• Humlemamma

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Nu försöker jag igen, ska väl tusan inte va omöjligt att hitta några vänner genom FL..

Flyttade upp till sthlm aug 08, o visst, har jobbat lite o skaffat vänner, men iniga som ja umgås med direkt så, de har juh sitt liv sen innan o verkar inte hinna med mig riktigt, o de flesta har inga barn så de blir juh lite liksom skillnad där..

Jag iallafall är snart 27 år, har tre barn, varav de sista föddes nu den 15 september så är pytteliten ännu =), de andra är 2 och 4 år.

Har en hund, bor med min gubbstrutt och våra barn utanför Nynäshamn.

Ehm, detta var juh svårare än jag trodde att skriva ;) Är inte så van att skriva "kontaktannonser" =D

Nåja, bor du i sthlm, utanför, eller varsom o söker vänner att träffas för fika, mat, bio, utekväll, you name it, så hör av dig =) Jag är inte längre än ett klick och lite text bort!

Tjingeling!

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)
  • Humlemamma

Hoho?

Nu är juh fler online så puffar upp tråden lite..

Nån måste det juh finnas som vill ha vänner, eller fler vänner =)

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Humlemamma

Försöker igen =D

• Mrs N

Hej!
    Jag är en tjej på 28, bor i Solna med min sambo. Flyttade till sthlm för 1 år sen och vi väntar våran första i slutet på mars / början på april!
    Är helt slut av min graviditet, har mått dåligt till och från och först nu börjar illamåendet släppa i v.14+3. Är dödligt trött om dagarna men hoppas även det släpper snart :)
    Vad gör du annars då när du inte har hand om dina små?

• Humlemamma
    Mrs N skrev 2010-10-06 18:39:07 följande:
    Hej!
    Jag är en tjej på 28, bor i Solna med min sambo. Flyttade till sthlm för 1 år sen och vi väntar våran första i slutet på mars / början på april!
    Är helt slut av min graviditet, har mått dåligt till och från och först nu börjar illamåendet släppa i v.14+3. Är dödligt trött om dagarna men hoppas även det släpper snart :)
    Vad gör du annars då när du inte har hand om dina små?
    Ah grattis till kommande bebisen! =)
    Varför flyttade ni till sthlm?

Nae ja är mest med de, har inte så mycket annat att göra. Jag tränar jycken med, o ja jag vet inte, familjeliv..
    Du då?

Eftersom ja fick min sista nu för 3 veckor sen så e jag mammaledig, jobbade som personlig assistent innan, men varit sjukskriven typ hela graviditeten.
  • Johanna S

Hej!

Jag tror att vi följdes åt i samma BF- tråd? Jag känner i alla fall igen dig någonstans ifrån :)

Jag är också snart ( om 2 månader :) ) 27 år och har 3 barn som är 5 år, 2 år och den senaste är född den 27:e augusti.

Jag bor i Rågsved med min sambo och våra barn och det vore jättekul att ses någon dag. Kanske i Farsta C?

Hur går det för dig som 3 barnsmamma? För mig har det varit ganska kaotiskt den första tiden, men nu börjar man få lite rutiner och det känns bättre och bättre.

Hör gärna av dig! / Johanna

• Humlemamma
    Johanna S skrev 2010-10-14 20:10:27 följande:
    Hej!

Jag tror att vi följdes åt i samma BF- tråd? Jag känner i alla fall igen dig någonstans ifrån :)

Jag är också snart ( om 2 månader :) ) 27 år och har 3 barn som är 5 år, 2 år och den senaste är född den 27:e augusti.

Jag bor i Rågsved med min sambo och våra barn och det vore jättekul att ses någon dag. Kanske i Farsta C?

Hur går det för dig som 3 barnsmamma? För mig har det varit ganska kaotiskt den första tiden, men nu börjar man få lite rutiner och det känns bättre och bättre.

Hör gärna av dig! / Johanna
    Halloj!
    Ne samma bftråd kan de inte varit eller jo kanske, eftersomja fick nu i sept =)

Ah Rågsved, där bodde min sambo mestadels av sin uppväxt =)

Hehe jag blir med 27 om två mån, exakt idag ;)

Klart vi kan ses! Alltid roligt me nya vänner, o så har vi juh barn i rätt lika ålder med.

Oj trebarnsmamma ja, mina har haft vattkoppor sen sonen kom, vi kom hem från förlossningen, 4 dagar senare fick dottern vattkoppor o va hemma två veckor från dagis, sen fick sonen vattkoppor o varit hemma nästan två veckor från dagis.. sonen fick gå tillbaka till dagis igår, så idag så fick ja veta de haft fall av magsjuka på dagis igår så ja tog med mig barnen hem igen.. Vill INTE ha hem nån magsjuka..
    Så ja, har inte haft en dag ledig själv me min lilla son nu sen han föddes.. Är typ helt slutkörd..
    Hoppas p de inte fått nya fall av magsjuka på måndag så ska barnen få börja gå igen..

Så har lillplutten kolik med så ja, han kräver juh att ja går runt me han hela tiden, så e han en kräkkille med så han spyr heeela tiden typ, men går upp fint i vikt.. Men  jobbigt som tusan är de..

Längtar tills jag med kan få in rutiner ordentligt..

Oj va me klagomål de blev =D
    Nåja mitt liv e inte helt så värdelöst som de lät, jag e bara slutkörd =)
    Men blir väl så med sjuka barn hela tiden o dessa åldrar de har me!

Allt bra med dig o familjen annars?

