtiden. Eller? Nä just det huvudsaken att man räddar sig själv sen kan det gott gå åt helvete för alla andra, det drabbar inte mig.
Bara att kön råkar bli hundrafemtielva år lång när alla har ställt sina nyfödda bebisar i den!