//Stina
  • Johanna S
    Humlemamma skrev 2010-10-15 12:31:59 följande:
    Halloj!
    Ne samma bftråd kan de inte varit eller jo kanske, eftersomja fick nu i sept =)

Ah Rågsved, där bodde min sambo mestadels av sin uppväxt =)

Hehe jag blir med 27 om två mån, exakt idag ;)

Klart vi kan ses! Alltid roligt me nya vänner, o så har vi juh barn i rätt lika ålder med.

Oj trebarnsmamma ja, mina har haft vattkoppor sen sonen kom, vi kom hem från förlossningen, 4 dagar senare fick dottern vattkoppor o va hemma två veckor från dagis, sen fick sonen vattkoppor o varit hemma nästan två veckor från dagis.. sonen fick gå tillbaka till dagis igår, så idag så fick ja veta de haft fall av magsjuka på dagis igår så ja tog med mig barnen hem igen.. Vill INTE ha hem nån magsjuka..
    Så ja, har inte haft en dag ledig själv me min lilla son nu sen han föddes.. Är typ helt slutkörd..
    Hoppas p de inte fått nya fall av magsjuka på måndag så ska barnen få börja gå igen..

Så har lillplutten kolik med så ja, han kräver juh att ja går runt me han hela tiden, så e han en kräkkille med så han spyr heeela tiden typ, men går upp fint i vikt.. Men  jobbigt som tusan är de..

Längtar tills jag med kan få in rutiner ordentligt..

Oj va me klagomål de blev =D
    Nåja mitt liv e inte helt så värdelöst som de lät, jag e bara slutkörd =)
    Men blir väl så med sjuka barn hela tiden o dessa åldrar de har me!

Allt bra med dig o familjen annars?

//Stina
    Min lille pojk var beräknad till den 14:e sept, men han ville komma ut nästan 3 veckor tidigt. Så jag var med i BF- tråd till de som skulle få i september.

Du verkar haft en väldigt tuff början som 3 barnsförälder. Mina barn blev sjuka dan efter förlossningen, men det var bara förkylning och det gick över ganska snabbt, men det var svårt att hålla syskonen ifrån den lilla. Sen fick jag en infektion, man annars så har allt gått bra.

Min lille Leandro är också en kräkis, han kräks också hela tiden känns det som. Han har inte kolik men magknip så han ligger och gnäller och spänner sig. Jag brukar ha honom i bärsjal och där trivs han väldigt bra, det är ett tips om din pojk vill bli buren mycket.

Jag såg att din stora pojke är född på samma dag som jag :)

Hur har dina stora barn reagerat på den nya familjemedlemen?

Ha det bra! / Johanna
  • sweetsandra

Hej på er!

Jag vill jättegärna träffa några nya att umgås med :) Jag är 26 år, gift och, har två barn... Vinga snart 4 år och Lycka 14 mån. Vi bor fr.o.m lördag i Vretarna, nära Hågelby (Tumba). Är mitt uppe i packande och flyttande nu, fullt upp *puh* och dessutom är mannen bortrest enda tills fredag.

Stina & Johanna: Grattis till era små nytillskott :) Vad mysigt! Är det stor skillnad med 3 barn jämfört med 2. Vi vill nog gärna ha en trea relativt snart :) Ni verkar dock ha det ganska tufft, men så är det ju i början. Snart kommer ni nog in i lite rutiner och allt blir lättare.

/Sandra

Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
  • Mrs Flo
    sweetsandra skrev 2010-10-19 22:18:06 följande:

Hej på er!

Jag vill jättegärna träffa några nya att umgås med :) Jag är 26 år, gift och, har två barn... Vinga snart 4 år och Lycka 14 mån. Vi bor fr.o.m lördag i Vretarna, nära Hågelby (Tumba). Är mitt uppe i packande och flyttande nu, fullt upp *puh* och dessutom är mannen bortrest enda tills fredag.

Stina & Johanna: Grattis till era små nytillskott :) Vad mysigt! Är det stor skillnad med 3 barn jämfört med 2. Vi vill nog gärna ha en trea relativt snart :) Ni verkar dock ha det ganska tufft, men så är det ju i början. Snart kommer ni nog in i lite rutiner och allt blir lättare.

/Sandra

Hej
    Här är en Tullinge tjej som är 31år, har två döttrar 9 & 7 år och hoppas nu på nr 3.
    Mitt i byggnation hemma och har det väldigt rörigt nu.

Grattis till Stina & Johanna!
  • Zinara

Här är en Vårbergstjej på 31 som gärna hakar på med Det kan bli så ensamt på dagarna när man är hemma, Mina vänner har ofta bara tid att ses på helgerna.

Har en dotter som heter Liv på 2 år och väntar tillökning i Februari.

Sweetsandra: Vad roligt att du har en dotter som heter Vinga, det är ett av alternativen vi har om det skulle bli en flicka till här.

Tänkte ge ett tips till er med kolikbarn som kan vara värt att pröva. Under tiden ni ammar testa att sluta dricka mjölk i en vecka. Sen skaffa en Tommy Tippe flaska, är kolikproblemen väldigt stora så testa och byt något mål mot ersättning från flaskan. Sugdelen är formad nästan som ett bröst och har "bubbelskydd" Det funkade för min dotter så kan ju vara värt ett försök, skadar ju i alla fall inte att försöka.

Själv är jag sjuk just nu så kan nog inte träffa någon förens om ca en vecka eller så, men skulle vara roligt med fler vänner och då framförallt föräldrar då dom flesta av mina vänner är barnlösa eller bor utanför Sthlm

Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)